Altijd fijn als je wat hoort..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Altijd fijn als je wat hoort..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 23:14

Vandaag heb ik best wel een rotdag gehad. Ik zal alles maar even uitleggen. *opgelet, lang verhaal*

Ik was dus lekker vroeg naar mijn vp's gegaan (lees 9 uur 's ochtends :+ ). Heb de 2 grote in de stallen gezet en lekker zitten poetsen en doen. Mijn vriendinnen kwamen rond 10 uur en zij hadden de grote pony's, Angel en Sparky, 'nodig'.
Toen ze kwamen, ben ik met Tor gaan lopen. Daarna zijn we met z'n allen naar buiten gegaan. Door het bos gelopen, maar meneer ging op het laatst zitten trekken. Ik was hem zat dus ik ging alvast terug. Nou ja, dus een tijdje later kreeg mijn vriendin, een smsje (of belletje) van de eigenaar. Er zou iemand voor Sparky komen kijken. Sparky en Angel stonden namelijk te koop. Maar dat hoorde we dus weer ong. een kwartiertje voordat ze kwamen..
Toen die mensen aankwamen moest mijn vriendin van Sparky af omdat ze hem natuurlijk gingen bekijken. Maar Sparky heeft dus geknipte (Fjorden)manen, en ook nog eens eczeem.. Dus daarom wilden ze toch even naar Angel kijken. Dat meisje heeft ook op Angel gereden, en ook op het industrieterein..
Ze zij dat ze genoeg wist en dus, ja, wilde ze Angel wel hebben..
Daar waren we allemaal erg verdrietig over, in een korte tijd zijn we heel erg aan haar gehecht geraakt.

Er is gelogen, en we zijn bedrogen.. Maar ik beschouw dat als privé en alleen voor ons bestemd. We zijn al verdrietig genoeg.

Door dit alles heb ik grote plannen gekregen, en dus hoop ik dat ik met Tornado alleen verder kan. Dan heb je ineens door wat de waarheid was. Ik zal morgen aan mijn vriendin vragen of ze die privé dingen verder wil vertellen met mij. Het was voor ons nl heel schokkend, ook het feit dat Angel binnen 1 maand weg moet.. We kunnen als het goed is nog 1 week van haar 'genieten'..
Afbeelding

Ik heb nu gewoon besloten heel mijn hart uit te storten, ik voel me weer verdrietig en boos, en ik moet het van me afschrijven.
Wij wisten dat we de pony's van een handelaar verzorgden. Maar hij leek heel aardig en betrouwbaar. Zeker als je aan zijn vrouw denkt. Ze letten ook op onze veiligheid enz.
Maar zelf komt hij alleen om iets aan het erf te doen of kijken of iets. Hij doet nooit iets, of anders heel soms iets met zijn pony's.
Tornado is zo'n pony die een aardige hekel heeft gehad vroeger aan vreemden. Voor een groot deel heb ik het er wel uit gekregen, maar ik zie het als hij iemand liever niet in zijn buurt wil. Je raad het, hij heeft dit gehad bij zijn eigenaar.

Nu het echte rotgevoel:
Wij worden dus gebruikt, als hij ons niet had had hij Sparky en Angel ook niet gehad. Dan zagen zijn pony's er ook heel anders (lees smerig) uit dan nu. Daar zijn we wel verzorgsters voor, maar om ons dat te troosten zegmaar, heel kort ook, en daarna niks meer tegen ons zeggen.. Hij weet dat we boos zijn. Ik weet ook dat hij eerst grote paarden wilden en de kleintjes weggingen, dus ook Tor, Floor, Suprise, Fiona en Noa. Nu wil hij weer een vierspan zwarte Welshjes. En Tor mag lekker voor dekhengst spelen.. Dat is nog het ergste niet, hij kent zijn pony's nauwelijks. Hij weet alles dus door ons. En nu moeten we dus elke dag in de winter komen, maar ik vrees dat als Spark, Angel en Floor weggaan, en Noa ook, dat we dan straks met 2 pony's staan. Ik denk ook niet dat hij die fok-merrie te pakken gaat krijgen nee. Ik weet dat nu dat alles misloopt en Sup word dan toch waarschijnlijk aan degene die haar verzorgt verkocht. Maar Tor, daar moet ik even achteraan gaan.

