Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:28

@Isabel K

Nee klopt veel mensen komen wel voor het rijden. Ik moet eerlijk zeggen met mijn eigen paard rijd ik ook niet elke dag hoor.. Met mijn pony heb ik de eerste maanden alleen maar grondwerk gedaan om het vertrouwen te vergroten. Ik zou af en toe wel graag blijven rijden om niet rijtechnisch achteruit te gaan. Maar ik vind het niet erg om niet te rijden. Op de grond is er zoveel mogelijk, dat is echt leuk (zowel Parelli als academisch, ik vind het heerlijk).

amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:54

Banyu schreef:
Iemand die ik mag pben wbt contract maken, en mij hiermee zou willen helpen?


Ben geen jurist, maar wel veel verschillende bijrijdpaarden gehad, dus ik kan wel meedenken, mocht je dat willen. :)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:02

amsterdam10 schreef:
Banyu schreef:
Iemand die ik mag pben wbt contract maken, en mij hiermee zou willen helpen?


Ben geen jurist, maar wel veel verschillende bijrijdpaarden gehad, dus ik kan wel meedenken, mocht je dat willen. :)


Voor mij t zelfde. Heb ook een lease contract gehad vier jaar lang.

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:55

Is het gelukt Banyu?

Ik had gereageerd op een advertentie van een stalgenoot, die zocht een bijrijder. Ik kende haar en het paard nog niet (mijn pony staat in de 24/7 weide, dus heb niet veel in de stalgangen te zoeken ;) ) en zij mij ook niet.

Na fijn mail contact hebben we dus vandaag afgesproken. Het was alleen kennismaken, eigelijk zou ze les hebben maar die ging niet door.

Paard is een onwijze lieverd, maar wel jong met bijbehorende capriolen. Ze longeert dus eerst wat energie eruit voor het opstappen. Mooi om te zien dat ie aan de longe even raar kon doen, nog wel luisterde naar de commando’s en daarna onder het zadel braaf was.

Het was niet de bedoeling dat ik erop ging (combinatie van alles: net griep gehad, nog oorontsteking, moest werken na stal dus geen rijkleding aan..), dat had ik ook vermeld dat het puur kennismaken was: toch fijn te weten met wie je appt.

Maar toen gaf ze aan dat het jammer was dat ik mijn rijkleding niet had aangetrokken, had ik even kunnen stappen. Maar dat kan ook met spijkerbroek! Dus gauw mijn cap gepakt (handig zelfde stal). Oke, paard had wat meegemaakt met opstap dus daar kon ik niet mee opstappen. Alleen: paard is 1.77 en ik 1.58 ^) . Gelukt om vanaf de grond op te stappen in haar beugelmaat, die mij veel te lang was. Die konden iets korter, maar toen ik ging stappen zaten ze net te lang (ik zou niet uit het zadel kunnen komen). Maar ach, het was alleen even voelen. Paard had wel gigantische bewegingen had ik al gezien, dus aandraven vond ik geen goed idee. Maar wat een heerlijk paard! Hou ervan dat je alleen maar hoeft te denken wat je wil doen en paard doet het.

Voelde me wel onwijs een beginner (paard is jong dus slingert ook wat) maar met les zou het weleens heel fijn kunnen worden.

Vooraf had ik al begrepen dat ze erg veel reacties had gehad, en dat er naast mij nog twee anderen zouden komen. Vandaag hoorde ik dat ze gewoon over de 100 reacties had :oo ! Toen had ik wel ‘spijt’ dat ik niet echt ben gaan rijden, want dit was uiteraard niet representatief. Maar dat vond ze juist wel fijn, dat ik aangaf dat iets nog niet goed voelde en daarnaar luisterde. En dat ik toch opstapte ondanks dat we dit niet afgesproken hadden vond ze ook alleen maar goed (zij heeft ook ervaren dat paard aan de kletter ging met anderen, dus dan moet je echt wel het vertrouwen hebben dat dat (hopelijk) niet gebeurt.)

Zo, heel verhaal. Maar wou graag mijn enthousiasme delen. Had het met haar er dus over dat ik weet hoe lastig het is de juiste match te vinden, moest aan dit topic denken maar heb zelf anderen ook geholpen met zoeken/filteren: wat een energie kost dat!

Maar 100 reacties :oo

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 01:18

Wow, wat veel! Dan eerst een strenge grove selectie, en dan gedetailleerder kijken en doorvragen.

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:37

Ja idd. Ze zij ook dat ze iedereen een berichtje had terug gedaan. Grove selectie idd, want mensen die reageren dat ze vroeger een Shetlander verzorgden en nu wel een paard willen doen, zou geen match zijn :+

Maar dan nog is het veel werk.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:59

Hoihoi, na een lange afwezigheid ga ik mij hier weer melden.
Mijn huidige bijrijdster heeft een paard gekocht dus ik moet weer opnieuw op zoek helaas.
erg jammer want ik had een geweldige bijrijdster die ik heel graag had willen houden, maar ik vind het tevens geweldig dat ze een eigen paard heeft gekocht :o

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:02

Marocje schreef:
Is het gelukt Banyu?

