Ik heb een 3 jarige fjord x kwpn'er, ik ben ooit zelf begonnen met inrijden, eigenlijk verliep alles hartstikke goed, hij was braaf luisterde goed (konden bijna los rijden)tot hij op de een of andere dag helemaal gek werd bij het op en afstappen! je mocht al niet opstappen van hem en dan gaat hij echt keihard rennen (zelfs door de bedrading van de bak
) en hetzelfde doet hij met afstappen! In het begin dachten wij dat hij misschien nog wel iets te jong was dus hebben we hem weer een tijd terug in de wei gezet... maar ja ooit moest die toch ingereden worden... Ik na een paar maanden weer begonnen met longeren enzo... weer begonnen met hangen was weer helemaal niks aan de hand! tot ik echt heerlijk gereden had en ik zei nog 1 keer op en afstappen dus ik wil afstappen en hij gaat me er toch keihard vandoor, en daar lag ik zonder gevoel in me onderlijf! de gene die mijn hielp me paard in de wei gezet en de ambulance gebeld nou ja afgevoerd foto's gemaakt had me heup en me bekken zwaar gekneust en moe gevoel kwam langzaam terug... na dat dit gebeurd was zeide mijn ouders je brengt hem nou maar weg om hem in te laten rijden je gaat er zelf niet meer op tot hij normaal doet! Nou eer dat ik weer normaal kon lopen enzo ben ik iemand gaan zoeken die hem in ging rijden! na lang zoeken had ik iemand gevonden waar hij nu op dit moment staat! Hij is nu 2 weken bezig en het ging allemaal super goed ( ik dacht misschien lag het aan mij) tot 2 dagen geleden! hij doet nu precies hetzelfde wat hij bij mij deed het op en afstappen is echt een ramp maar als hij eenmaal erop zit kan hij gewoon los stappen, draven en galopperen! Nou willen we hem voor de veiligheid hem een kalmeringsmiddel geven en dan hopen dat hij wat rustiger wordt met op en afstappen! Nou is mijn vraag heeft iemand daar ervaring mee, en is dat ooit goed gekomen? zo ja hoe dan?
Hoop dat iemand me kan helpen
Groetjes Evi