Wat mij vooral erg geschokt heeft is dat hij net zo is als andere handelaren.. Liegen om te verkopen en zelf je pony's niet onderhouden. De wei is een baggerzooi en wie mogen de tegels neer gaan leggen? Juist, wij..
Wij hebben Angel bijna een maand ong., hij zei 2 jaar..
Angel bokt en steigerd nu eenmaal, volgens hem was dat uitproberen..
Voor mij is hij nooit meer hetzelfde, en dingen borrellen op en je bent gewoon voor de eerste keer echt boos..

Het is niet alleen Angel die weg gaat, maar ook mijn vertrouwen in de eigenaar van mijn alles, Tornado, is verdwenen..

Het spijt me als ik me aanstel, maar ik kan niet beschrijven hoe erg dit voor me was, ik heb hier om zitten janken, je wil niet weten. En nu voel ik datzelfde weer..
Laatst bijgewerkt door Maanoogje op 18-09-10 23:35, in het totaal 2 keer bewerkt

juline

Berichten: 1804
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: breda

Re: Altijd fijn als je wat hoort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:19

Altijd jammer als 1 van je verzorgpaardjes verkocht wordt maar helaas heeft de eigenaar het voor het zeggen. Je zou natuurlijk kunnen vragen of hij/zij dit voortaan kan vertellen dan kun je je er op voorbereiden. Geniet nog maar even van de leuke merrie. Maar gelukkig hebben jullie er nog 3 over.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:22

Tja, moeilijk als je maar het halve verhaal hier wil vertellen, maar ik vrees toch dat dit het nadeel is van een verzorgpaard. Het is niet jou paard (dus ook niet iemands bijna eigen paard), dus de eigenaar kan er mee doen wat hij wil. En als hij besluit ze te verkopen is dat echt afschuwelijk voor jou, maar kan je daar weinig aan doen..

Wel wens ik je natuurlijk heel veel succes, want pijn doet het zeker..

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 23:24

Ik zelf was nog het meest verdrietig over het feit dat we 'gebruikt' zijn, tenminste zo voelt het nu wel..
Ik weet nu tenminste wat ik van de eigenaar kan verwachten, en ik weet nu ook hoe hij werkelijk is.

juline

Berichten: 1804
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: breda

Re: Altijd fijn als je wat hoort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:30

Maar waarom voel je je dan zo gebruikt? Jullie hebben toch lekker van het beestje kunnen genieten? Mijn allereerste verzorgpaarden waar ik samen met een vriendin alles mee mocht en kon doen werden ook ineens verkocht. We hadden wel het eerste kooprecht maar heb me nooit gebruikt gevoeld. Heb bijna 3 jaar lief en leed met ze gedeeld en het heeft zeker veel pijn gedaan maar wees niet te boos op de eigenaar. Hij zal waarschijnlijk niet geweten hebben hoe te reageren op verdriet van jullie en cru gezegd geen zin hebben gehad in het steeds te moeten verantwoorden voor het feit dat ze te koop staan. Probeer je te helpen om de pijn wat minder te laten worden.

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 23:37

juline schreef:
Maar waarom voel je je dan zo gebruikt? Jullie hebben toch lekker van het beestje kunnen genieten? Mijn allereerste verzorgpaarden waar ik samen met een vriendin alles mee mocht en kon doen werden ook ineens verkocht. We hadden wel het eerste kooprecht maar heb me nooit gebruikt gevoeld. Heb bijna 3 jaar lief en leed met ze gedeeld en het heeft zeker veel pijn gedaan maar wees niet te boos op de eigenaar. Hij zal waarschijnlijk niet geweten hebben hoe te reageren op verdriet van jullie en cru gezegd geen zin hebben gehad in het steeds te moeten verantwoorden voor het feit dat ze te koop staan. Probeer je te helpen om de pijn wat minder te laten worden.

