Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Myrano schreef:idd, nooit afstappen. De volgende keer doet ie gewoon weer waar hij zin in heeft.

x_soofjuhxXx schreef:Ze heeft een blessure aan haar achterbeen gehad, en elke keer dat ze weer in de bak rijd komt het weer terug, het zand is te zwaar voor haar om in te lopen. Ik weet er het fijne niet van, maar de eigenares is een dierenarts, die weet vast wel wat ze doet.
Dit was de 2e keer dat ik alleen op haar reed, de andere keren ging er iemand mee, wat echt perfect ging. De andere keer dat ik alleen op haar reed ging ook erg goed.
Ze wordt een hele andere pony als je eraf stapt, op het ene moment maakt ze zich enorm druk, en als je er dan naast staat is ze weer dezelfde lieve pony als altijd.
Er zijn geen paden waar ik haar kan laten gaan, het is een lange geasfalteerde weg.
dan stap ik toch liever even rustig af, om even een stukje te lopen en dan weer op te stappen.
je koos voor jou veiligheid en dat van je paard en ik denk dat e eigenaresse van het paard je dit ook in dank afneemt, zou ik wel doen in ieder geval, net als de mensen hierboven adviseer ik om met een ander paard of iemand die naast je loopt te gaan oefenen buiten, vergeet niet dat niet elk paard alleen naar buiten kan, als ik dat met mijn paard doe dan is het ook vragen om moeilijkheden, dus kijk of het gaat alleen en anders gewoon voortaan met iemand anders op pad 

) 
tamary schreef:Myrano schreef:idd, nooit afstappen. De volgende keer doet ie gewoon weer waar hij zin in heeft.
![]()
Pony is niks opgeschoten met het afstappen. Pony moest stappen ipv galopperen en deed dat met ruiter ernaast wel. Ruiter is ook gewoon verder gegaan op geplande route. Advies nooit afstappen is pertinent onzin, paard heeft soms een mens naast zich nodig om tot rust te komen en de situatie veilig te houden. 90% van de paarden heeft het liefste dat een ander "paard" de beslissingen neemt. Zodra jij ernaast loopt ben je dat andere paard.