Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5616
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:17

Dit gaat je echt meer frustratie kosten die je juist niet kan gebruiken als je net een kleine hebt.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:45

Ik meld me even in dit topic!
Na lang wikken en wegen besloten om een verzorger/bijrijder te zoeken. Maar jeetje... Sommige reacties zijn het echt niet. En bij mensen waar ik een goed gevoel bij heb, loopt het contact opeens super stroef.

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:57

Ik heb het na zo lang proberen opgegeven.. steeds had ik een leuke, en ze stoppen om allerlei verschillende redenen. Die zijn heel begrijpelijk alleen na een paar keer heb ik er gewoon geen zin meer in om weer met een nieuw iemand te starten. Ik laat de mijne voortaan staan als ik er niet ben.

Marocje
Berichten: 5616
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:08

Vind het zelf heel spannend: had een paar weken terug gereageerd op een bijrijdpaard bij mij op stal. Zij heeft ontzettend veel reacties gehad, veel laten langskomen en een aantal laten rijden. Inmiddels heb ik 2 keer proef gereden en behoor tot de laatste 2 :oo . Toen ik dat hoorde vond ik dat echt zo’n compliment! Morgen komt de andere nogmaals proefrijden en dan maakt ze een keuze.

Als ik het niet word zou ik dat erg jammer vinden, het is echt een heel fijn gereden paard wat je toch niet vaak tegenkomt. Maar ben ergens ook ‘trots’ dat ik dan tweede geworden zou zijn <3 :j

BregtjeK
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-02-20

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:16

Ik zou wel graag een rol willen hebben ergens in de stallen. Liefst dan nog een draver maar ras maakt op zich ook niet uit. Zou alleen niks kunnen betalen. Vind het eigenlijk ook gek dat mensen moeten bij betalen als ze uitmesten en van alles doen, een deel vd zorg voor een paard op zich nemen.
Het betalen is dan dus in ruil voor het mogen rijden. Het rijden hoeft voor mij sowieso niet zo persé.
Gewoon iets met paarden te maken hebben is al heel tof.

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:15

YoniB schreef:
Ik heb het na zo lang proberen opgegeven.. steeds had ik een leuke, en ze stoppen om allerlei verschillende redenen. Die zijn heel begrijpelijk alleen na een paar keer heb ik er gewoon geen zin meer in om weer met een nieuw iemand te starten. Ik laat de mijne voortaan staan als ik er niet ben.


Zijn er geen stalgenoten die eventueel iemand kennen? Ik ben via een stalgenootje aan mijn huidige bijrijder gekomen. Zij had een vriend waarvan ze dacht dat dat wel een goede match zou zijn met mijn paard en dat bleek inderdaad zo te zijn. Imo is het hebben van een goede klik het belangrijkst voor het langdurig hebben van een bijrijder en velen hebben niet het geduld om die band en klik op te bouwen...Ze verwachten een kant en klaar (manege)paard dat het vanzelf wel doet... :')
Ik heb ook na de laatste bijrijdster mijn paard een tijd helemaal zelf gedaan, was er ook klaar mee...komt de bijrijder wel, krijgt het paard wel genoeg beweging....gaat alles goed of krijg ik weer een appje vol probleemverhalen die ik dan moet oplossen....en waren het wel problemen, want ik deelde die ervaringen niet.... :+ ....kortom, het gaf een hoop rust toen ik dat allemaal niet meer had....
En nu gewoon een fijne bijrijder, die mijn paard hartstikke leuk vindt en waardoor ik regelmatig een dagje met een gerust hart thuis kan blijven... :D iedereen blij

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:14

Pallatin schreef:
YoniB schreef:
Ik heb het na zo lang proberen opgegeven.. steeds had ik een leuke, en ze stoppen om allerlei verschillende redenen. Die zijn heel begrijpelijk alleen na een paar keer heb ik er gewoon geen zin meer in om weer met een nieuw iemand te starten. Ik laat de mijne voortaan staan als ik er niet ben.