Ik had gereageerd op een advertentie van een stalgenoot, die zocht een bijrijder. Ik kende haar en het paard nog niet (mijn pony staat in de 24/7 weide, dus heb niet veel in de stalgangen te zoeken ;) ) en zij mij ook niet.

Na fijn mail contact hebben we dus vandaag afgesproken. Het was alleen kennismaken, eigelijk zou ze les hebben maar die ging niet door.

Paard is een onwijze lieverd, maar wel jong met bijbehorende capriolen. Ze longeert dus eerst wat energie eruit voor het opstappen. Mooi om te zien dat ie aan de longe even raar kon doen, nog wel luisterde naar de commando’s en daarna onder het zadel braaf was.

Het was niet de bedoeling dat ik erop ging (combinatie van alles: net griep gehad, nog oorontsteking, moest werken na stal dus geen rijkleding aan..), dat had ik ook vermeld dat het puur kennismaken was: toch fijn te weten met wie je appt.

Maar toen gaf ze aan dat het jammer was dat ik mijn rijkleding niet had aangetrokken, had ik even kunnen stappen. Maar dat kan ook met spijkerbroek! Dus gauw mijn cap gepakt (handig zelfde stal). Oke, paard had wat meegemaakt met opstap dus daar kon ik niet mee opstappen. Alleen: paard is 1.77 en ik 1.58 ^) . Gelukt om vanaf de grond op te stappen in haar beugelmaat, die mij veel te lang was. Die konden iets korter, maar toen ik ging stappen zaten ze net te lang (ik zou niet uit het zadel kunnen komen). Maar ach, het was alleen even voelen. Paard had wel gigantische bewegingen had ik al gezien, dus aandraven vond ik geen goed idee. Maar wat een heerlijk paard! Hou ervan dat je alleen maar hoeft te denken wat je wil doen en paard doet het.

Voelde me wel onwijs een beginner (paard is jong dus slingert ook wat) maar met les zou het weleens heel fijn kunnen worden.

Vooraf had ik al begrepen dat ze erg veel reacties had gehad, en dat er naast mij nog twee anderen zouden komen. Vandaag hoorde ik dat ze gewoon over de 100 reacties had :oo ! Toen had ik wel ‘spijt’ dat ik niet echt ben gaan rijden, want dit was uiteraard niet representatief. Maar dat vond ze juist wel fijn, dat ik aangaf dat iets nog niet goed voelde en daarnaar luisterde. En dat ik toch opstapte ondanks dat we dit niet afgesproken hadden vond ze ook alleen maar goed (zij heeft ook ervaren dat paard aan de kletter ging met anderen, dus dan moet je echt wel het vertrouwen hebben dat dat (hopelijk) niet gebeurt.)

Zo, heel verhaal. Maar wou graag mijn enthousiasme delen. Had het met haar er dus over dat ik weet hoe lastig het is de juiste match te vinden, moest aan dit topic denken maar heb zelf anderen ook geholpen met zoeken/filteren: wat een energie kost dat!

Maar 100 reacties :oo


Nee, wilde er vanmiddag aan beginnen. Maar ik stel het steeds uit omdat het me niet lukt. :(

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:19

Een meisje gevonden om te komen verzorgen en we hadden een afspraak voor vandaag. App haar net of de tijd nog uitkomt zegt ze dat ze toch nog even heeft nagedacht en het niks voor haar is :roll:

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:07

Lekker :P Dat ze dat pas op laatste moment bedenken...
Heb het ook aantal keren gehad. En ook na 1 of 2x kennismaken en proefrijden.

Ik ben vandaag weer met bijrijdster en paard op pad geweest voor les. Paard gaat steeds meer ontspannen door haar lijf lopen. Fijn om te zien!

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:29

Wat irritant Joyce maar dan bereid ik mij alvast maar voor dat dit vaker kan gaan gebeuren

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:04

Hallo allemaal. Omdat hier veel eigenaren zitten, plaats ik mijn bericht hier voor advies.

Sinds een kleine 2 maanden rijd ik een nieuw paard bij. Een leuke, jonge merrie die nog veel moet leren. Eigenaren waren steeds erg enthousiast en ik natuurlijk ook. Maar ik krijg nu al bijna 2 weken geen contact met de eigenaresse.

2 weken terug appte ik haar met hoe laat ik wilde komen die middag. Als antwoord kreeg ik dat het niet door kon gaan aangezien een familielid door een val in het ziekenhuis lag, ze zou het nog laten weten. Dik een week later nog niks gehoord en besloten zelf een appje te sturen van hoe of wat -> geen reactie, niks. Nu wilde ik vandaag weer een appje sturen met dat ik het wel erg vervelend vind dat het zo loopt en dergelijke. Doe ik daar goed aan? Ik wil wel doorgaan, want het is een leuk paard, maar ik krijg zo het idee alsof ze me niet meer moet... Wat is verstandig?

