Valse knik.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MilleniumK

Valse knik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 09:55

Hee, ik weet niet of er nog een topic van is, maar anders sorry!

Ik heb nu bijna een jaar mn eigen pony, en ze heeft nog steeds die valse knik. Ze heeft zeg maar een soort schoft wondje die nu hard aan 't revalideren is en ik kan dus wel gewoon zonder zadel rijden. Ik wil nu eigenlijk vragen of jullie tips hebben om de valse knik eruit te rijden. Ze gebruikt der achterhand btw ook niet zo goed, en drukt af en toe ook wel is der ruggetje weg.
Ze is een maandje geleden naar de tand arts geweest, en 't gaat al wat beter. Maar ik ga nog net even verder en wil het er helemaal uit hebben Haha! . Wie heeft tips?

Groetjess

Championn

Re: Valse knik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:28

Hey Kirsten! Knipoog
Heb je misschien een foto waar het duidelijk op te zien is? Dan krijg ik een beter beeld!
Denk dat het vooral belangrijk is dat je dr ontspannen rijd,en niet gelijk het uiterste van dr vraagt.
Maar nog een keer,ik heb niet echt een duidelijk beeld ..

x

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 11:35

Championn schreef:
Hey Kirsten! Knipoog
Heb je misschien een foto waar het duidelijk op te zien is? Dan krijg ik een beter beeld!
Denk dat het vooral belangrijk is dat je dr ontspannen rijd,en niet gelijk het uiterste van dr vraagt.
Maar nog een keer,ik heb niet echt een duidelijk beeld ..

x

Heeeyy! Knipoog
Euhm, zal t ff proberen te maken. Ik zal niet voor 't uiterste gaan, maar ik weet dat ze t kan en t gaat (volgends mij) al beter Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:41

doe je het dan wel goed?
eerst voorwaards, dan neerwaards..

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:07

moonfish13 schreef:
doe je het dan wel goed?
eerst voorwaards, dan neerwaards..

Dat is ook zéker een punt waar je op moet letten idd!
Ook is het belangrijk dat als je opstapt het langzaam opbouwt,en niet gelijk nagevelijk vraagt ..
Als ik les geef is bij mij altijd mijn nr2 dat je het langzaam opbouwt.
(nr.1 is dat jij en vooral je pony er plezier in hebben! Knipoog )
Nagevelijkheid moet uit de ontspanning komen.
Niet doordat er zoveel druk op de mond wordt gelegt dat de pony wel in de krul móet!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:34

Kirstjuhh schreef:
Hee, ik weet niet of er nog een topic van is, maar anders sorry!

Ik heb nu bijna een jaar mn eigen pony, en ze heeft nog steeds die valse knik. Ze heeft zeg maar een soort schoft wondje die nu hard aan 't revalideren is en ik kan dus wel gewoon zonder zadel rijden. Ik wil nu eigenlijk vragen of jullie tips hebben om de valse knik eruit te rijden. Ze gebruikt der achterhand btw ook niet zo goed, en drukt af en toe ook wel is der ruggetje weg.
Ze is een maandje geleden naar de tand arts geweest, en 't gaat al wat beter. Maar ik ga nog net even verder en wil het er helemaal uit hebben Haha! . Wie heeft tips?

Groetjess

Je geeft zelf het antwoord al...

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 18:34

Ik rij bijna de hele tijd Lang en laag Knipoog

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:38

dan moet je eerst toch echt aan de achterhand werken. Een paard heeft pas je juiste aanleuning als hij van achter naar voor wordt gereden. Veel overgangen en alert houden. Dan komt die valse knik er zo uit. en wanneer hij dan goed zij rug gebruikt zal hij die er ooki niet meer onderweg duwen. een paard moet je leren dragen op de juiste spieren.

Veel succes

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:39

Hoi hoi,

Veel naar voren rijden om de achterhand te activeren is een hele goede oefening!
Je kan in combinatie met je beenhulpen vragen of ze wilt zakken. Focus je niet op het aan de teugel rijden, maar op de ontspanning Knipoog

Succes!

Loves_xyoup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:12

Verveelend veel suc6

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:27

Marchador schreef:
Hoi hoi,

Veel naar voren rijden om de achterhand te activeren is een hele goede oefening!
Je kan in combinatie met je beenhulpen vragen of ze wilt zakken. Focus je niet op het aan de teugel rijden, maar op de ontspanning Knipoog

Succes!

Daar heeft ze zeker wel een punt Kirsten! Knipoog :
Focus je niet op het aan de teugel rijden , maar op de ontspanning!
Vind het altijd belangrijk dat mijn lessers eerst een goede basis hebben (o.a ook goede achterhand en een goede balans) en dan kijken we wel verder!

xFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:59

Championn schreef:
Marchador schreef:
Hoi hoi,

Succes!

Vind het altijd belangrijk dat mijn lessers eerst een goede basis hebben (o.a ook goede achterhand en een goede balans) en dan kijken we wel verder!

Ben ik het helemaal mee eens! Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:05

Ik vraag me af wat je bedoeld met..een valse knik?
Loopt ze met losse teugel afgebogen en volgt ze je hand niet naar beneden of bedoel je iets anders?
Omdat je zegd dat je lang en laag kan rijden, snap ik het verhaal niet helemaal.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:26

Femke16 schreef:
dan moet je eerst toch echt aan de achterhand werken. Een paard heeft pas je juiste aanleuning als hij van achter naar voor wordt gereden. Veel overgangen en alert houden. Dan komt die valse knik er zo uit. en wanneer hij dan goed zij rug gebruikt zal hij die er ooki niet meer onderweg duwen. een paard moet je leren dragen op de juiste spieren.

