Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
mrie schreef:Ik zal eens kijken of ik een foto voor je kan maken.. Ik heb even gegoogeld voor je, maar blijkbaar gebruik ik een verkeerde naam voor wat ik bedoel. Ik kom steeds bij een lussenteugel uit en dat is nou net het tegenovergestelde van wat ik bedoel....
Overigens rinkelen ze maar echt heel zachtjes hoor, het is echt niet alsof je een bel aan je bit hebt hangen.... Dat zou wat zijn, "koeienbel aan bit, klinkel klonkel". Wahahahaha!
Ik heb ook vaak harde hand als m'n paardje tegenwerkt,, en hoe meer druk ik zet hoe meer paardje gaat tegenwerken natuurlijk tenzij ik zoveel druk zet dat ze zowat omgetrokken wordt. Ik geef zowel mezelf als m'n paard dan een paar minuten pauze,, gewoon helemaal stilstaan of lange teugel rondstappen. Meestal gaat het daarna weer veel beter. Idd steeds op letten ook. LoveBaileys schreef:Door 'te spelen' met je teugels kan je je hand minder snel vastzetten,op de pas van je pony links/rechts kneepjes geven..probeer het eens zou ik zeggen! zo ben ik er ook vanaf gekomen

)
), dan krijg ik hem never niet de volte door, idem links.
ohja, buitenhand begrenzen