Kristina (haflinger) en Sancho (arabier) @ dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmax

Kristina (haflinger) en Sancho (arabier) @ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 14:44

Vond het weer eens tijd voor een nieuw rijtopic van mijn twee knappe paardjes Lachen

Krissie is een 6 jarige haflinger merrie. Sinds Oktober is ze onder het zadel, in Oktober heb ik haar ook gekocht. Bijna een jaar nu dus Haha!
We zijn haar nu verder aan het doorrijden. We doen het allemaal rustig aan met haar, en de dresuur wisselen we veel af met buitenritjes.
Dressuurmatig zijn we er nog lang niet, het is allemaal nog niet echt bevestigd en ook mijn houding is van alles aan op te merken.
Maar we blijven gewoon lekker dooroefenen, wie weet wordt het ooit nog wat met ons Knipoog
Krissie wil nogal gauw lekker diep lopen, dus probeer nu haar wat hoger in te stellen en wat constanter in de aanleuning. Maar dat lukt nog lang niet altijd Bloos

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

http://i530.photobucket.com/albums/dd34 ... ding32.png
3. wel lekker drafje

http://i530.photobucket.com/albums/dd34 ... ding17.png
4. draf

Afbeelding
5. stapje, we beginnen wat lager, wat zij natuurlijk geen probleem vind Clown

http://i530.photobucket.com/albums/dd34 ... ding58.png
6. Nog een stapfoto

Afbeelding
7. voor je kijken, niet naar die knappe pony Vork

Afbeelding
8. stapje, waar gaan die voeten heen??

http://i530.photobucket.com/albums/dd34 ... ng29-1.png
9. drafje

http://i530.photobucket.com/albums/dd34 ... ng27-2.png
10. richting hals strekken toe

Afbeelding
11.

Afbeelding
12. en andere hand ook naar hals strekken toe

En dan hebben we Sancho Haha! Sancho is een arabier ruintje van 14 jaar. We hebben nooit aan wedstrijden mee gedaan,
we rijden denk ik gewoon op B-niveau. Na een lange rustperiode, zijn we nu weer rustig aan, aan het opbouwen.
Rijdt hem niet heel vaak dressuurmatig, we doen ook veel VD of gewoon wat met een touwhalstertje rondhobbelen Knipoog
Mijn houding is hetgeen waar ik het meeste aan werk, het gaat inmiddels wel wat beter, maar is nog steeds genoeg aan te verbeteren.
Voor Sancho's rustperiode viel hij vaak erg op de voorhand, dus dat proberen we nu te voorkomen.

http://i530.photobucket.com/albums/dd34 ... ding33.png
13. drafje

Afbeelding
14.

Afbeelding
15. uhm, waar gaan die handen naartoe??

http://i530.photobucket.com/albums/dd34 ... ing7-1.png
16. gewoon drafje weer

Afbeelding
17.

http://i530.photobucket.com/albums/dd34 ... lding5.png
18. kijken of hij mijn hand wat naar beneden wilde volgen

Afbeelding
19.

Afbeelding
20.

Afbeelding
21.

Afbeelding
22.

Afbeelding
23.

Bedankt voor het kijken en een reactie met tips en commentaar waar we aan kunnen werken, zou leuk zijn Haha!

Amandie

Re: Kristina (haflinger) en Sancho (arabier) @ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:29

Hee Carma Haha!
Als ik eerlijk moet zijn, vond ik krissie eerst beter lopen Bloos. Het lijkt nu alsof je heel veel in je handen hebt namelijk. Maar er zitten ook een paar hele mooie ontspannen foto's tussen hoor Haha! Pling.

En van sancho vind ik het beter hoe hij nu looopt Lachen. Hij loopt misschien niet helemaal ontspannen, maar dat komt wel Haha!.

Over het algemeen vind ik dat je houding wel erg is verbetert hoor!! Alleen moet je bij krissie opletten dat je een knikje in je armen houd, en je handen iets hoger

Verder vind ik het echt leuk dat je elke keer zulke mooie foto's hebt Haha!!!

xxx Lovers

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 15:45

Hey Aman, je hebt wel een beetje gelijk over Krissie, voor mijn gevoel heeft ze ook beter gelopen Ja we zitten een beetje in een dipje denk ik,
maarja met jonge pony's gaat het natuurlijk met ups en downs, hopelijk krijgen we weer gauw zo'n up Clown
Binnenkort wil ik ook echte lessen gaan nemen, (mijn moeder heeft niet altijd zin om les te geven Bloos )dat zal waarschijnlijk ook wel helpen.

Met Sancho gaat het idd wel wat beter voor mijn gevoel en ben blij dat je vind dat mijn houding verbeterd is, daar werk ik ook veel aan.
Bedankt voor je commentaar Haha!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:22

Amandie schreef:
Hee Carma Haha!
Als ik eerlijk moet zijn, vond ik krissie eerst beter lopen Bloos. Het lijkt nu alsof je heel veel in je handen hebt namelijk. Maar er zitten ook een paar hele mooie ontspannen foto's tussen hoor Haha! Pling.

