Inderdaad even het zadel checken. Ik vind het ook niet lekker liggen. Het dekje hoort er ook zeker niet zo onder op te kroppen. Ook denk ik dat jij beter zult zitten in een dressuurzadel. Je beugels gaan ook al een heel eind richting dressuurlengte.
Wat betreft jouw houding. Ik denk dat jij een heel groot leerpunt hebt aan de ontspanning van jouzelf. Als ik bijv. de galopfoto pak. Kallista is niet ontspannen, maar zoals ik de foto zie, komt dat ook voor een groot deel door jouw eigen houding. Je verkrampt heel erg in rug en vooral je schouders/nek.
Probeer bij het achterwaarts gaan, meet beenhulpen te geven. Nu lijkt het alsof je haar achterwaarts trekt aangezien je handen wel duidelijk aan het werk zijn, maar je benen gewoon op hun normale plaats liggen.
En je handjes, probeer geen piano te spelen dat werkt toch niet op je paard maar netjes je handen rechtop te houden.
Ik hoop dat je het niet als aanvallend ziet, maar ik bedoel het echt als tips om jou verder te helpen. Vind jullie een leuke combi namelijk. Probeer wat meer te zijn zoals op de ´jaa het moet niet altijd serieus´ foto. Dan komt er vanzelf wel meer ontspanning in het plaatje. Succes ermee.
Op de 'pasje achteruit' foto zie ik dat je je benen wel degelijk netjes kunt houden zonder de beugels nog langer te maken! Als je ze nog langer hebt, dan sluiten je knieën waarschijnlijk niet meer goed aan bij je zadel.
Ik zou toch een ander dekje nemen, of het beter vast maken ofzo. Het lijkt zelfgemaakt? En dat vind ik wel heel leuk, maar het lijkt wat te dun en misschien wat te glad. Dat is jammer van je rijden, want je pony wordt er niet ontspannener door.
Jullie moeten beiden werken aan de ontspanning en de 'normaalheid' van het rijden. Op het gras (nat? denk ik) is het galoperen voor haar ook een kunst, want ze heeft weinig grip. Buitenrijden is een idee om haar meer balans te geven, zonder steeds die nare hoeken! Ook kan dat jou helpen om wat rustiger en met meer vertrouwen te gaan zitten. Dan hangen je benen mooi naar beneden en zit je zelf netjes in het zadel.
Ik vind je houding zeker niet heel slecht, maar met een beetje meer ontspanning en rust, komen jullie een heel eind!