Sanne&Jerona @ Oefenen voor wedstrijd (tips!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Sanne&Jerona @ Oefenen voor wedstrijd (tips!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 15:01

Hoi iedereen,
Ik plaats dit topic voor een vriendin van mij, omdat ze zelf niet snapt hoe dat moet. Ze hoopt voor al op leuk en bruikbaar commetaar voor haar wedstrijd op B-niveau (die aanstaande Zondag is eerste wedstrijd na zomerstop)

Sinds ongeveer 2 á 3 maanden is sanne weer serieus aan het oppakken. Eerst hield jerona nog wat vast op de rechter kant maar dat was al gauw weer verholpen met lessen. Ik vindt zelf dat ze nog steeds hard vooruit gaan (hier een oud topic het is duidelijk te zien dat mijn foto's vooruit gaan [HAW] Jerona en Sanne@ Work (Debuut, wedstrijd + filmpje en bloobe .) Ook gaat het halstrekken nu al heel veel beter als toen OK dan!

Het rond komen gaat al stukken beter alleen het is er nog niet helemaal wordt samen met stelling hard aan gewerkt

Hier de foto's
meet jerona:
Afbeelding

Afbeelding
middedraf

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
middenstap (tactverlies)

Afbeelding
volte

Afbeelding

Afbeelding
nette middedraf (al zeg ik het zelf)

Afbeelding

Afbeelding
middedraf

Afbeelding
grote volte in galop

Afbeelding

Afbeelding
lekker actief achterhand

Afbeelding

Afbeelding
en toen kwam er een hond in de bak Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
groeten
Laatst bijgewerkt door Renee op 19-09-08 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Riss

Re: Sanne&Jerona @ Oefenen voor wedstrijd (tips!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:04

(hihi op de tweede foto lijkt het net alsof er niemand op zit Bloos )
ten eerste wat een super leuk paard zeg!
Ze heeft een nette houding, mag soms nog wel wat meer haar hakken uitdrukken, verder zijn de foto's niet zo duidelijk om verder commentaar te geven Tong uitsteken
veel succes nog!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:08

ze mag haar handen iets meer hoger dragen nu lijkt t alsof ze op de hals gelegd worden..
probeer je hakken wat meer uit te drukken en probeer je paardje iets ronder te rijden..

verder leuk paardje lijkt wel erg lange hals te hebben

houvankrissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:14

Over het algemeen loopt haar pony niet lekker over de rug en ze wat in hand leunt. (ik weet niet of het ook zo is.. Knipoog)
Over het algemeen vind ik je houding wel netjes, alhoewel ze soms wel een beetje te veel met haar benen naar voren gaat en ze nog wat meer haar hakken moet uitdrukken.

Verder vind ik dat ze wel vooruit zijn gegaan en ik wens ze veel succes! Haha!

kiwi06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:25

Wat een leuke pony!

Je moet op sommige foto's iets meer je handen dragen (heel eerlijk, ik kan het zlef ook niet Tong uitsteken)

Verder moet haar pony iets meer over de rug,
succes!

kenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:51

Paard komt mij heel bekend voor! Is het een nakomeling van Ekstein??

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:02

Dat zadel staat haar goed! Lachen
Probeer wat meer je hakken uit te drukken en je handen rechtop te houden Knipoog

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:07

Ik zou de beugels iets langer doen, ze zit nu iets teveel met de knieen naar voren in het zadel. En op 1 foto vond ik haar tever achter in het zadel zitten. En idd hakken mooi omlaag houden. En handen iets meer dragen.

En verders vind ikhet er wel netjes uit zien voor zover ik kan beoordelen. Mooi zadel trouwens Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:54

Zou voor de B proberen te werken aan een meer constante aanleuning. Voor het plaatje is het toch mooier als hij wat ronder en meer bij elkaar gereden wordt, hij valt nu op sommige foto´s erg uit elkaar. Dus eerst tijdens het losrijden vw-nw rijden en als je echt aan het werk gaat hem iets oppakken. Hij moet over het geheel genomen zijn achterhand meer gaan gebruiken.

Over de houding van de ruiter, die is niet verkeerd alleen zou ze voor het mooie de beugels wel iets langer mogen doen.

celineeciohc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:58

Probeer juist je schouders wat meer naar achteren te doen en je hielen naar beneden , maar zitten zeker een paar goeie stuken tussen hoor , doe zo verder !! Haha!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 14:36

je houding is vrij netjes, zorg alleen dat je je lang blijft maken.

het paard mag er veel meer doorheen, ze lijkt je her en der uit het zadel te trekken.
ook lijkt ze erg op de voorhand te lopen.
ik zou veel overgangen rijden (zowel overgangen als schijnovergangen) en voltes sluiten en openen (dus niet rechtuit wijken) zodat ze meer op haar achterhand komt en ze dus van voor wat losser word.

Succes verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:47

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.