En van sancho vind ik het beter hoe hij nu looopt Lachen. Hij loopt misschien niet helemaal ontspannen, maar dat komt wel Haha!.

Over het algemeen vind ik dat je houding wel erg is verbetert hoor!! Alleen moet je bij krissie opletten dat je een knikje in je armen houd, en je handen iets hoger

xxx Lovers

Hier ga ik in mee Ja Ze kiept nu wat op de voorhand Ja

Sancho zie je op de 1e 2 foto's er nog tegenin lopen en daarna loopt ie super meid! JUllie gaan vooruit, denk om je handen en kijk naar voren

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:28

uhm ik weet niet wat jij met je handen doet, maar beide paardjes lopen zo onwijs diep

de enige tip die ik dan kan geven is: ontspan die handen en voorwaarts rijden Knipoog dat is de enige manier waarop die neuzen weer op of voor de loodlijn komen!

succes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:34

Ik vind dat verschrikkelijk veel met je handen bezig bent. Echt veel te veel.
Je hebt ze ook niet in een constante houden, maar het wisselt echt heel erg.
Vooral bij Kristina vind ik, dat je je armen heel erg gestrekt hebt. Daar zou ik sowieso proberen meer ontspanning in te krijgen.
Dus netjes je schouders loslaten, knikje in je ellebogen en je handen netjes dragen.

Bij Sancho heb je dat knikje dan wel weer, maar daar is de hoogte-houding van je handen erg wisselend.

Als tip zou ik meegeven, om te gaan oefenen om van die teugels af te blijven en meer met je benen te gaan werken.
Handen dienen enkel als ondersteuning van je benen, maar ik denk dat het bij jou meer omgedraaid is.
Ik denk dat je daar meer ontspanning mee gaat bereiken, dan door zo te rijden.
Paardjes hebben zo ook geen houvast aan je en nemen daardoor regelmatig een verkeerde houding aan.

Enne...lachen mag ook. Je mag trots zijn op je paardjes Knipoog

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:46

Nou ik vind dat Silence en CindyUniek wel erg overdrijven.
Als jullie deze TS een beetje volgen, dan zien jullie ook dat Kristina nooit op de voorhand lopen hangen. En dat ze altijd van ACHTER naar VOREN rijdt. Ik denk dat ze dat doet, omdat ze nu weet hoe ze eigenlijk moet lopen, maar omdat ze dat moeilijk vind, zo aanleuning zoekt. Alleen dan op een verkeerde manier.
En bij Sancho is er al een heel groot verschil!! Die liep eerst heel erg op de voorhand. En dat is al een stuk minder.

Meid, ik vind het altijd leuk om te zien hoe jij rijd op hun Kusje !!

fabienne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:28

Hallo,
het zijn best mooie foto`s maar,
by die haflinger doe je je arm gestrekt en by die volbloed niet.
heb je er al aan gewerkt ?
njaa suc6 !

groetjes ons

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:02

hmm, vreemd dat CindyUniek en Silence denken dat ik verschrikkelijk veel met me handen doe. Ben juist altijd bang om teveel met me handen te doen,
dus daarom let ik daar ook heel erg op. Ik schrok dan ook wel van die reacties, doe ik dan juist hetgeen, wat ik zo probeer te vermijden.
Heb de berichten aan mijn moeder (mijn lesgeefster) laten lezen en die snapte het ook niet echt, ze vind juist dat ik wel ietsje meer druk mag hebben,
omdat ik dat nu nauwelijks heb. Na het lezen van deze reacties zijn we allebei met rijden er nog meer op gaan letten en ik doe echt niet veel met me handen.

De tips van Silence en CindyUniek zijn zeker goede, maar daar ben ik al heel erg bewust mee bezig Knipoog

Krissie wil graag heel diep lopen, dit vind ze een prettige houding waarschijnlijk, door been geven (wat ik dus ook doe als ze zo diep loopt)
is bij haar meteen alle nagefelijkheid weg. Voor ons is die tussenweg nog een beetje moeilijk, de ene keer lukt het wel, de andere keer niet.
Maar bij dat diep lopen, gaat ze nu heel erg hangen (eerst deed ze dit niet) en dan hou ik haar gewoon niet zo goed meer, waardoor ik dus me armen strek Nagelbijten / Gniffelen
We zijn hier mee aan het werken, ik probeer nu dat diep lopen gewoon te voorkomen en haar vanuit geen nagefelijkheid, door middel van een actieve achterhand
meteen de juiste halshouding aan te laten nemen. Mijn doel eerst was om vanuit dat diepe, haar door been meer op te richten, maar dit werkt niet echt,
dus nu die andere manier maar proberen, dat gaat al beter iig, vindt ze wel moeilijk, dus we zullen wel geduld daarmee moeten hebben Knipoog

Bij Sancho is de wat diepere halshouding bewust gekozen, omdat hij bij wat meer oprichting, heel erg in een houding gaat lopen en zich dan opkropt.

