4- jarige Undercover @ Work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Louise_G

4- jarige Undercover @ Work!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:04

Hallo allemaal!!

Hier weer een topic van mij en Undercover! Undercover is een 4 jarige ruin en zoon van Willem van de Helle. Een Belgische springhengst heb ik mij laten vertellen =P. Hij is nu bijna 1,5 jaar onder het zadel en ik heb hem zelf ingereden en dus ook alles geleerd wat hij nu kan!! Ik ben echt super blij met mijn paard en wat hij nu al laat zien onder het zadel!! Wij zijn nu B met 8 winstpunten in 3 wedstrijden en hebben a.s. zondag onze 4e wedstrijd en misschien wel de laatste in de B!! Haha! L1 klaar ben ik nog niet, maar het is toch lekker om je punten in de pocket te hebben Haha! Undercover heeft 5 weken lang vakantie gehad, kon hij even lekker dik worden enzo!! Nu kunnen we dus weer hard aan het werk en hij heeft er dus ook lekker zin in:P

De dingen waarmee ik nu bezig zijn in de training zijn:
- lengte houden in de hals
- proefgericht rijden
- Pianohandjes Tong uitsteken
- Rechtrichten
- Beginnen met wijken
- Voltes openen en sluiten etc.

De problemen waar ik tegen aan loop zijn als ik de volte aan het sluiten ben, is dat hij uitbreekt, omdat hij dan teveel zijn achterhand eronder moet zetten en hij dit niet zo leuk vindt Duivel En ik hou ervan om hem te pesten haha :p
Verder heb ik niet heel veel problemen!!

Nou genoeg gepraat!! Hoop dat ik genoeg info heb gegeven!!!

Afbeelding
Lekker drafje, alleen te diep!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geconcentreerd hoofd :p
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat was het!!

Laat je even een berichtje achter?? ik zou graag bruikbare tips willen ontvangen!! Haha!

Tot de volgende keer maar weer! Lachen

Fempjee

Re: 4- jarige Undercover @ Work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:10

Heee!

Wat een leuk paard, lekkerding hoor Haha! !! Ik vind ook dat ie lekker kan lopen,
goed de achterhand eronder en een leuk voorbeen!
Je hebt jezelf al goed bekritiseerd.. misschien kun je je handen nog iets meer voor je houden??
Maarre verder... goed bezig! Knipoog

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:13

Mooi paard, Vind dat ie op sommige fotos veel te diep loopt,
Hou je handen meer bij elkaar.
Hij is al anderhalf jaar onder het zadel? heb je hem met 2,5 jaar ingereden? ben ik zelf geen voorstander van maar goed..

Louise_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:16

@denlamour: dank je wel voor je reactie Knipoog Hij is sinds juni vorig jaar onder het zadel en was 3 toen ik hem inreed Knipoog 2,5 jaar vind ik ook te jong om in te rijden. Ga niet helemaal precies beschrijven hoe oud hij is Knipoog
@fempjee: Dank je wel voor je reactie!! Jaa daar heb je inderdaad gelijk in!! Moet ik ook nog verder aan werken! Knipoog

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:37

Leuk dier om naar te kijken.
Wat je zelf idd al zei als puntje zijn idd je handen.
Ook mag je zijn neusje er gerust wat meer uitrijden.
Verder ziet het er leuk uit Ja Erg leuk dier om te zien!

_Josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:51

Prachtig beestje! echt 1 om trots op te zijn Haha!
ook knap van je dat je hem zelf ingereden hebt en zo veel geleerd hebt! leuk duo Lachen
het enige wat ik er op aan te merken heb is je handen iets meer voor je houden & wat meer bij elkaar.. maar dat geef je zelf ook al aan Knipoog verder ziet het er heel netjes uit!

Louise_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:18

@renske_w: Dankje wel voor je reactie! Klopt, heb je helemaal gelijk in!!! Lachen
@_Josien: jaaa ben ook echt SUPER trots op hem Haha! Dank je wel!!:) Ja, me handen is ook weer een aandachtspunt Lachen Maar moet ze af en toe wat breder plaatsen om hem lager in zijn hals te laten zakken, hij loopt uit zichzelf vrij snel in de oprichting!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:01

Prachtig paard.
Mag ik vragen hoe vaak je hem rijdt? Hoeveel keer per week?
En inderdaad, je handen.. je zegt dat je ze express af en toe wat breder plaatst om hem wat lager in te stellen.
Dat is niet dé manier om een paard lager in te stellen, probeer je hand juist iets toe te steken en wat been te geven om te kijken of hij jou hand volgt en wilt zakken.