Zijn er geen stalgenoten die eventueel iemand kennen? Ik ben via een stalgenootje aan mijn huidige bijrijder gekomen. Zij had een vriend waarvan ze dacht dat dat wel een goede match zou zijn met mijn paard en dat bleek inderdaad zo te zijn. Imo is het hebben van een goede klik het belangrijkst voor het langdurig hebben van een bijrijder en velen hebben niet het geduld om die band en klik op te bouwen...Ze verwachten een kant en klaar (manege)paard dat het vanzelf wel doet... :')
Ik heb ook na de laatste bijrijdster mijn paard een tijd helemaal zelf gedaan, was er ook klaar mee...komt de bijrijder wel, krijgt het paard wel genoeg beweging....gaat alles goed of krijg ik weer een appje vol probleemverhalen die ik dan moet oplossen....en waren het wel problemen, want ik deelde die ervaringen niet.... :+ ....kortom, het gaf een hoop rust toen ik dat allemaal niet meer had....
En nu gewoon een fijne bijrijder, die mijn paard hartstikke leuk vindt en waardoor ik regelmatig een dagje met een gerust hart thuis kan blijven... :D iedereen blij


Stalgenootjes hebben dezelfde problemen helaas... heb het in het verleden wel ook een keer zo gedaan, maar ook dat liep op niks uit. Zo zonde. Maar ik kan de mijne ook prima laten staan gelukkig, het is dat ik het leuk voor hem vind als hij nog eens extra gepakt wordt. Maar elke keer met nieuwe gezichten waar hij aan moet wennen maakt dat niet meer leuk denk ik

Mischa_love
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-09-19
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:37

Dat heb ik ook, ik zou heel graag een verzorgpony/paard/shetje willen. Ik vind het vooral leuk om met de pony('s) bezig te zijn; wandelen, poetsen/verzorgen, grondwerk, ook stallen uitmesten vind ik leuk:)... ezv. Als er een mogelijkheid is om te rijden zou dat super zijn(ik zou graag meer willen leren want na nu ongeveer 7 jaar manegelessen te volgen leer je niet echt meer iets nieuws helaas :+ ) maar het is absoluut geen must. Wat ook niet erg mee helpt is dat ik geen bijdrage kan geven. Maar helaas iedereen hier in de buurt heeft al een verzorg(st)er/bijrijd(st)er of willen het niet/niet nodig.
Dat wordt nog een HELE lange zoektocht als je het mij vraagt -O-

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:36

YoniB"
[quote="Pallatin schreef:
YoniB schreef:
Ik heb het na zo lang proberen opgegeven.. steeds had ik een leuke, en ze stoppen om allerlei verschillende redenen. Die zijn heel begrijpelijk alleen na een paar keer heb ik er gewoon geen zin meer in om weer met een nieuw iemand te starten. Ik laat de mijne voortaan staan als ik er niet ben.


Zijn er geen stalgenoten die eventueel iemand kennen? Ik ben via een stalgenootje aan mijn huidige bijrijder gekomen. Zij had een vriend waarvan ze dacht dat dat wel een goede match zou zijn met mijn paard en dat bleek inderdaad zo te zijn. Imo is het hebben van een goede klik het belangrijkst voor het langdurig hebben van een bijrijder en velen hebben niet het geduld om die band en klik op te bouwen...Ze verwachten een kant en klaar (manege)paard dat het vanzelf wel doet... :')
Ik heb ook na de laatste bijrijdster mijn paard een tijd helemaal zelf gedaan, was er ook klaar mee...komt de bijrijder wel, krijgt het paard wel genoeg beweging....gaat alles goed of krijg ik weer een appje vol probleemverhalen die ik dan moet oplossen....en waren het wel problemen, want ik deelde die ervaringen niet.... :+ ....kortom, het gaf een hoop rust toen ik dat allemaal niet meer had....
En nu gewoon een fijne bijrijder, die mijn paard hartstikke leuk vindt en waardoor ik regelmatig een dagje met een gerust hart thuis kan blijven... :D iedereen blij


Stalgenootjes hebben dezelfde problemen helaas... heb het in het verleden wel ook een keer zo gedaan, maar ook dat liep op niks uit. Zo zonde. Maar ik kan de mijne ook prima laten staan gelukkig, het is dat ik het leuk voor hem vind als hij nog eens extra gepakt wordt. Maar elke keer met nieuwe gezichten waar hij aan moet wennen maakt dat niet meer leuk denk ik[/quote]

Nee telkens nieuwe gezichten en er weer een hoop tijd in moeten steken is niks idd en fijn dat je paard ook gewoon een dagje zonder kan....staat je paard in volpension? dat scheelt natuurlijk ook...

