Nu zou ik het denk ik ontzettend leuk vinden als een ander ook gek is op mijn paard, en blij wordt van en met hem. Maar met mijn vorige pony heb ik een aantal verzorgsters gehad, en steeds was het een teleurstelling. Afspraken werden niet nagekomen en er werden dingen gedaan die duidelijk besproken waren als dat het niet mocht. Hierdoor ben ik echt huiverig en ben ik dus nooit op zoek gegaan. Ik heb namelijk helemaal geen verzorgster nodig en red het ook prima zelf!
En toch denk ik dus wel eens aan wat voor ontzettend leuk dier ik heb staan, en hoe hij ook nog iemand anders blij kan maken. Hij is pas 5 jaar oud, nu een jaar onder het zadel en uitzonderlijk braaf. Hij kan lange lijnen, grondwerk, alleen op buitenrit (direct aan het bos), zonder zadel, een sprongetje. Er zit ontzettend veel energie en tijd in hem, en dat heeft geresulteerd in een super braaf te rijden enthousiast dier die altijd vrolijk is en wil gaan

Maar ik ben een pietlut en denk ik dus ook wel veeleisend naar een eventuele verzorgster. Eerst een band opbouwen, eerst de neuzen dezelfde richting op, eerst grondwerken/lange lijnen/tutten. Rijden zal dus de eerste periode ook niet mogen, daarna alleen in de bak voordat ik iemand durf te laten gaan in het bos. En dan moet diegene die wil rijden ook ervaring hebben met western, en dat is al een stuk zeldzamer naar mijn idee. Zit een verzorgster hier überhaupt wel op te wachten? Daarnaast zou ik ook zoeken in een wat zeldzamere groep mensen: 21+, bereid een bijdrage te betalen, verantwoordelijk, western en grondwerk ervaren.. is dat niet missie kansloos?

Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen die ook deze twijfel hebben gehad en hoe het uiteindelijk uitgepakt heeft. Heb je een leuke match gevonden en ben je helemaal blij toch te hebben gezocht ondanks de twijfel? Of is het uitgedraaid op teleurstelling en begin je er helemaal niet meer aan? Ik ben dus vooral benieuwd naar verhalen van mensen die geen noodzaak hebben bij een verzorgster, maar het wel hebben gedaan om een ander mee te laten genieten van het hebben van een paard..