Dat hebben wij ook, het eerste kooprecht, maar ik ga nu wel heel erg zien of Tor kopen me uberhaupt zal lukken.. hij gaat geld voor een kind van Viper vragen, dat weet ik zeker. Terwijl ik hem nu goed genoeg ken om te weten dat hij een aggressieve hengst kan worden als hij niet goed behandeld word. Daar moet ik hem dan weer vanaf helpen, dat is al 2 keer gebeurt..

Heb trouwens zojuist een heel stuk onder mijn foto getypt waar ik dan toch maar het hele verhaal geschreven heb..

ukoldaatje

Berichten: 1517
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Bruinisse,schouwenduiveland

Re: Altijd fijn als je wat hoort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 06:47

Heel vervelend voor jullie deze situatie idd.
Maar dat heb je met verzorgpaardjes, die kans zit er altijd in, zeker als het nog een handelaar betreft ook!

Enne, waarom zouden jullie het eerste kooprecht hebben? Dat is nergens op gebasseerd.

Jullie wisten dat het een handelaar was en een handelaar HANDELD, je had dus dan meteen moeten kopen ipv verzorgen.

Hoe vervelend het ook is, die meneer staat 100% volledig in zijn recht en is jullie geen enkele verantwoording schuldig!

juline

Berichten: 1804
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: breda

Re: Altijd fijn als je wat hoort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:28

Als je eerste kooprecht hebt dan wist je dus dat ze te koop stonden.

Bij mij destijds hebben ze eerst met mijn vriendin en mij overlegd en helaas kon het gewoon niet en toen zijn ze gezamenlijk door verkocht.

Het blijft vervelend natuurlijk maar een handelaar is een handelaar. Je hebt tenminste een hoop paarden om te rijden en wie weet komen er gewoon weer nieuwe pony's.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:36

Mijn eerste verzorgpony was ook bij een handelaar. Bobby zou 'nooit weggaan'. Nee, tot er een leuk prijsje werd geboden, toen was ie al weg voordat ik ook maar iets wist.
Het zijn handelaren, je weet dat ze daarmee hun brood verdienen. Het is jammer als dit voor jullie niet duidelijk (genoeg) was, en het is jammer als je hem een mooi verhaal hoort vertellen wat niet geheel klopt. Sterkte, het is hoe dan ook niet leuk je viervoetig vriendje weg te zien gaan!
Jij hebt nu dan plannen Tornado zelf te kopen? Succes, ik hoop dat het je lukt

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 16:04

Juut schreef:
Mijn eerste verzorgpony was ook bij een handelaar. Bobby zou 'nooit weggaan'. Nee, tot er een leuk prijsje werd geboden, toen was ie al weg voordat ik ook maar iets wist.
Het zijn handelaren, je weet dat ze daarmee hun brood verdienen. Het is jammer als dit voor jullie niet duidelijk (genoeg) was, en het is jammer als je hem een mooi verhaal hoort vertellen wat niet geheel klopt. Sterkte, het is hoe dan ook niet leuk je viervoetig vriendje weg te zien gaan!
Jij hebt nu dan plannen Tornado zelf te kopen? Succes, ik hoop dat het je lukt

Bedankt, ja dat heb ik. Mijn vriendin die Suprise verzorgt gaat haar ook kopen (als het nog doorgaat, maar dat denk ik wel). Ik denk dat ik via een bijbaantje Tor wel mag hebben, alleen de eigenaar overhalen word nog leuk..

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:07

Dat is dan en nadeel; hij weet hoe graag je Tor zou willen hebben, en kan dan dus een leuk prijsje vragen...kan je iemand regelen die tussenpersoon speelt? Dus dat de eigenaar niet weet dat Tor bij jou terecht gaat komen?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:12

