Joy @ dressuur en spring work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_joy

Joy @ dressuur en spring work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 16:07

Nadat ik en mijn zus ong. 6 maanden niet met Joy hebben gesprongen (hij had een schieffel) hebben wij vorige week voor het eerst weer gesprongen. Het was voor ons allemaal weer wat wennen, maar ik vind dat Joy het erg goed heeft gedaan. Helaas zijn de foto's een beetje wazig. Ik rij met Joy nu L1 landelijk en ik spring onderlinge wedstrijden (A).

Ik moet nog erg op mijn houding letten. Vooral met springen. Ik moet wat minder stijf zitten en ik moet ook wat meer naar voren gaan. Verder moet ik bij dressuur mijn handen wat meer rechtop houden, mijn tenen naar binnen houden (is al een stuk beter dan op het begin) en wat meer rechtopzitten. Ik ben nu vooral aan het oefenen dat ik rechtop blijf zitten. Dit vind ik erg moeilijk, want voor mijn gevoel zit ik rechtop.

springen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dressuur:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joy:
Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk hebben jullie nog tips.

Anne

Kingloveyou

Re: Joy @ dressuur en spring work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:10

Allereerst ziet het er netjes uit!
qua rijtechnisch commentaar kan je je ellebogen wat meer bij je lijf houden(tijdens springen)!
succes met je paardje!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:13

Probeer bij het springen niet zelf ook nog eens op te springen ;P VOoral bij de eerste foto komt je best ver omhoog. Iets meer naar voren. Kijk maar eens naar echt zo'n spring ruiter en dan jou spring foto. Die springt met her paard mee, en jij spingt op het paard zeg maar. Je Dressur ziet er trouwens echt goed uit. mooi de achterhand mee, nette aanleuning. Vooral de 1e twee foto's van de dressur zien er netjes uit Knipoog

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 17:49

Kingloveyou schreef:
Allereerst ziet het er netjes uit!
qua rijtechnisch commentaar kan je je ellebogen wat meer bij je lijf houden(tijdens springen)!
succes met je paardje!

Dank je wel. Ik ga er zeker aan werken!

Femke16 schreef:
Probeer bij het springen niet zelf ook nog eens op te springen ;P VOoral bij de eerste foto komt je best ver omhoog. Iets meer naar voren. Kijk maar eens naar echt zo'n spring ruiter en dan jou spring foto. Die springt met her paard mee, en jij spingt op het paard zeg maar. Je Dressur ziet er trouwens echt goed uit. mooi de achterhand mee, nette aanleuning. Vooral de 1e twee foto's van de dressur zien er netjes uit Knipoog

Ja dat viel mij ook op. Ik zal er aan gaan werken.
Dank je wel. Joy doet erg goed zijn best en het gaat echt steeds beter.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 19:24

Vandaag heeft mijn zus weer wat foto's van mij gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Joy was zoals altijd erg blij dat hij de wei weer in mocht. Hierdoor heeft hij waarschijnlijk ook een schieffel gekregen.
Afbeelding

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:22

je 'duwt' hem op sommige foto's naar beneden waardoor hij veel te diep komt
jammer want als je wat vriendelijker bent op zo'n moment met je hand en gewoon wat meer naar voren rijdt komt hij volgens mij vanzelf weer mooi in aanleuning! dus dragen die handen en niet teveel mee doen Knipoog
gaaf beestje verder om te zien *LOL*

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 10:39

CindyUniek schreef:
je 'duwt' hem op sommige foto's naar beneden waardoor hij veel te diep komt
jammer want als je wat vriendelijker bent op zo'n moment met je hand en gewoon wat meer naar voren rijdt komt hij volgens mij vanzelf weer mooi in aanleuning! dus dragen die handen en niet teveel mee doen Knipoog
gaaf beestje verder om te zien *LOL*

ja, dat viel mij ook op op de foto's. Ik vind het nog best moeilijk om op het goede moment te ontspannen enzo.Bloos