Groninger @ work (eerste L2 wedstrijd)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Groninger @ work (eerste L2 wedstrijd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 08:20

Het groninger paard zie je veel te weinig op HTW vandaar Knipoog

14 sept. naar Roodehaan geweest.
Eerste proef liet ik wat steken vallen. Tweede proef nog wat meer Haha! (oeps).
Het ging mij er om dat we even de proeven proeven....

Toch nog 186 en 7de en 173.

Oz ("the wizard of Oz") is een 8 jarige ruin. Zijn vader is de welbekende Onno S.

Vrolijke groetjes,

Afbeelding
Lekker losrijden

Afbeelding
LOL op je grunningerknol

Afbeelding

Afbeelding
Uitgestrekte stap

Afbeelding
Galop
Laatst bijgewerkt door yarrah op 19-09-08 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten

Re: Groninger @ work (eerste L2 wedstrijd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:22

Jeetje die glimt je echt tegemoed zeg!
Vind het een stoer paard.

Sucses ermee.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:13

Jullie zijn echt een leuke combi! Ga vooral zo door en vooral foto's blijven plaatsen he!

Als commentaar (omdat het moet Knipoog ): iets meer op je kont zitten ipv op je doos en je benen iets meer bij de singel houden, ze liggen nu erg ver naar achteren.

Heel veel succes en plezier met elkaar!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:17

Wooow! Die lijkt echt vet veel op Olympic van mij, ook een groninger!
Voor de rest ziet het er super uit, kom eens langs in het Groningerpaard topic: [HK] Groninger paarden
Ik heb geen commentaar dus ik ga maar wat zeggen, probeer iets meer recht op te zitten. Haha!
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 19-09-08 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:17

Zo, ziet er als een mooi plaatje uit! Omdat commentaar verplicht is: Ik vind je benen hier niet teveel naar achteren liggen omdat hoofd, heup en hak mooi op een lijn zitten. MAAR... wellicht als je balans goed genoeg is, kun je je beugels wat langer maken zodat de lijn blijft maar je benen iets meer op de singel komen te liggen.

Succes!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:19

Allereerst maar het commentaar: blijf je handen dragen en niet vast zetten op de schoft. Waarschijnlijk maar een momentopname.

En ik ben helemaal niet bekend met het Groningerras, maar wat zijn daar de "eigenschappen" van in vergelijking met een KWPN-er?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:25

Mooi paardje zeg! Let erop dat je niet te krampachtig op je paard zit. Let er ook op dat je vanuit de motor van je paard rijd: de achterhand. Je kunt je eigen houding nog verbeteren door je meer uit te strekken en je handen rechtop te houden. Verder een mooie combinatie!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 10:02

Zelf schrok ik ook wel een beetje van, nadat ik de foto's zag, dat ik nog zo voorover zat. Maar daar wordt nu hard aangewerkt.....(loop al dagen met spierpijn Lachen auw). Op de volgende fotoserie moet een verbetering te zien zijn.
Afgelopen jaar heb ik weinig kunnen rijden ivm een blessure van mijzelf. In de maanden maart - juni helemaal niet, misschien dat het er zo ingeslopen is.

vrolijke groetjes,

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:05

Ziet dr netjes uit, probeer iets rechter op tezitten en bekken beetje meer te kantelen zodat je meer op je kont zit idd Knipoog en je benen proberen lang te maken..

Mooi beessie trouwens Haha!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 10:12

roosje78 schreef:
En ik ben helemaal niet bekend met het Groningerras, maar wat zijn daar de "eigenschappen" van in vergelijking met een KWPN-er?

Ik pak voor het gemak een quote van de website van het groninger paard:

De omschrijving van een Groninger Paard, zoals genoemd in de statuten, is als volgt:

“Een zwaar, lang gelijnd warmbloed paard met een krachtige bouw, een sprekend hoofd, een gespierde middellange hals, voldoende

schoft die soepel overgaat in een niet de lange sterke rug, een tamelijk schuine schouder, een brede en diepe zwaar gespierde romp, ronde welving der ribben, een zwaar ontwikkelde achterhand, massief beenwerk met platte pijpen en ruime harde voeten. Het temperament is gelijkmatig en toch voldoende levendig. Het paard is sober en werkwillig”.

De stap is ruim en energiek, de draf is vlot en economisch, er is sprake van een voldoende goede galop. Ze kunnen langdurig grote werkprestaties leveren en hebben een goede gezondheid. Favoriete kleuren binnen de populatie zijn (donker)bruin en zwart met geringe witte aftekeningen. Andere kleuren komen ook voor, maar zijn minder algemeen.

Maar het karakter van de groninger is geweldig, ze staan altijd voor je klaar. Ze willen werken als een grote ook al hangt de tong op hun hoeven. Ze zijn uitermate vriendelijk naar alles en iedereen. En al rij je niet enkele maanden je kunt er zo een zadel opleggen en een buitenrit maken. En ze zijn super betrouwbaar.

Vrolijke groetjes,

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:33

Leuk paard en hij glimt echt heel erg!! Probeer jezelf wel lang te maken, verder ziet het er lekker uit.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:22

Talonius schreef:
en je benen iets meer bij de singel houden, ze liggen nu erg ver naar achteren.

Ze liggen wel in een lijn met hak - heup - schouder (behalve op fot 1 maar dat waren vast zenuwen omdat het de eerste keer L2 was Knipoog hihi), lijkt mij de bedoeling de meeste mensen hebben hun onderbenen altijd veel te ver naar voren..

Ziet er super uit Yarrah als je wedstr hebt kom ik wel een keertje weer kijken Haha!

COmmentaar: niet zo goed poetsen dan wordt ik JALOERS

(ps heb nieuw zadel Cool voor de numero uno gekocht

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:21

leuk paard hoor

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:57

leuk paard! echt een leuke combi,
er zijn haast geen puntje te melden, alleen probeer je tenen nog wat naar binnen te doen Clown heb ik zelf ook nog moeite mee. voor e rest ziet het er super uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:27

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier nog Lachen Waar ben je mee bezig, wat zijn je doelen, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.