Bolieke schreef:Ik zou toch eerst hem aan de longe nemen. Gaat dat weer goed en vlot, dan pas onder het zadel. Hij zal nog steeds aangalopperen met pijn associëren waarschijnlijk.
Dat idee heb ik ook, dat hij het nog met die pijn associeert. Longeren deed ik altijd, totdat ik het verpeste. Ik dacht hem los te kunnen longeren, en tegelijk foto's te maken. Ging prima totdat ik knielde voor een foto en hij in ene dacht op me af te kunnen rennen. Sindsdien komt hij in draf altijd op me af gerend tijdens het longeren en heb ik het dus al tijden (langer dan een half jaar) niet meer gedaan. Wilde het weer gaan oppakken en dacht dat het misschien zou helpen om hem met dubbele longe te longeren. Heb geen idee of dat iets uit maakt. Daar moet ik dan maar eens informatie over in gaan winnen.
Buiten rijden vind ik inderdaad ook wel een goed plan. Aangezien hij daar altijd graag een sprintje trekt, zal hij daar makkelijker aangalloperen. En als hij daar merkt dat het geen pijn meer doet, dat het dan in de bak ook makkelijker gaat. Galloperen buiten heb ik ook al een jaar niet meer gedaan, omdat ik dus wilde wachten totdat zijn achterhand sterk genoeg was. Maar ik kan het nu allicht proberen.