Succes. Lachen

_Josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:52

Louise_G schreef:
@_Josien: jaaa ben ook echt SUPER trots op hem Haha! Dank je wel!!:) Ja, me handen is ook weer een aandachtspunt Lachen Maar moet ze af en toe wat breder plaatsen om hem lager in zijn hals te laten zakken, hij loopt uit zichzelf vrij snel in de oprichting!

okee Lachen ja ik heb zelf ook een paard die ikheel moeilijk krijg rond te lopen! ze moet echt heel goed ingereden worden voordat ze een beetje gaat buigen.. maar ik heb een topic geplaatst en krijg al heel veel tips Haha! dus ik hoop dat ik er verandering in kan brengen Lachen

xx

Louise_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 14:20

@uptodance: Meestal rijd ik hem om de dag. Of 2 dagen wel en dan een paar dagen niet. Ligt er maar net aan wanneer ik tijd heb Knipoog Ja inderdaad, ik zet dan me handen iets breder en meer naar voren. Hier moet ik echt nog verder aan werken Knipoog
@_Josien: Opzich loopt Undercover makkelijk rond, maar hij wordt dan weer sterker enzo! Tips zijn altijd handig Lachen

Louise_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 18:22

Heb vandaag weer les gehad Lachen Ging best aardig! Heb met me les veel op ontspanning gereden en weer de basis verder gedaan enzo. Proefjes geoefend en ging wel aardig! Op naar zondag naar de wedstrijd Vork

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:19

Best een leuk paard! Lachen
Neus mag er wat meer uit, hij duikt zo een beetje op de voorhand. Is hij niet zwaar in je handen?
Je zegt dat hij uitbreekt als je de volte sluit. Vind ik niet zo heel vreemd voor een 4 jarige. Volte sluiten vergt al best wat spierkracht en werk op de achterhand, kan me zo voorstellen dat hij dat nog niet heeft. Knipoog

Louise_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 15:26

@koortje: daar heb je helemaal gelijk in Knipoog Ik word ook niet boos op hem als hij uitbreekt Knipoog Ik weet dan dat ik goed zijn achterhand eronder aan het zetten ben en uitbreken is voor mij alleen maar een soort van goed teken Tong uitsteken Hij mist inderdaad nog de bespiering Knipoog maar dan trainen we dan ook hard voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:54

Misschien is het een idee om hem een keertje na te laten kijken door een fysio of sportmasseur. Je ziet op de foto's dat ie de spieren voor zijn lendenen neit goed "bol" maakt zeg maar. Daaraan kan je zien dat hij onder het zadel niet lekker zit in zijn rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:28

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:45

Je hebt een ontzettend leuk paard en ik vind jullie een leuke combinatie!! Haha! Maar toch vind ik het algemene beeld nog te gespannen. Je zegt dat je express je handen wat breder doet om hem lager in te stellen, dit zou ik persoonlijk anders oplossen. Je paard moet namelijk jouw hand gaan volgen in plaats van dat jij zijn hoofd daar heen brengt. Dit kun je verkrijgen door heel veel overgangen te rijden en steeds te controleren of hij je hand wil volgen. Probeer echt overdreven veel overgangen te rijden (bv. 3x draf-stap-draf op een lange zijde en aan beide korte zijden 1 á 2x) Probeer in de overgangen je handen voor te houden en hem echt puur op je zit de overgang te laten maken. Zo geef je hem geen kans om druk op te zoeken. Probeer ook in je algehele rijden je hand meer voor te doen en hem met je been naar een lichte druk toe te rijden.

Heel veel succes verder en ik weet zeker dat het goed gaat komen! Haha!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:48

Prachtig beestje maar het ziet eruit alsof je constant in een veel te hoog tempo rijdt, daardoor gaat hij nog meer op de voorhand lopen. Je kunt beter een HEEL stuk langzamer gaan rijden, en vandaaruit dan overgangetjes en tempowisselingen gaan rijden. Daarvan wordt ie sterker, maar ook kan hij dan wel zijn balans houden en dus het achterbeen gaan gebruiken. Dat kan hij nu niet in dit tempo. Hij gooit zichzelf naar voren en daarom loopt ie ook te diep.

Succes!

Louise_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 21:48

Heb vandaag me wedstrijd gehad!! Resultaat: 202 punten en 195 en 2x een 1e plaats!!! Haha! Nu dus B+12 in 4 wedstrijden!!! Haha! Helemaal trots op me super paard!!!

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:26

zooo dat zijn goede resultaten!!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:32

Foto 2 en 7 vind ik erg fijn que halshouding, mag nog wat ronder, lager maar dat komt helemaal goed. Ze lijkt wat op mijn merrie qua lopen. Mag ik vragen waarom je nog niet helemaal klaar bent voor de L1, wel goed dat je de rust neemt hoor voordat je een nieuwe klasse instoomt Lachen Ik zie ook dat de achterhand er goed onder is, fijn beeld, wat meer ontspanning in de handen, komt goed Lachen

Louise_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 09:06

@joceline: Opzich kan hij de L1 al wel aan, alleen moet het wijken nog bevestigd worden en dat wil ik eigenlijk bevestigd hebben als ik L1 ga starten. En hij is nog hartstikke jong, heb alle tijd met hem dus doe rustig aan Lachen

Manon2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:23

Kijk eens goed naar de foto's. Op bijna alle foto's ( de draf ) valt dit paard op de voorhand.
Let daar eens op Lachen

Leuk paard verder hoor

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:51

Mooi paard !, je mag wel wat trotser gaan zitten Knipoog En het neusje der meer uitrijden.