Als eigenaar zeg je gewoon, graag of niet. Maar als bijrijder ben je toch meer afhankelijk of zo. Ik weet het niet :')

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:23

Ik zou iets sturen in de trant van, hoe gaat het met het familielid, kan ik u nog ergens mee helpen wT betreft (naam paard), ik begrijp dat u het misschien druk heeft met andere dingen maar als u liever niet met mij verder wilt hoor ik dat oook graag zo dat ik weet waar ik aan toe ben.

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:57

Ik zou idd als eerste vragen hoe het met familielid is na de val, klonk niet goed. En daarna pas dat je nog enthousiast bent om het paard te verzorgen/bijrijden en of je hier weer een afspraak over kan maken. Ga je nog wanneer zij erbij zijn?

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:32

Bedankt! Ga ik in mijn berichtje zetten :)

Ja de eigenaresse is er tot nu toe steeds bijgeweest (paarden staan aan huis) omdat het paard nogal opstap problemen heeft, waar we mee bezig gingen. De laatste keer zou ik het dus voor het eerst alleen doen, maar dat ging toen dus niet door.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:45

xSogno schreef:
Ik zou iets sturen in de trant van, hoe gaat het met het familielid, kan ik u nog ergens mee helpen wT betreft (naam paard), ik begrijp dat u het misschien druk heeft met andere dingen maar als u liever niet met mij verder wilt hoor ik dat oook graag zo dat ik weet waar ik aan toe ben.


Ja ik zou het idd ook op deze manier doen..

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:34

Ik heb zowaar een serieuze reactie op mijn advertentie! *\o/*

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 08:46

Gimme_Joy schreef:
Ik heb zowaar een serieuze reactie op mijn advertentie! *\o/*


*\o/* *\o/* het bestaat dus wel

Ik heb over een paar uur een afspraak met iemand, ben benieuwd

troi
Berichten: 17010
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:39

Soms toch lastig hoor.

Heb weer een advertentie gezet, reageert een volgens mij leuk mens die fysiek wat mankementen heeft en dus moeite waarschijnlijk heeft met een flink deel van de klussen. Voeren en mesten is best zwaar werk. Voelt gemeen om af te wijzen maar dat is wel een beetje mijn voordeel natuurlijk van een bijrijder hebben.

Hebben jullie dat ook?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:07

Als je iemand wilt die ook echt meehelpt zou ik daar bij selectie wel rekening mee houden. Anders ontstaan er mogelijk toch ergernissen

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:56

troi schreef:
Soms toch lastig hoor.

Heb weer een advertentie gezet, reageert een volgens mij leuk mens die fysiek wat mankementen heeft en dus moeite waarschijnlijk heeft met een flink deel van de klussen. Voeren en mesten is best zwaar werk. Voelt gemeen om af te wijzen maar dat is wel een beetje mijn voordeel natuurlijk van een bijrijder hebben.

Hebben jullie dat ook?


Als ze het heel leuk doet met het paard kan je het voor lief nemen en bijvoorbeeld al het eten al klaarmaken de dag van te voren, dan hoeft ze het alleen maar te geven

Je kan haar altijd uitnodigen om te kijken

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:38

Ik denk dat met voeren in dit geval niet bedoeld wordt even een schep brok in de voerbak gooien :D Aangezien dat niet echt valt in de categorie: "best zwaar werk" O:)

Ik wil ook graag dat men hier thuis helpt als men op mijn pony of paard mag rijden. Ik heb voor mijn revaliderende dressuurpaard nu een uitzondering omdat het meisje mijn paard naast haar eigen paard moet rijden waar ze zelf al ZZ-licht mee rijd, maar de gewone verzorgenden helpen in elk geval even mee met wat er op dat moment moet gebeuren

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:53

Dacht ook meer aan hooinetten die gevuld en opgehangen konden worden :+

troi
Berichten: 17010
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:12

Het gaat om 6 natte (dus zware) hooinetten die door 100 meter diepe drek gesleurd moeten worden :D . De betere krachttraining dus!

Ondertussen gebleken dat er meerdere dingen niet helemaal overeenkwamen dus geen match.

Ik had het ook anders niet gedaan. We zijn echt een clubje die de klussen eerlijk verdelen. Dan werkt het niet als 1 persoon een groot deel niet aankan. Blessures zijn natuurlijk geen probleem, maar dat is tijdelijk. Dat is anders

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:16

Ik heb natuurlijk weer te vroeg gejuicht... -O-

Meisje had interesse, laat vervolgens een week niets van zich horen, om daarna (als ik antwoord geef op haar vraag wanneer ze kan komen, ik zeg, ik ben er zaterdag en zondag) doodleuk te zeggen dat ze zaterdag de hele dag werkt (en zondag?). En vervolgens niet met een "tegenbod" komen.

Meisje, als je het nu al te druk hebt om te reageren, vertrouw ik jou al helemaal mijn paard niet niet toe. Dan moet ik zeker iedere keer horen "ik ben vandaag niet geweest, want ik had het te druk"... :evaw:

Edit: antwoord op mijn vraag waarom ze er een week overheen liet gaan was:"ik heb het op dit moment erg druk". Waarom wil je dan gaan bijrijden? Ik vind dat toch wat... ze heeft na mijn laatste berichtje ook niets meer laten horen... Ben echt een beetje pissig merk ik :')