Nevada (ZZL) @training Hippiade

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nevada (ZZL) @training Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:38

Bij deze foto's van de training van Nevada en mij afgelopen vrijdag (12-09).

Gezien we die woensdag (10-09) waren gebeld of we wilde invallen in het M-viertal, moest er nog even hard geoefend worden met trens.Opzich rijd ik hier redelijk veel mee, maar gezien ik dit hoofdstel ook voor AQ gebruik en Nevada beter op s&t moet leren lopen, was trens er de laatste tijd een beetje bij-ingeschoten. Gelukkig is Nevada niet zo gevoelig meer hierop, maar neemt niet weg dat och altijd weer een beetje wennen is.

Tijdens de training regende het echt ontzettend hard, iets wat Nevada meestal niet echt leuk vind en dan resulteert in rodeo Vrijdag was ze echter heel erg braaf, dus na een korte training zijn we dan ook weer gestopt. Ook was ik een paar dagen weg geweest, en was haar dus eigenlijk nog aan het oppakken.

Individueel starten we Z2/ZZL en 27 sept gaan we ook een keertje Young Riders starten. Dit is op deze fotos misschien niet helemaal zichtbaar, maar we zijn gegaan voor de ontspanning in de regen. Ons grootste punt waar we aan werken is de ontspanning, en op de foto's valt me op dat beetje voorover zit soms.

Nevada is trouwens een 13jarige merrie van Wellington x Apple King. Momenteel drachtig van de hengst Dayano, we verwachten half maart een veulentje.

Bij deze de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-08 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Boelles

Re: Nevada (ZZL) @training Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:45

Wat een supermooi paard zeg!
Let alleen op dat je voor je kijkt, ik snap ook wel dat je naar je mooie paardje wilt kijken Knipoog
Ik moest wel even lachen van jullie letter A trouwens Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:53

Kijk, zo'n bui is altijd handig voor de beginnelingen onder ons.... hoofd blijft gewoon lekker beneden. Duivel

Heerlijk om gewoon eens een paard te zien dat gewoon lekker loopt!
Succes bij de junioren! Aan de beweging zal het niet liggen.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:12

wooow wat een paard zeg ! Vingers aflikken Pling
probeer wat meer voor je te kijken Knipoog
veder zijn jullie een top combinatie Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:03

Kan lekker sjouwen zeg! Poeh.
Tja, in de regen rijden en net een aantal dagen niet gereden te hebben, kan ik me voorstellen dat het niet optimaal ging. Maar evengoed ziet het er goed uit. Let alleen op dat het zn hoofd niet kantelt in de zijwaartse gangen. Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:08

Wat een weer!! Jullie hadden wel 't beste moment van de dag gekozen zo te zien!

Het ziet er echt netjes uit, valt niet op dat je de trens er al langer niet in had gehad. Zelf misschien nog een beetje meer voor je kijken en je schouders wat minder bol maken.

Hoe is het met je andere topper?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:22

Het ziet er op zich goed uit, wel nat. Maar let erop dat je niet in het geheel kiepert, het paard loopt op foto 3 bijvoorbeeld wat diep, wat op de voorhand en jij kiepert ook nog eens naar voren waardoor het geheel nog eens extra versterkt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:24

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! (ga trouwens wel young riders starten, voor junioren al te oud Knipoog)

Smeetjoew: heb alleen foto van het wijken, en dat best moeilijk als je al best wel lang niet meer hebt gedaan. Nevada dacht ook echt 'dit is toch geen appuyeren?' Knipoog

Rosali: Vienna doet het ook erg goed op het moment, liep net weer super in de les. 28 sept mag die ook weer mee op concours.

Mizora: aan dat nat kon ik ook niks doen Knipoog Weet dat ik idd aan mijn houding moet werken, vooral met lichtrijden heb ik die neiging nog wel eens. Dankje.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:58

Mooi sportpaard!!!! Ben gruwelijk jaloers Clown ..

Vind dat je wat meer achterover moet zitten, voor de rest heb je een hele mooie houding.

Succes.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:55

De foto's zien er heel fijn uit hoor. Een mooi attent en ondertredent achterbeen heeft ze!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:26

Wat een heerlijk plaatje Tess, ondanks het natte weertje! De ontspanning is duidelijk veel meer aanwezig, super! OK dan! Wees er maar trots op! Knipoog

Het enige aandachtspuntje is je houding. Je mag wel iets rechter gaan zitten en voor je kijken. Dan is het plaatje helemaal af! Lachen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:34

Zeg, je mag het wel even zeggen als je foto's plaatst hoor Tess Knipoog
Wat een gaaf peerd heb je toch! Zelfs in dat rotweer ziet het er super uit!
Probeer je handen rechtop te houden en voor je te kijken, al is dat natuurlijk wel moeilijk met zo'n knap ding onder je kont Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:30

Vera: spannend! Hopelijk ben je nu van alle blessures af!

Ingrid: ga starten in Geldrop

Tanja, Maartje en Barco: dankjullie!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:28

wat een goed paard, goed achterbeen gebruik en mooi los voorbeen, erg fijn paard lijkt me Haha!

Vind wel netjes uitzien! misschien niet tever naar voren zitten en soms neusje er een tikkeltje uit. Maar verder vind ik het netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:56

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:17

Doet me beetje aan mijn eigen paard denken. Hoe groot is jouw paard en wat voor een is het? Je kunt inderdaad redelijk zien dat je naar voren neigt maar wat is daar jouw idee over? Komt het doordat je misschien de kracht wilt " opvangen"? Ik heb zelf ook moeite om, vooral bij perfecte verzameling hem bij elkaar te houden, ervaar jij dat wellicht ook zo?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 06:17

Zou ze niet gewoon naar voren neigen omdat het spoelde????? Dat lijkt me een betere verklaring!

Je rijdt niet ZZ licht als je iedere keer de grond wil inspecteren......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:28

Iedereen weer bedankt!

Montignac: Nevada is een 13 jarige merrie van Wellington x Apple King. Ze is ong 1.65, maar toont onder het zadel altijd wel wat groter vind ik. Over mijn eigen houding, lijk idd naar voren te vallen maar krijg hier verder eigenlijk nooit commentaar over. Denk dat gedeeltelijk te maken heeft met het weer en gedeeltelijk dat ik aan het lichtrijden ben en dan meer oor ontspanning rijd dan het mooie plaatje.

Amondi: met wedstrijden zit ik idd wel anders Knipoog