Na al een paar 'ervaringen' topics gezien te hebben, schoot me er nog eentje te binnen:
Wat zijn nou jullie apartste/bizarste ervaringen zowel met het zoeken/hebben van een verzorger/bijrijder als het zijn van verzorger/bijrijder.
TS trapt af:
Ik kreeg een paard in handen geduwd dat veel te dik was, met de mededeling "laat haar afvallen". Als vers-van-de-pers ex-manegeruitertje (dit wist de eigenaresse) reed ik dus bijna dagelijks, af en toe een beetje aanklooien in de kleine buitenbak, maar meestal lekker over de velden, veel draf/galop en heuvels. Binnen een maand of twee was het paard een heleboel afgevallen, maar kreeg ik opeens een boos berichtje van de eigenaresse. Ik had het paard absoluut niet gereden zoals beloofd (ik had niks beloofd behalve laten afvallen) en had al haar zuurverdiende opleidingsgeld naar de knoppen geholpen omdat het paard nu niet meer zo nageeflijk e.d. liep als vantevoren. Of ik niet toch 100 euro per maand kon gaan betalen en 5 lessen per maand bij haar (à 10 euro per stuk) kon nemen. Ik had nu een band met het paard, dus ik zou nu toch niet willen stoppen en wel willen betalen, toch?

Mocht ik nou echt beweerd hebben de sterren van de hemel te rijden etc... maar nee.
En jullie verhalen? Brand los!