Lekkere reacties inmiddels!
De vergelijking met een manege kwam van mij en dat was alleen op het punt dat er les genomen moet worden.
Sommige bijrijders vinden dat weggegooid geld als ze (moeten) stoppen met het bijrijder van dat paard, waarop ik dus een vergelijking maakte met het lessen op een manege.
Daphara schreef:Tja, ik zie het les nemen op een bijrijpaard hetzelfde (maar dan beter) als het les nemen op een manegepaard. Je neemt les om zelf een betere ruiter te worden en het is fijn als je daarmee gelijk ook een betere combinatie wordt, het grote voordeel van een bijrijpaard is dat je niet elke keer op een ander paard zit en dat niet 20 anderen ook dat paard ook nog regelmatig rijden, waardoor je met een bijrijpaard als combinatie sneller kunt groeien en je meer leert dan op een manegepaard. Maar misschien is dat gek gedacht van mij.
Dus niet manege in vergelijking met het bijrijden algemeen, maar puur of les achteraf weggegooid geld is als je als bijrijder niet verder kunt / wilt / gaat met het bijrijpaard waar je les mee hebt gehad.