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:11

Ja, gelukkig staat hij volpension! Dus het ging alleen om zijn aandacht :)

Anomien

Berichten: 7410
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:54

Faline schreef:
Hopelijk is het ok dat ik even binnen kom vallen met wat vragen..

Vooraf eventjes; mocht iemand hier mensen in herkennen, hou het aub voor jezelf of stuur mij een privé bericht. Het is dat ik het even nergens anders kwijt kan, anders zou ik het ook niet openbaar posten.

Ik heb momenteel twee verzorgers/bijrijders en in principe mogen ze hier alles doen met de paardjes wat ze willen. Er wordt niet voor betaald en ze hoeven ook geen klusjes te doen.
Het enige wat ik er voor terug wil is dat er serieus en met regelmaat wel wat gedaan wordt.
Beide zijn het hele gezellige dames en kan ik er goed mee opschieten.

Qua echte bijrijden is het een beetje een ander verhaal.
De ene bijrijder heeft er erg moeite mee om regelmaat en ritme aan te houden en een plan te volgen. Wat wel echt nodig is aangezien zij het het paard geen geboren combinatie vormen. Daar zit nog wel wat werk in en eerlijk gezegd weet ik momenteel niet hoeveel toekomst er in zit omdat ik juist een heel mooi duidelijk plan gemaakt had met haar, maar dat is welgeteld 1 week goed gevolgd. Daarnaast mag ze hier van iemand anders ook nog een ervaren paard rijden zodat ze ervaring op kan doen. Maar zelfs daarmee is het doorzettingsvermogen ver te zoeken en vertelde ze pas geleden dat ze er nog een 3e paard bij heeft aangenomen om bij te rijden. In principe kan me dat niks schelen als ze de afspraken hier nakwam, maar ze heeft met regelmaat al amper tijd hier te komen. Nou heeft dat chaotische van haar wel een oorzaak, maar dat is niet heel netjes om hier neer te zetten, dus doe ik dat niet. Maar is wel een reden dat ik het moeilijker vind om te beslissen wat ik moet doen.
Dan de andere bijtrainer (ze is te zwaar om de pony te rijden) is weer een heel ander verhaal. Zij doet de andere pony en ook daar hadden we een plan voor uitgezet wat al niet meer gevolgd wordt. Ze komt wel op de afgesproken tijden, maar volgt een eigen plan omdat ze graag parelli wil studeren en daar net mee is begonnen. Dat is uiteraard helemaal prima en heb zelfs toegezegd dat ze de pony ook wel voor de opleiding gebruiken mocht. Ik neem zelf ook wel elementen mee in mijn training vanuit parelli, maar helaas botsen de principes van die manier van trainen bijvoorbeeld wel met het traditionele longeren, wat ik graag wil dat ook gebeurt. Nu komt het er dus op neer dat ponylief niet de lichamelijke beweging krijgt die ze eigenlijk wel nodig heeft om op gezond gewicht te blijven. (En dat was het hele punt dat ik bijrijders erbij wilde, heb zelf de tijd en lichamelijke gezondheid niet om allemaal te trainen)
Daarnaast ben ik wel heel erg van alles paardvriendelijk en rustig proberen op te lossen, maar die inzichten zijn ook niet altijd precies zoals het op de parelli manier hoort, ik neem het liefst ideeen uit verschillende theorieen (aangepast op het betreffende paard) die naar mijn idee het beste werken, dus die ideeën botsen ook wel eens.
Nou kreeg ik van de week de vraag of ze de pony kon kopen of dat het ook mogelijk was dat zij als enige met de pony kon werken omdat mijn omgang met de pony haar training zou kunnen verstoren... ze gaf er al wel bij aan dat ze wel doorhad dat het wel een aparte vraag was om de eigenaar van een paard te vragen om niks met zn eigen paard te doen.
Nou, ponylief is dus niet te koop. En wat de andere vraag betreft weet ik eigenlijk niet zo goed hoe daar op te reageren. Uiteraard laat ik mijn eigen pony niet staan omdat zij daar haar ideeën over heeft. We hebben er al een gesprekje over gehad en ik was eigenlijk wel wat overdonderd en achteraf gezien heb ik mij gewoon zitten verantwoorden over hoe ik met mijn paarden omga tov iemand die liet doorschemeren dat ze het niet goed genoeg of niet vriendelijk genoeg vond, terwijl ze nog maar amper heeft gezien hoe of wat ik alles doe. Plus dat ze er naar mijn bescheiden mening niks over heeft te zeggen en al heel blij mag zijn met alle vrijheden die ze hier krijgt. Ook heb ik juist wat twijfels ook of zij met deze pony wel de juiste combi is, want die staat hoog in het bloed en is absoluut geen allemans paardje en er zijn wat situaties geweest waarin ze echt niet uit de voeten kon met ponylief.
Maar goed, misschien bekijk ik het wel met teveel 'emotie', want ik wil juist wel open blijven staan voor een volwassen discussie/gesprek. Daarnaast heb ik er ook wel weer respect voor dat ze het zo serieus wil oppakken. Dus ik was wel heel benieuwd hoe andere paardeneigenaren op zoiets zouden reageren.

