Yoppie zit momenteel wat in de puberteit en maakt het me niet makkelijk.
Ze kan zich vreselijk sterk maken en soms smeert ze m.
Ze is nu een half jaar onder het zadel.
We kennen echt superdagen maar helaas ook periodes dat het minder gaat.
Maar het schijnt er bij te horen (in de leerfase).
Eergister heb ik een nieuw zadel gekregen (op de foto's had ik die nog niet) die mijn houding na even wennen ten goede zou moeten komen.
Dit zadel paste voor ons beide toch niet meer zo lekker.
Ik val makkelijk voor over en kan er niet in "zitten."
Heb met deze foto's leuk vergelijkingsmateriaal voor een volgende fotosessie.
We zijn bezig met ontspanning, voorwaarts rijden, loslaten van het bit en lekker aan het been zijn.
Het voelt bij haar soms alsof haar linker mondhoek van beton is.
Wel wil ze links makkelijk inbuigen, rechts is iets lastiger maar na wat loswerken gaat dat ook prima.
Ik hoorde van iemand dat ik zelf meer op rechts zit dan op links dus ben wat bewuster bezig met wat ik met mijn gewicht doe.
Lijkt tot nu toe positief te werken.
Ondanks dat ze af en toe mega sterk wordt heb ik besloten dit niet met hulpteugels en/of sporen of scherpere bitten op te lossen.
Ik weet dat ze t zo ook wel kan maar dat ze t soms moeilijk vindt.
En als ze eenmaal lekker loopt heb ik een superlichte aanleuning, dat gevoel wil ik niet verpesten.
Als ze nu zo vast houdt vraag ik een keer streng door en laat dan meteen weer los.
Als ze helemaal vastpakt laat ik helemaal los zodat ze niks heeft om te pakken.
Heb binnenkort een afspraak met de paardentandarts om te kijken of alles in haar mond in orde is.
Dan kan ik dingen uitsluiten of misschien moet ik een ander bitje of zo.
Ze heeft nu een enkel gebroken bustrensje in.
Dit zijn foto's van een rotdag.
Ben er niet superblij mee maar wat ik er wel goed aan vind is het onderzetten van haar achterbeen. Ze loopt nog niet altijd even nageeflijk, het neusje mag meer op de loodlijn maar ik ben al blij als ze dr mond ontspannen houdt en probeert mee te werken.
Binnenkort beginnen we met lessen, 2 x per maand.
Zo heel verhaal. Hier dan de foto's.
Tips zijn welkom maar hou t aardig alstublieft.
Losstappen (let niet op mijn hoofd

Drafje

Sta-momentje

Pff warm. Even jas uit en halsstrekken.

En weer oppakken. Hier zie dat het bit er wat uit komt als ik doorvraag. Ze ontspant die kant niet altijd goed.

Maar kunnen doet ze t wel!

Weer een drafje. Hier zie je weer die linkerkant.

Hier gaat ze wel netjes.

Galopperen heeft ze moeite mee, weinig balans heeft ze nog en we doen het ook nog niet heel vaak. Ze springt in elk geval eigelijk altijd aan in de goede galop. Toch even een poging gewaagd. Lol hebben we wel.

Ondanks dat het geen topdag was blijven we lachen.

Voor de rest is het een hele knappe dame en zijn jullie een leuk stel. . .heel veel succes !!!!
En iedereen maar zeggen dat ze geen pijn heeft, en ik nam dat dan maar aan.... Alles is weer netjes recht gevijlt en toen reageerde ze nog niet meteen goed. Enkele bitten van TA geprobeert en op een dubbel gebroken sweet iron bitje was t klaar. Vandaag weer gereden en ik mag niet klagen. Ze is wel erg voorwaarts maar ze wil weer zakken, laat dr kaak los en luistert gewoon weer naar welke kant ik op wil. Binnenkort dus foto's waar op t weer gaat zoals het hoort.
Op een aantal foto's heeft ze de oortjes vrolijk naar voren dus je zou dan zeggen dat ze er niet heel erg last van heeft,maar ze had dus wel veel pijn! Taaie fjord heb je!