Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:18

Ik snap gini wel ;)
Mijn bijrijder betaalde nooit aangezien ze op hetzelfde niveau als ik reed en ook klusjes deed waar nodig.
Nu mijn paard op pensioen staat rij ik zelf 2 paarden van andere bij .
Daar hoef ik niks voor te betalen maar dat doe ik wel uit mezelf .
Want ik weet wat het kost .

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:27

Lekkere reacties inmiddels!

De vergelijking met een manege kwam van mij en dat was alleen op het punt dat er les genomen moet worden.
Sommige bijrijders vinden dat weggegooid geld als ze (moeten) stoppen met het bijrijder van dat paard, waarop ik dus een vergelijking maakte met het lessen op een manege.

Daphara schreef:
Tja, ik zie het les nemen op een bijrijpaard hetzelfde (maar dan beter) als het les nemen op een manegepaard. Je neemt les om zelf een betere ruiter te worden en het is fijn als je daarmee gelijk ook een betere combinatie wordt, het grote voordeel van een bijrijpaard is dat je niet elke keer op een ander paard zit en dat niet 20 anderen ook dat paard ook nog regelmatig rijden, waardoor je met een bijrijpaard als combinatie sneller kunt groeien en je meer leert dan op een manegepaard. Maar misschien is dat gek gedacht van mij.

Dus niet manege in vergelijking met het bijrijden algemeen, maar puur of les achteraf weggegooid geld is als je als bijrijder niet verder kunt / wilt / gaat met het bijrijpaard waar je les mee hebt gehad.

Volg mijn paarden en katten:
Daphara’s Shire Horses op Bokt en op Instagram
Daphara’s Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:32

Bijdrage of niet is persoonlijk. Ik doe het niet. Les is in mijn optiek zowel voor de ruiter als de combi ruiter-paard belangrijk. Ik wil zelf juist niet zonder les. Zie het niet als zijnde investering in het paard, maar wel als investering dat je als bijrijder het paard rijd zoals de eigenaar dat graag ziet. ;)

@daphara je hoeft je voor mij niet te verdedigen oid haha. Doe het vooral zoals jij het wilt, maar ik wilde alleen maar aangeven hoe het bij mij zou overkomen. ;)
Laatst bijgewerkt door miramii op 06-01-21 18:53, in het totaal 3 keer bewerkt

:+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:35

Ah ja, toch wel! Ben het daar dus helemaal mee eens Daphara..

Sheran

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:21

Waren er maar meer mensen als jullie in de regio waar ik zoek _O-
Hun goed recht natuurlijk om 170 euro per maand aan bijdrage te vragen voor 3x/week op een vrij standaard paard. Maar dan gaat het bij mij toch echt over. Ben geen 11 meer _O-

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who

Volg mijn pogingen tot schilderijtjes: :')
instagram.com/machteldswatercolours
https://www.facebook.com/machteldswatercolours/

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:22

Wow. 170? Inclusief les en wekelijks vervoer naar je wedstrijden inclusief maaltijd en groom of?

Paardengek in hart en nieren!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:24

Poekkie schreef:
Wow. 170? Inclusief les en wekelijks vervoer naar je wedstrijden inclusief maaltijd en groom of?

:') _O-
Inclusief gebruik faciliteiten (buiten- en binnenbak). Maar ik had inderdaad minstens een toastje met kaviaar verwacht.

Overigens mocht ik dan op die 3 dagen wel zoveel lessen als ik wilde. :P Op eigen kosten.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who

Volg mijn pogingen tot schilderijtjes: :')
instagram.com/machteldswatercolours
https://www.facebook.com/machteldswatercolours/

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:35

Ik hoor het al... moet dringend een binnenbak maken om mijn bijdrage in het ‘wat kost een paard’ topic naar de goede kant te krijgen :')

Nee alle gekheid op een stokje, ik ben zelf voor een bijdrage zonder klusjes maar effectief het stalgeld in 2 gaat me te ver. 50-100 zal wel voldoen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:53

hoe "werven" jullie een bijrijder. Ik zit er eventueel over te denken. Zoek eigenlijk iemand die ook plezier in de fokkerij heeft en evt keuringsklaar helpen maken van een jong paard, omgang met de veulens. Evt rijden is ook mogelijk.

sta er altijd grotendeels alleen voor en het zou hele fijn zijn zulke dingen samen te kunnen doen.

24-3-21 Lowlands x Vilexa Elite v Ro-lex Elite pref prest v Hemmingway
Nigirilova Uut Uune D-OC: Just Wimphof x Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
Nikkie H D-OC: Franklin x ster ibop ZZ-zwaar v Negro x ster pref prest v Houston
Pilexa Kilian x Wilexa elite ibop prest v Sir Sinclair x Elite pref prest v Hemmingway

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:58

fokfanaat schreef:
hoe "werven" jullie een bijrijder. Ik zit er eventueel over te denken. Zoek eigenlijk iemand die ook plezier in de fokkerij heeft en evt keuringsklaar helpen maken van een jong paard, omgang met de veulens. Evt rijden is ook mogelijk.

sta er altijd grotendeels alleen voor en het zou hele fijn zijn zulke dingen samen te kunnen doen.

Vooral via fb gaat het het snelste als je niemand via via kent.
Tweedehands en marktplaats gaven mij alleen nutteloze reacties (45 km afstand bvb)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:04

fokfanaat schreef:

Eigenaar zoekt Ruiter Gelderland. Ik kan je zo in contact brengen met de werkgroep ;)

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:27

Kriel schreef:
Eigenaar zoekt Ruiter Gelderland. Ik kan je zo in contact brengen met de werkgroep ;)

Wat is dat precies en hoe gaat het in zijn werk?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:56

Hier had ik via Marktplaats snel bruikbare reacties. Er zijn ook Facebook groepen en bijv de boktmarkt heb ik eerdere gevonden.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:54

Hommage schreef:
Kriel schreef:

Wat is dat precies en hoe gaat het in zijn werk?

Kijk even op de website daar staan voor de meeste regio's de werkwijze wel beschreven
www.eigenaarzoektruiter.nl

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:52

Kriel schreef:
Kijk even op de website daar staan voor de meeste regio's de werkwijze wel beschreven
https://www.eigenaarzoektruiter.nl

Ik word er toch niet heel veel wijzer van. Kende de site al en vind hem vrij weinig concrete informatie geven. Gelderland staat niks bij ook.

En dat gaat van wat ik kan vinden enkel over volledig bruikleen en niet enkel bijrijder?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:47

Moderatoropmerking:
dit bericht voldoet niet aan de boktregels en is om die reden verwijderd