Ik vind het heel erg lastig, sowieso ga ik confrontatie liever uit de weg, maar ik vind beide dames qua gewone omgang wel weer heel gezellig en aardig. Echter qua paarden lichamelijk en conditioneel trainen heb ik er zoals het nu gaat precies helemaal niks aan.



Lastig. Maar wat nu als je bijrijder 2 een 3 of 4 weken vrij spel geeft. Maar dan moes ze echt vooruitgang boeken. Geef haar een kans. Maar grijp wel in als het echt nergens op slaat.
Werkt het niet, gaat het echt volledig op jouw manier. Gewaagde keuze.... ik hoor je dat al denken. Maar waarom niet? Kan ze echt compleet je paard verknoeien in een kleine maand? Of is het alleen de conditie die achteruit gaat? Neem aan dat ze toch wel iets van niveau heeft..?

Geef haar een kans, maar vraag wel vooraf een doordacht plan. En dwong haar om de voortgang/achteruitgang te rapporteren. Kijk regelmatig mee.

En anders zit er niets op dan haar te laten gaan.
Wie weet leer je toch heel veel van haar, gaan jullie samen verder op haar wijze. En misschien is dit wel de les van haar leven, gaan jullie verder op jouw wijze.

Soms kun je leren uit een hoek die je nooit voor ogen had..

Bijrijder 1 moet je laten gaan.

Poekkie

Berichten: 7359
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:12

Als dat betekent dat je een maand niets meer met je eigen pony kan doen maar wel alles kan blijven doorbetalen op vraag van de bijrijder zou dat voor mij niet echt een optie zijn. Zou toch echt te gek zijn?

Anomien

Berichten: 7410
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:55

Ik snap dat ook wel. Maar dan moet je gewoon stoppen. Dan gaat het gewoon niet werken... en blijf je op dezelfde punten een ‘discussie’ of ontevredenheid houden.

Bovendien is 2 weken ook al heel wat.
Er zijn zelfs mensen die echt een paard in kunnen rijden in die tijd.. en dan ook nog eens met beleid. Er is veel te bereiken. Het is maar net hoe handig ze is en de ‘taal’ van het dier verstaat. Vooruitgang kan in die tijd echt zichtbaar zijn!

Kan ze het niet... dan heeft ze die skills (nog) niet.
tja dan moet ze zelf maar een project kopen.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:11

Ik herken het wel hoor. Mijn bijrijdster is heel aardig en gezellig. Nu wilde ze eerst niet les. Nu heeft ze zonder overleg een soort van les gehad van iemand zonder diploma en opleiding. Ook nog heeeel erg jong die haar les gaf dus heeft het ook niet echt aan ervaring voor mijn gevoel. Maar dat was goedkoop dus dat kon ze dan wel doen. Nou ze heeft de laatste keer de sporen gepakt omdat mijn merrie wat slomer was dan anders. Was ik ook echt niet blij mee. Denk dat dit einde verhaal is maar weet ook niet goed hoe ik het ga brengen. Ga ook liever confrontaties uit de weg.

Ineke2

Berichten: 33156
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:20

Hoikimmmy: dat is een kwestie van face to face even met elkaar praten en elkaars verwachtingen uitspreken.
Ik zou even op papier zetten wat je graag zou willen zodat je niks vergeet en een leidraad hebt als je tijdens gesprek even vastloopt.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:05

Ineke2 schreef:
Hoikimmmy: dat is een kwestie van face to face even met elkaar praten en elkaars verwachtingen uitspreken.
Ik zou even op papier zetten wat je graag zou willen zodat je niks vergeet en een leidraad hebt als je tijdens gesprek even vastloopt.


Inderdaad een goed idee om alles even te noteneren.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:45

Ik lees ook even mee hier!
Mijn zoektocht naar een geschikte bijrijdster is ondertussen ook weer zo’n beetje opgegeven.
Ik lees hier heel veel herkenbare dingen die ik zelf ook lastig vind.
Ik heb een leuke E pony waar je niet iedereen zomaar op kan zetten. Hartstikke leuk beest en braaf, maar gevoelig.
Ik zet expres geen advertentie op Facebook of marktplaats, omdat ik de reacties zo tegen vind vallen. Op bokt heb ik nu sinds kort een advertentie maar nog geen enkele reactie.
Blijkbaar is de juiste match vinden toch erg lastig.

Poekkie

Berichten: 7359
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:10

Def schreef:
Ik lees ook even mee hier!
Mijn zoektocht naar een geschikte bijrijdster is ondertussen ook weer zo’n beetje opgegeven.
Ik lees hier heel veel herkenbare dingen die ik zelf ook lastig vind.
Ik heb een leuke E pony waar je niet iedereen zomaar op kan zetten. Hartstikke leuk beest en braaf, maar gevoelig.
Ik zet expres geen advertentie op Facebook of marktplaats, omdat ik de reacties zo tegen vind vallen. Op bokt heb ik nu sinds kort een advertentie maar nog geen enkele reactie.
Blijkbaar is de juiste match vinden toch erg lastig.


Jou advertentie lijkt nochtans echt een droom! Geen bijdrage, geen klussen, ervaren pony en bos naast de deur _/-\o_ Ik zou denken dat het storm loopt met de bijrijders. Waar gaar het dan mis?

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:23

Poekkie schreef:
Def schreef:
Ik lees ook even mee hier!
Mijn zoektocht naar een geschikte bijrijdster is ondertussen ook weer zo’n beetje opgegeven.
Ik lees hier heel veel herkenbare dingen die ik zelf ook lastig vind.
Ik heb een leuke E pony waar je niet iedereen zomaar op kan zetten. Hartstikke leuk beest en braaf, maar gevoelig.
Ik zet expres geen advertentie op Facebook of marktplaats, omdat ik de reacties zo tegen vind vallen. Op bokt heb ik nu sinds kort een advertentie maar nog geen enkele reactie.
Blijkbaar is de juiste match vinden toch erg lastig.


Jou advertentie lijkt nochtans echt een droom! Geen bijdrage, geen klussen, ervaren pony en bos naast de deur _/-\o_ Ik zou denken dat het storm loopt met de bijrijders. Waar gaar het dan mis?


Ik denk dat het vooral mis loopt op de manier van rijden... ik zie echt heel weinig mensen die een goede basis hebben of hier echt geduld en tijd in willen steken op een paardvriendelijke manier.
Bovenstaande is dan mijn mening en ik merk dat de mensen die ik heb gehad bij mijn pony om te komen kijken van mening zijn dat ze wel een goede basis hebben of gewoon geen enkel idee van wat ze aan het doen zijn en het ook niet kunnen uitleggen ‘ omdat ze het gewoon altijd zo doen’.
Les is ook een dingetje. Niet iedereen wil les nemen en ik vind dat iets wat je op alle niveaus blijft doen, je bent nooit uitgeleerd.
Ik ben ook niet op zoek naar iemand die op hoog niveau dressuur rijdt, maar naar iemand met gevoel en interesse in paardrijden en het paardenlichaam tijdens het rijden. Dat schijnt heel lastig te zijn?

Poekkie

Berichten: 7359
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:49

Les vind ik eigelijk vanzelfsprekend.

Maar wat bedoel je juist met 'paardvriendelijke manier' en interesse in het paardenlichaam? Tot hoe ver ga je daar juist in? En hoe ver controleer je daar op?

Begrijp me niet verkeerd, maar moest ik een bijrijdpaard zoeken, dan zou ik bvb ook afknappen op een eigenaar die telkens een uur langs de piste zal blijven kijken en ondertussen 'haar visie' door mijn strot probeert te duwen. Gewoon omdat me dat zou stressen en onzeker zou maken en je het toch nooit goed kan doen voor sommige mensen. Een middenweg vinden is soms moeilijk.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:01

Oh dat is ook niet de bedoeling hoor, dat naast de bankrand iedere keer zitten en mijn visie erdoorheen drukken.
Ik zou het juist fijn vinden om iemand te hebben die lekker zelfstandig het bos in kan gaan met mijn pony.
Maar de manier van rijden moet wel matchen.
Niemand is perfect en het hoeft niet allemaal op dezelfde manier, maar in basis moet je er wel dezelfde visie over hebben, vind ik.
En dan heb ik echt nog heel simpel over niet trekken, niet schoppen en in de krul.
Er rijdt soms een vrij onervaren meisje op mijn pony, dat gaat bijvoorbeeld helemaal prima.
Ze zit er rustig op en is niet angstig.
Maar ik heb zo iemand nog niet gevonden die regelmatig wil komen rijden helaas.

Poekkie

Berichten: 7359
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:41

Dat klinkt helemaal als een droomplek dan! Duimen dat er snel iemand op je pad komt!

miereneter

Berichten: 2570
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:44

Faline schreef:
Hopelijk is het ok dat ik even binnen kom vallen met wat vragen..


Ik vind het echt van de zotte hoor, wat ik lees. Als ik een paard verzorg en bijrijd, dan doe ik dat zoals de eigenaar wil. Of als ik iets anders wil proberen, dan overleg ik dat eerst. Het is niet mijn paard, dus ik heb mij te schikken. Dat is nooit een probleem, omdat ik natuurlijk eerst praat en kennis maak met eigenaar en paard. We zitten op voorhand op een lijn, anders stappen we er van beide kanten niet in. Het grote voordeel blijkt: ik respecteer de wensen van de eigenaar, ik krijg in ruil enorm veel vrijheid.

Met andere woorden: i.m.o. hoef jij je niet te verantwoorden (uitleg geven is altijd goed, maar dat is iets anders). En zij hebben zich te houden aan jouw wensen en de afspraken. En anders houdt het op.

miereneter

Berichten: 2570
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:49

Def schreef:
Oh dat is ook niet de bedoeling hoor, dat naast de bankrand iedere keer zitten en mijn visie erdoorheen drukken.
Ik zou het juist fijn vinden om iemand te hebben die lekker zelfstandig het bos in kan gaan met mijn pony.
Maar de manier van rijden moet wel matchen.
Niemand is perfect en het hoeft niet allemaal op dezelfde manier, maar in basis moet je er wel dezelfde visie over hebben, vind ik.
En dan heb ik echt nog heel simpel over niet trekken, niet schoppen en in de krul.
Er rijdt soms een vrij onervaren meisje op mijn pony, dat gaat bijvoorbeeld helemaal prima.
Ze zit er rustig op en is niet angstig.
Maar ik heb zo iemand nog niet gevonden die regelmatig wil komen rijden helaas.


Klinkt goed hoor, geef je eisen niet op. Misschien duurt het gewoon even voor je iemand vindt. De eigenaar van mijn bijrijdpaard coacht mij ook af en toe, daarnaast heb ik les. Alleen maar goed, eigenaar kent paard door en door, we gaan daardoor iedere keer vooruit. En lesgever heeft de broodnodige ogen op de grond en tips.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:19

miereneter schreef:
Def schreef:
Oh dat is ook niet de bedoeling hoor, dat naast de bankrand iedere keer zitten en mijn visie erdoorheen drukken.
Ik zou het juist fijn vinden om iemand te hebben die lekker zelfstandig het bos in kan gaan met mijn pony.
Maar de manier van rijden moet wel matchen.
Niemand is perfect en het hoeft niet allemaal op dezelfde manier, maar in basis moet je er wel dezelfde visie over hebben, vind ik.
En dan heb ik echt nog heel simpel over niet trekken, niet schoppen en in de krul.
Er rijdt soms een vrij onervaren meisje op mijn pony, dat gaat bijvoorbeeld helemaal prima.
Ze zit er rustig op en is niet angstig.
Maar ik heb zo iemand nog niet gevonden die regelmatig wil komen rijden helaas.


Klinkt goed hoor, geef je eisen niet op. Misschien duurt het gewoon even voor je iemand vindt. De eigenaar van mijn bijrijdpaard coacht mij ook af en toe, daarnaast heb ik les. Alleen maar goed, eigenaar kent paard door en door, we gaan daardoor iedere keer vooruit. En lesgever heeft de broodnodige ogen op de grond en tips.


Dankjewel!