Amanda, bedankt voor je lieve reactie, fijn om te horen dat we het toch niet helemaal verkeerd doen en er verbetering te zien is Lachen

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:03

je paardjes lopen ietsje achter de loodlijn maar is niet zoon ramp hoor:)
en verders vind ik je paardjes helemaal niet hangen in je handen.
Dei mensen moete der zelf maar es op gaan.
Ik vind het er netjes uitzien
leuke paardjes!

kinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:33

wat een leuke ponys!!
je moet allen wat meer naar voren kijken en je tenen naar binnen draaien
verder ziet het er goed uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 03:02

je kan haar dan niet zo goed houden en daardoor strek je je armen?? het is geen touwtrekspel. laat haar eens goed op de eigen benen lopen.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 06:55

Wauw knappe paardjes heb je! Kwijl Over het rijden is al van
alles gezegd zag ik, het enige wat mij nogal opvalt is dat je
niet naar voren kijkt. Ik vind trouwens met zo'n los sjaaltje
rijden nogal uh eng, zou ik zelf persoonlijk niet snel doen.

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 13:26

oh, ik had eigenlijk geen reacties meer verwacht Clown Maar toch bedankt weer allemaal Knipoog
Gelukkig ook positieve berichten Lachen blij om te horen dat we toch niet zo verkeerd bezig zijn Nagelbijten / Gniffelen
D_MR: dank je wel Haha! ja, ze lopen idd wat achter de loodlijn, met Krissie ben ik hier veel mee aan het werk geweest inmiddels, geloof ook wel dat het wat verbeterd is
Kinny: klopt, moet beter voor me uit kijken en tsja me tenen werken ook nog niet altijd mee Clown ga d'r aan werken Knipoog
Share: Tuurlijk is het geen touwtrekspel, dat begrijp ik ook wel hoor. En ze kan zeker ook wel op haar eigen benen lopen,
maar soms maakt ze zich even sterk, het is een jonge pony he, dan gaat het nog niet altijd perfect, dan moet ze nog zoeken naar een juiste houding
en ja dan kan het gebeuren dat ze even te sterk wordt voor mij en dan ga ik dus niet touwtrekkend haar weer omhoog proberen te trekken
maar strek ik me armen even en probeer haar met mijn benen weer voorwaarts te rijden zodat ze voor weer loslaat.
Kippiekipp: dank je wel Haha! ja, je weet maar nooit of er geld op de grond ligt Clown maar klopt hoor, moet voor me gaan kijken Knipoog
In de wei is eigenlijk niks waaraan ik zou kunnen blijven hangen met me sjaal, dus eng vind ik het niet echt Knipoog

Foto's zijn inmiddels wel al 3/4 weken oud, vind persoonlijk dat het nu al wel beter gaat.
Paar recentere foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:55

deze foto's zijn idd beter!
gaat best snel vooruit dan Clown
ging t bij mij maar zo snel Tong uitsteken

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:12

knabbelgirl schreef:
Amandie schreef:
Hee Carma Haha!

xxx Lovers

Hier ga ik in mee Ja Ze kiept nu wat op de voorhand Ja

Sancho zie je op de 1e 2 foto's er nog tegenin lopen en daarna loopt ie super meid! JUllie gaan vooruit, denk om je handen en kijk naar voren

Ja idd. Mijn extra commentaar schouders komen meer naar achter+je mag wel een boogje in je armen

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:45

Hay!

Allereerst wat een leuke arabier heb je!! Ben niet zo'n fan van haflingers, maar hij ziet er ook leuk uit Knipoog

Ik vind dat je op de recentere foto's precies hebt verbeterd wat er bij je haf verbeterd moest worden. Het ziet er nog ietwat geforceerd uit, maar dat geeft niet. Komt vanzelf!!

Verder vind ik de houding op de arabier prima!
Ik denk niet dat je streng bent in je handen, maar dat je paarden niet goed genoeg voor je been zijn. Kan dit kloppen??

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:29

Wat ik vooral opvallend vind is dat je je armen zo gestrekt houdt, daarom lijkt het misschien dat je veel met je handen doet.

Volgens mij moeten die kogelbeschermers achter andersom Knipoog

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:25

Probeer je iets te ontspannen in je armen, en houd je handen netjes wat lager voor het zadel.
Ik vind dat je iets te gespannen bent naar de paardenmond toe.
voorderest heb je leuke dekjes Knipoog en leuke pony's Knipoog
wat voor chaps heb jij? (pb)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:04

die recentere foto's zien er al stukken beter uit!!!

en over het commentaar hiervoor, je arm hoort netjes in een knik, van bit naar elleboog te lopen, dus idd 'dragen' verder kwam ze al zo ver achter de loodlijn (weet niet wie hier 'ietsje' in zag want de loodlijn is toch echt dat het hoofd helemaal recht loopt en liever zelfs nog ietsje met het neusje eruit) en de enige manier om ze daaruit te krijgen is voorwaarts, voorwaarts en nog eens voorwaarts en zo min mogelijk met je hand doen!!

op die laatste foto's en dan de eerste zie je ook dat ze zich iets 'opkrult' uit zichzelf, de verbinding is weg, op zulke momenten moet je voorwaarts rijden om haar weer naar je hand toe te rijden!!!

succes en goed van je dat je er zo mee bezig bent!!