Paard bij elkaar rijden ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bucas

Paard bij elkaar rijden ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:26

Hallo,

Ik had gister een wedstrijd en had 182&184 punten maar er stond bij als comentaar, Als je je paard wat meer bij elkaar rijd dan kan je de achterhand er ook beter onder rijden. Dan worden alle 6en 7ens.. Maarja klinkt natuurlijk weer makkelijker dan dat het is Tong uitsteken .. Wie heeft tips om te trainen ? Lachen

soofenflo

Re: Paard bij elkaar rijden ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:25

Allereerst is het belangrijk dat je paard recht is. Dus beide schouders even soepel en dan krijg je een losse rug. Op het moment dat de rug los is, kan het paard de achterhand onder de massa gaan plaatsen.

Het los maken van de schouders doe je door: voltes, wijken, 'kleinere voltes (ongeveer 13/15m)' enz.
Zijn de schouders los, komt vrijwel vanzelf de rug mee.
Op het moment dat je dit voor elkaar krijgt kun je de achterhand wat mee gaan vragen. Dus wat bijtikken, of bijdrijven. Als de rug dan los is, zal het paard niet harder gaan op deze hulp, maar zal zijn passen gaan verlengen. De achterhand zit er dan bij.

Succes!

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 19:56

soofenflo schreef:
Allereerst is het belangrijk dat je paard recht is. Dus beide schouders even soepel en dan krijg je een losse rug. Op het moment dat de rug los is, kan het paard de achterhand onder de massa gaan plaatsen.

Het los maken van de schouders doe je door: voltes, wijken, 'kleinere voltes (ongeveer 13/15m)' enz.
Zijn de schouders los, komt vrijwel vanzelf de rug mee.
Op het moment dat je dit voor elkaar krijgt kun je de achterhand wat mee gaan vragen. Dus wat bijtikken, of bijdrijven. Als de rug dan los is, zal het paard niet harder gaan op deze hulp, maar zal zijn passen gaan verlengen. De achterhand zit er dan bij.

Succes!

Bedankt !!

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 14:58

Nog iemand ? ...

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:03

Wat hierboven beschreven staat ben ik helemaal mee eens, maar volgens mij moet je hem, op het moment dat je gaat bijtikken of bijdrijven, aan de voorkant wat begrensen met je buitenteugel. Hij moet dus idd niet sneller gaan lopen maar wel compacter.

Ha ha het is makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Haha!
Ik weet het wel, maar vindt het nog moeilijk om dat ook echt voor elkaar te krijgen.

Maar succes ermee.