Veel succes

Heel erg bedankt, Ik zou het gaan proberen. Want m'n pony heeft een schoft wondje ( =O ) en rij dus om de dag zonder zadel( wondje is niet open, moet haar nog op groeien Knipoog ) dus als ik aan 't rijden ben maakt ze met der achterhand kleine pasjes.. Maar met longeren zet der achterhand er steeds beter onder en drukt ze der rig minder weg Knipoog

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:27

Championn schreef:
Marchador schreef:
Hoi hoi,

Succes!

Daar heeft ze idd een goed punt. Heel erg bedankt van jullie reacties en hulp! Haha!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:42

Heey Kirsten....
Ik denk dat het belangrijkste al gezegd is, veel van achter naar voren rijden, die achterhand actief eronder dan word het nageven voor haar makkelijker, veel overgangen en schijnovergangen...en inderdaad ontspanning is het belangrijkste... moet zeggen dat het er al beter uit ziet tijdens het longeren wat betreft d'r achterhand!! En veel lang en laag, dat ze d'r rug goed gebruikt!! (zoals je met de pessoa kan doen, wat goed werkte bij d'r vond ik)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:45

Carmuh schreef:
Heey Kirsten....
Ik denk dat het belangrijkste al gezegd is, veel van achter naar voren rijden, die achterhand actief eronder dan word het nageven voor haar makkelijker, veel overgangen en schijnovergangen...en inderdaad ontspanning is het belangrijkste... moet zeggen dat het er al beter uit ziet tijdens het longeren wat betreft d'r achterhand!! En veel lang en laag, dat ze d'r rug goed gebruikt!! (zoals je met de pessoa kan doen, wat goed werkte bij d'r vond ik)

Ja idd, het gaat al veel beter. Ze probeert alles zó goed! Met longeren gat t toppie( maar nog niet goed genoeg! Tong uitsteken ) Alleen onder het zadel( teminste nu zonder zadel xD) is er nog veeeeel te sleutelen. Maar idd wat iedereen ook zegt éérst de ontspanning. Onstpanning staat trouwens ook bij me op nummer 1 Knipoog ( samen met plezier voor beide Haha! )

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:53

Kirstjuhh schreef:
Carmuh schreef:
Heey Kirsten....

Ja idd, het gaat al veel beter. Ze probeert alles zó goed! Met longeren gat t toppie( maar nog niet goed genoeg! Tong uitsteken ) Alleen onder het zadel( teminste nu zonder zadel xD) is er nog veeeeel te sleutelen. Maar idd wat iedereen ook zegt éérst de ontspanning. Onstpanning staat trouwens ook bij me op nummer 1 Knipoog ( samen met plezier voor beide Haha! )

goed zo!!
Komt wel goed dan met wat les!!
Je ziet nu al verbetering dus dat betekent dat het al de goede kant op gaat!!

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:00

beter. Ze probeert alles zó goed! Met longeren gat t toppie( maar nog niet goed genoeg! Tong uitsteken ) Alleen onder het zadel( teminste nu zonder zadel xD) is er nog veeeeel te sleutelen. Maar idd wat iedereen ook zegt éérst de ontspanning. Onstpanning staat trouwens ook bij me op nummer 1 Knipoog ( samen met plezier voor beide Haha! )[/quote]

goed zo!!
Je ziet nu al verbetering dus dat betekent dat het al de goede kant op gaat!![/quote]

Weet je al van wie je les wilt gaan nemen??
Als ik foto's te zien krijg kan ik beter ordelen! Bloos
Of betere beschrijving van wat er precies in zo'n situatie gebeurt.
-Kan ook een keer met Nous mee naar stal.. Haha! -

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 16:05

Championn schreef:
beter. Ze probeert alles zó goed! Met longeren gat t toppie( maar nog niet goed genoeg! Tong uitsteken ) Alleen onder het zadel( teminste nu zonder zadel xD) is er nog veeeeel te sleutelen. Maar idd wat iedereen ook zegt éérst de ontspanning. Onstpanning staat trouwens ook bij me op nummer 1 Knipoog ( samen met plezier voor beide Haha! )

goed zo!!
Je ziet nu al verbetering dus dat betekent dat het al de goede kant op gaat!![/quote]

Weet je al van wie je les wilt gaan nemen??
Als ik foto's te zien krijg kan ik beter ordelen! Bloos
Of betere beschrijving van wat er precies in zo'n situatie gebeurt.
-Kan ook een keer met Nous mee naar stal.. Haha! -[/quote]

Euhm, nou van m'n ouders moet ik zowiezo nog bij Angela lessen Haha! ,
maar wil ook nog 1x in de maand dan met jullie ( jou & Nous) naar Coen Knipoog
Ja dat snap ik, maar ik heb niet echt een goede camera xD dus is dat gaat moeilijk.
Ja kom idd maar is naar stal. Heb je nog steeds nog nooit gezien Tong uitsteken

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 16:06

Carmuh schreef:
Heey Kirsten....

Ja idd, het gaat al veel beter. Ze probeert alles zó goed! Met longeren gat t toppie( maar nog niet goed genoeg! Tong uitsteken ) Alleen onder het zadel( teminste nu zonder zadel xD) is er nog veeeeel te sleutelen. Maar idd wat iedereen ook zegt éérst de ontspanning. Onstpanning staat trouwens ook bij me op nummer 1 Knipoog ( samen met plezier voor beide Haha! )[/quote]

goed zo!!
Idd, ik weet ook 100% zeker dat ik ooit m'n doelen wel zou kunnen bereiken met Mil, alleen op een lager pitje dan dat ik dat zou kunnen bijv. met Ascor Knipoog

Wantivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:51

Ik volg dit even.

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:52

Heb je nou een foto???? Haha!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:18

Championn schreef: