Itam (3jr) met mij @ work in de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jody_

Itam (3jr) met mij @ work in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 11:56

Vanochtend les gehad met Itam, een 3jarige (pik)zwarte reinlander merrie.
Moeder:
Vader:
V. Vader:

Ze is erg slim, en met zadelmak maken is ze een tijdje weggeweest naar een stal waar ze is zadelmak gemaakt. Omdat ze erg moeilijk was, en het is toch belangrijk dat het goed gebeurd en dat zou ons zelf niet lukken.
Ze is pas net terug, en toen ik er op ging ben ik ook direct begonnen met les. Een paard kan je immers snel verknallen en ben zelf niet zo ervaren met jonge paarden dat ik gewoon de juiste begeleiding wil hebben.

Tja verder is er niet veel over te zeggen.
Owja het zadel licht inderdaad niet goed, maar hij wordt vanmiddag weggebracht om opgevuld te worden. Knipoog
Graag hier dan ook geen commentaar over, dit wordt namelijk al opgelost.

Verder graag opbouwend commentaar, dat m'n houding verslechterd is ben ik van bewust en hier werken we ook aan echter zou ik daar graag ook tips over willen. Nou kijk, geniet en reageer! Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zie alleen net dat de foto's allemaal dezelfde kant op zijn,,
uiteraard hebben we de andere kant ook opgereden alleen die foto's zijn helaas niet goed gelukt...

Jody

friezenfan2

Re: Itam (3jr) met mij @ work in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:01

zien er goed uit je foto's jody
probeer haar alleen niet te diep te laten lopen
maar dat kan ook een moment opname zijn

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:01

leuke foto's en leuk paard. alleen probeer je benen ietsje naar achter te leggen zodat je die lijn krijgt van schouder tot voet weet je wel...Tong uitsteken en ietsje meer trots gaan zitten:D moest ik ook doen van mijn instructeur en mijn paard ging meteen beter lopen

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:07

Probeer je hakken uit te blijven drukken.
Verder leuke merrie, succes nog met haar! Haha!

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 12:11

Bedankt voor de reactie's! Lachen
Dat van te diep lopen is inderdaad momentopname Knipoog

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:20

Ik vind dat ze er echt heel erg goed uit ziet voor zo'n jong dier! Goed van je dat je ziet dat je zelf nog niet erg ervaren bent en zoveel hulp erbij zoekt. Dapper!

Ik ben het inderdaad eens met de rest qua voeten/hakken. Je zit vooral op de laatste foto een beetje in een stoelzit. Nu wilde ik eigenlijk zeggen dat je je beugels een gaatje langer kunt doen, maar je hebt een vz-zadel en dan zit je niet meer goed. Blijf dus goed oefenen op je balans, misschien zelfs zonder beugels als je dat al vertrouwd. Balans is altijd de onderliggende gedachte wanneer je oefent op rechtop zitten, benen op de juiste plaats en je handhouding.

Heel veel succes met je knapperd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:20

Ze heeft een valse knik.... daarom loopt ze waarschijnlijk te diep.

Ik zou haar dus wat meer eruit laten lopen, dus wat meer voorwaarts houden.... Verder veel wisselen van hoofdhouding, dus dan weer wat ronder, dan weer strekken etc.

Jij kunt het beste je hakken wat meer uitdrukken, en je beugels een beetje langer doen.
Je schouders mogen ook wat meer naar achteren!
Verder heb je een beetje pianohandjes, en in de galop mag je wel wat meer ontspannen Knipoog Je zet je handen namelijk vast.

Succes! Je hebt een mooi paard Ja

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:23

Leuk paard, rijden ziet er erg makkelijk en ontspannen uit.

Ik ga toch iets over het zadel zeggen want vraag me namelijk af of hij met opvullen wel passend te maken is. Hij ligt nu te ver achterover gekiept (jij zit op de lepel). Aan de achterkant van het zadel kun je met opvullen weinig tot niks corrigeren heeft onze zadelmaker ons altijd verteld, ook omdat de kussens aan de achterkant het minst te lijden hebben en dus eigenlijk niet tot nauwelijks opgevuld hoeven te worden. Dit is gewoon iets wat ik me afvraag omdat ik heb begrepen dat dit niet mogelijk is, ons zadel had namelijk ook het probleem dat het te ver achterover helde en wij hebben toen ook icm rugklachten van ons paard een nieuw zadel aan moeten schaffen.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 12:25

Bedankt!
@ SusanH; dat weet ik niet, ons is verteld dat dit wel helpt. We zullen zien als het zadel terug is of het dan inderdaad beter licht, als dit niet het geval is wordt er natuurlijk een andere oplossing gezocht (idd, nieuw zadel ofzo).

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:28

Ik wou net beginnen typen wat SusanH zegt, het zadel kiept op de laatste foto echt enorm naar achter, en bij de eerste foto's heb ik ook zo mijn twijfels. Of dat met opvullen in die mate opgelost kan worden.. ik twijfel er sterk aan, maar dat zul je vast wel horen van een goede zadelmaker.

Ziet er een leuk dier uit, en verstandig om er goede begeleiding bij te halen. Lachen

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:38

Mooie foto's! Leuk paard!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:44

Volgens mij moet het zadel ook iets meer naar achter, hij klapt volgens mij omhoog a/d achterkant (vooral duidelijk bij de laatste foto).

Maar dat ter zijde Lachen Leuk ding heb je onder je kont, denk dat als je zadel volgende keer goed ligt er ook meer commentaar is te geven omdat je nu omdat het zadel niet helemaal correct ligt jij ook anders zit Knipoog
Verder probeer je teugels ietsje meer op maat te houden zodat je contact met hem krijgt.
Ziet er goed uit verder Lachen!
Laatst bijgewerkt door Angelaa2 op 20-09-08 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacefor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:48

Leuk paard!
Je hakken wat meer uitdrukken en dan is het helemaal goed. Haha!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 13:03

Heaaj Jody!
Ziet er leuk uit hoor Lachen En Itam liep ook lekker Ja wat is ze mooi geworden zeg!
Maar zoals ik al gezegd had vanochtend moet je echt weer beter rechtop zitten Knipoog Soms val je erg ver naar voren... En bij Vulvet deed je het zo netjes Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:48

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.