DoryXxX schreef:
Juut schreef:
Mijn eerste verzorgpony was ook bij een handelaar. Bobby zou 'nooit weggaan'. Nee, tot er een leuk prijsje werd geboden, toen was ie al weg voordat ik ook maar iets wist.
Het zijn handelaren, je weet dat ze daarmee hun brood verdienen. Het is jammer als dit voor jullie niet duidelijk (genoeg) was, en het is jammer als je hem een mooi verhaal hoort vertellen wat niet geheel klopt. Sterkte, het is hoe dan ook niet leuk je viervoetig vriendje weg te zien gaan!
Jij hebt nu dan plannen Tornado zelf te kopen? Succes, ik hoop dat het je lukt

Bedankt, ja dat heb ik. Mijn vriendin die Suprise verzorgt gaat haar ook kopen (als het nog doorgaat, maar dat denk ik wel). Ik denk dat ik via een bijbaantje Tor wel mag hebben, alleen de eigenaar overhalen word nog leuk..


Hoezo wordt dat leuk? Net zeg je dat jij eerste kooprecht hebt...

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 16:27

MarcoBorsato schreef:
DoryXxX schreef:
Bedankt, ja dat heb ik. Mijn vriendin die Suprise verzorgt gaat haar ook kopen (als het nog doorgaat, maar dat denk ik wel). Ik denk dat ik via een bijbaantje Tor wel mag hebben, alleen de eigenaar overhalen word nog leuk..


Hoezo wordt dat leuk? Net zeg je dat jij eerste kooprecht hebt...


Alleen als ze verkocht worden. Tornado houd hij geloof ik liever zelf, maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet heel erg als hij daar blijft, maar ik heb hem liever zelf. Van mij mag Tor dan gewoon zijn merrie's dekken als hij dat graag wil. Ik wil hem zelfs daar laten staan als het moet.. Maar ik wil wel zelf bepalen wanneer ik hem in moet rijden, of ik hem uberhaupt als rijpony ga gebruiken.. En ik ben bang dat hij uiteindelijk ooit wegmoet en ik er dan niet bij ben ofzo.. Er zijn genoeg mensen die hem willen hebben door zijn papieren (soms zou ik willen dat hij ze niet had..)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:30

Een bijbaantje om een pony te kopen?? Sorry maar je bent 13, wat denk je te verdienen? Ik snap ook niet dat jij zelf wilt bepalen wanneer jij hem in gaat rijden (again, je bent 13?!) en of je hem als rijpony gaat gebruiken? Hij is toch niet van jou?

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 20:41

Wat maakt het uit of je 13 bent? Hier op bokt krijg ik altijd het idee dat mensen denken dat je dan helemaal niks van paarden weet. En ik moet bijbetalen van mijn ouders, dan mag ik hem wel gewoon. Gewoon een hele kleine bijdrage, en het is een extra stukje verantwoordelijkheid.

En ik moet hem inrijden van de eigenaar als hij bijna 3 is.. dus..

xestherxx

Berichten: 20
Geregistreerd: 10-08-10
Woonplaats: in Noord-Holland

Re: Altijd fijn als je wat hoort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:59

wat jammer dat je vp verkocht werd! mijn verzorgpony is waarschijnlijk ook verkocht en ik wist ook niet dat ie te koop stond.. maarja, dat heb je nou eenmaal; hij had er zogenaamd geen tijd voor terwijl hij nog 5 andere heb staan :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:01

Ik kan me zelf niet voorstellen dat een 13 jarige die waarschijnlijk alleen maar manegeles heeft gehad (correct me if I'm wrong) helemaal zelf een jong paard in kan rijden. En al helemaal niet eentje die nog niet eens 3 is? :? Daarbij is er een groot verschil tussen 'niks van paarden weten' en een paard kunnen inrijden.. :+

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 22:08

Ik heb geholpen met een andere pony inrijden, die nu ook ong. 3 is. Ik weet hoe ik moet beginnen en hoe ik moet doorrijden enzovoort. Ik weet ook hoe ik Tor moet gaan trainen en als het niet lukt ik ken veel mensen die al wat jaren met paarden bezig zijn, waaronder mijn tantes.

