4-jarige PRE hengst Coyote

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katie1989

4-jarige PRE hengst Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 22:36

Coyote is een 4-jarige PRE die nu 2 maanden onder het zadel is.
Ik heb een half jaar in Spanje gewerkt en daar heb ik hem en nog een aantal anderen mee vandaan genomen om hier te verkopen. Coyote heb ik zelf zadelmak gemaakt en na een maand was er een onderlinge wedstrijd op thuisfront en hebben we meegedaan enkel voor de ervaring. Ik had geweldig gereden, het was maar 1 proefje dus dat vond ik zeker niet teveel voor hem, of we nou gewoon een rondje door de bak heensturen of in outfit, dat getuttel vind meneer alleen maar heerlijk. Het was voor het eerst dat ik oprecht kon zeggen dat het me niet interesseerde wat de punten waren omdat we gewoon zo genoten hadden samen, hij had nog nooit zo fijn gelopen. En toen de surprise, horen dat je nog eerste bent geworden ook... Heb de hele dag op m'n roze wolkje gezeten.

Ik rijd zo ontspannen en rustig mogelijk en ben heel erg bezig met het ontspannen naar beneden rijden, ik heb in Spanje wel gemerkt dat de pre's heel erg graag bovenin lopen, maar de ontspanning en het halsstrekken is een stuk lastiger. Zelf ben ik verliefd op de laatste foto waar hij zo heerlijk ontspannen door z'n lijf beweegt. Ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Katie1989 op 16-09-08 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ENOMIS

Re: 4-jarige PRE hengst Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:39

woow mooi beestje zeg!
laatste foto is idd erg fijn.
klein tipje; je handen wat meer bij elkaar houden.

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:41

Mooi paard, loopt lekker..
Maar waar gaan je handen heen?
Laatst bijgewerkt door Denlamour op 16-09-08 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:41

oooooooooooooh wat een mooi beestje.
ben het eens met je handen. Wat meer bij elkaar houden. Knipoog

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 22:45

Jullie hebben allemaal gelijk wat betreft m'n handen... Hij is heel fijn in de hand, als je teveel druk neemt word hij rennerig, het is vooral het loslaten in je hand wat *zoals bij elk paard, maar hij extreem* de truc is, maar ik wil zo graag dat hij wat meer omlaag gaat met zijn hals en wat ontspant, dat ik hem teveel probeer te helpen met m'n handen Tong uitsteken

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:12

Dat ziet er fijn uit, het is inderdaad niet altijd makkelijk om een PRE correct over de rug te laten lopen. Het puntje van je handen gaf je zelf al aan, probeer ze meer vanaf de schoft naar voren en beneden te brengen in plaats van opzij naar beneden Lachen

Ik ben wel benieuwd naar de andere paarden!
Waar in Spanje ben je geweest?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:22

Wat een plaatje zeg! Ziet er heel goed uit voor 2 maanden zadelmak! Super. Let idd op je handen ja, maar als dat het enige is, haha.

Erg chique!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:52

Wat een gigantisch gaaf paard heb je onder je!! Vind hem trouwens erg wit voor een 4jrige..

rijtechnische commentaar, ziet er netjes en ontspannen uit.. alleen twijfel ik of je aanleuning wel goed is, op iedere foto lijkt het alsof je of geen contact of geen druk heb, voelt dat ook zo?

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:36

Mooi paard! Bij druk worden ze inderdaad vaak te rennerig. Ziet er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:02

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:26

Oke, in het kader van de Chinastrenge HAW regels (je zou toch maar zomaar gewoon een aardig berichtje zonder 3 paginas uitleg plaatsen):

Het is een prachtig paard, gewoon lekker naar de ontspanning blijven werken door veel (schijn)overgangen te rijden en dan komt het vanzelf goed, en idd let op je handjes Haha!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:57

wat een erg mooie vent echt super ziet er netjes en ontspannen uit
ga zo door

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:42

Geeft een fijn beeld! Volgens mij ben je al goed bezig, maar voor horses at work hierbij een opmerking.
Enige wat ik zou proberen te verbeteren is om je handen niet breed te zetten. Als je je handen bij elkaar houdt en van achter naar de mond toe rijdt, moet hij vanuit daar in je handen zakken naar mijn idee. Succes, héél mooi paard!
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 17-09-08 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:42

Romyv schreef:
Wat een gigantisch gaaf paard heb je onder je!! Vind hem trouwens erg wit voor een 4jrige..

rijtechnische commentaar, ziet er netjes en ontspannen uit.. alleen twijfel ik of je aanleuning wel goed is, op iedere foto lijkt het alsof je of geen contact of geen druk heb, voelt dat ook zo?

Klopt, hij heeft snel de neiging om met weinig tot geen contact een eigen houding aan te nemen, vandaar ook dat ik hem omlaag rijd en vanuit daar weer wat oppak zodat hij mijn hand echt op gaat zoeken naar een licht contact.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:59

vergeet dan ook niet om aan de achterkant te denken. Vanuit overgangen, schijnovergangen en het schakelen, moet hij meer verbinding willen krijgen. Blijf dus wel van achteren naar voren rijden. Als je begint met eerst laag instellen, zal hij eerst op die voorhand komen en dat wil je niet hebben.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:31

KOOSIEEE Haha!

Hey keet, wat is het ook een topper he die koos!!

x Stef