Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Een mexicaan helpt alleen wanneer je paard zijn mond open doet! Je zal dit echt rijtechnische moeten oplossen! Ik heb ook zo'n merrie gereden, heel veel oefenen, en heel concequent zijn! Gaat je pony rennen, stil zetten en zeker niet alsnog laten springen! Jij bepaald het tempo niet je pony! Zolang je je pony dus niet kan rijden in het parcour geen parcoursen springen daar komen ongelukken van! Ga oefenparcoursen rijden, laag! en ga hier op oefenen..gaat hij te hard, neem je hem terug! En dit vol blijven houden, dan komt het absoluut goed! Jeanine84 schreef:Dit helpt nietEen mexicaan helpt alleen wanneer je paard zijn mond open doet! Je zal dit echt rijtechnische moeten oplossen! Ik heb ook zo'n merrie gereden, heel veel oefenen, en heel concequent zijn! Gaat je pony rennen, stil zetten en zeker niet alsnog laten springen! Jij bepaald het tempo niet je pony! Zolang je je pony dus niet kan rijden in het parcour geen parcoursen springen daar komen ongelukken van! Ga oefenparcoursen rijden, laag! en ga hier op oefenen..gaat hij te hard, neem je hem terug! En dit vol blijven houden, dan komt het absoluut goed!
Sonja schreef:Waarom kan dat niet? Omdat je dan geen lintje wint? Dat is dan dus een kwestie van prioriteiten stellen.
Is hetzelfde als een paard dat zich in de dressuurring misdraagt. Dan "offer" je toch gewoon een paar keer een proef op om 'm op te voeden?
panache schreef:Jeanine84 schreef:Dit helpt nietEen mexicaan helpt alleen wanneer je paard zijn mond open doet! Je zal dit echt rijtechnische moeten oplossen! Ik heb ook zo'n merrie gereden, heel veel oefenen, en heel concequent zijn! Gaat je pony rennen, stil zetten en zeker niet alsnog laten springen! Jij bepaald het tempo niet je pony! Zolang je je pony dus niet kan rijden in het parcour geen parcoursen springen daar komen ongelukken van! Ga oefenparcoursen rijden, laag! en ga hier op oefenen..gaat hij te hard, neem je hem terug! En dit vol blijven houden, dan komt het absoluut goed!
in 't parcour kan ik um toch niet inneens stilzetten of mag dat wel? (zolang het niet voor een hindernis is?)
Sonja schreef:Maar wat heb je nou liever? Geen strafpunten en je nek breken, of investeren in de opvoeding en dus toekomst van je paard?
Moet je daar niet gewoon sch**t aan hebben, dat je daar strafpunten voor krijgt?
En waarom denk je dat we het over OEFENparcoursen hebben?
panache schreef:Sonja schreef:Maar wat heb je nou liever? Geen strafpunten en je nek breken, of investeren in de opvoeding en dus toekomst van je paard?
Moet je daar niet gewoon sch**t aan hebben, dat je daar strafpunten voor krijgt?
En waarom denk je dat we het over OEFENparcoursen hebben?
je hoeft niet te praten alsof ik dom ben![]()
natuurlijk gaat de opvoeding voor, alleen zijn er in de buurt geen oefenparcourse op 't moment.
heb 1 oefenparcours gedaan bij de club en die deed die natuurlijk weer braaf.
volgende wedstrijd gaan we op de aanpak toer..
Citaat:Echt doen hoor! En ik weet hoe frustrerend het is..maar het werkt op den duur wel! En spring anders eens BB..dan heb je niks te verliezen en kun je gewoon de tijd nemen..deed ik ook hoor! Was al wel 3x uitgebeld, ja jammer dan! Uiteindelijk kon ik wel een beheersd parcour springen..en dat is zo belangrijk! Zeker in de hogere klasses..dan moet je kunnen schakelen, vooruit..maar ook zeker terug! succes!
..panache schreef:Citaat:Echt doen hoor! En ik weet hoe frustrerend het is..maar het werkt op den duur wel! En spring anders eens BB..dan heb je niks te verliezen en kun je gewoon de tijd nemen..deed ik ook hoor! Was al wel 3x uitgebeld, ja jammer dan! Uiteindelijk kon ik wel een beheersd parcour springen..en dat is zo belangrijk! Zeker in de hogere klasses..dan moet je kunnen schakelen, vooruit..maar ook zeker terug! succes!
ja ik ga doen, hij hoeft niet over me heen te lopen..
wat maakt het verschil tussen BB en B.
B heb je toch ook niks te verliezen bij 3 weigeringen??