Ik kan ook wel begrijpen dat je je 'zorgen' maakt, maar ik heb veel geleerd van de eigenaar. Maar alsnog voel ik me nog wel misbruikt..

emmyfloris

Berichten: 381
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: vught

Re: Altijd fijn als je wat hoort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:43

ik heb een paar jaar op een stoeterij gereden en had er heel veel moeite mee als een van "mijn" paarden werd verkocht maar mijn geluk was dat de eigenaar nooit loog over de paarden hun afkomst leeftijd of wat dan ook . ook kregen de mensen de paarden een maand op proef zo dat als wij of de mensen twijfels hadden die in die maand bekent zouden worden en we dus heel veel zekerheid hadden dat de paarden goed terecht kwamen . ik snap helemaal dat jij je flink toe gelogen voelt !!!!! voor al omdat hij leugens verteld !!!!!

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 22:49

emmyfloris schreef:
ik heb een paar jaar op een stoeterij gereden en had er heel veel moeite mee als een van "mijn" paarden werd verkocht maar mijn geluk was dat de eigenaar nooit loog over de paarden hun afkomst leeftijd of wat dan ook . ook kregen de mensen de paarden een maand op proef zo dat als wij of de mensen twijfels hadden die in die maand bekent zouden worden en we dus heel veel zekerheid hadden dat de paarden goed terecht kwamen . ik snap helemaal dat jij je flink toe gelogen voelt !!!!! voor al omdat hij leugens verteld !!!!!

Bedankt, ik had het ook helemaal niet van hem verwacht nee. Wij hadden liever ook gehad dat dat meisje Angel een weekje proef mocht rijden. Nu heeft ze er alleen even in de wei en op het industrieterrein op gezeten.. Maarja, als de eigenaar verkondigt dat wij haar al lang hebben en dat het uitproberen is.. Nou ja gelukkig was ik niet de enige die flink boos was en zich gebruikt voelde..
Hij is dus net als de meeste collega's van hem..

emmyfloris

Berichten: 381
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: vught

Re: Altijd fijn als je wat hoort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:43

helaas komt het veel voor maar dat meisje word en dus ook een beetje voor gelogen dalijk heeft ze haar en gaat ze weer bokken en heeft ze nog niet veel ervaring is zij ook mooi in de aap gelogeerd

juline

Berichten: 1804
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: breda

Re: Altijd fijn als je wat hoort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:43

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je ouders achter de beslissing eigen pony staan en je zelf moeite moet doen om te bewijzen dat je dat ook aan kan. Dan wil ik je zeker heel veel succes en geluk toe wensen als het je lukt.

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 17:58

emmyfloris schreef:
helaas komt het veel voor maar dat meisje word en dus ook een beetje voor gelogen dalijk heeft ze haar en gaat ze weer bokken en heeft ze nog niet veel ervaring is zij ook mooi in de aap gelogeerd

Daarom vind ik het dus heel jammer dat het zo is gegaan, ik had liever 100% eerlijkheid gehad. Ze kan Dressuur lopen en heeft goede papieren, dus waarom zouden verkooppraatjes nodig zijn? Angel was precies wat ze zochten, alleen het was de vraag of ze er niet de groot voor was..
Maar ik hoop wel dat ze Angel goed aankan als ze haar eenmaal heeft, anders word ze weer doorverkocht.. En de oude eigenaaresse is een vriendin van het meisje die Angel nu nog verzorgt, die had liever ook dat Angel, zoals haar verteld was, langer dan een halfjaar zou blijven..

@juline, bedankt :D Ik ga hoe dan ook in de tussentijd wat ervaring opdoen, en bovendien ben ik 16, of naar mijn idee alweer 17 als ik hem in wil rijden (word over 1 maandje 14). En ik vind mezelf nu al te groot voor zulk soort pony's, dus ik weet niet of ik het nog ga doen. Sowieso vind ik het wel fijn om er af en toe een paar minuutjes gewoon op te gaan zitten. Te zwaar zal ik met mijn snelle spijsvertering wel niet worden.. (hoop ik :o )

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 06:15

Naar mijn idee is het duidelijk dat als je voor een handelaar een of meerdere pony's / paarden verzorgt dat zij weg zullen gaan. Hoe eerder hoe liever dat zij weg gaan is het vaak bij een handelaar.