Op naar verbetering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Op naar verbetering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 22:17

Tydje terug had ik een topic..
Ryden samen met cwint ging toen nog niet vlekkeloos..
(nu ook nog niet maar we zijn al heeel erg meer verbeterd!)
Ik ben meer met hem gaan rijden."
Meer les genomen.En meer afwisseling zodat het voor beide leuker werd.

Ik heb dit topic om tips te krijgen en nog steeds niet om afgetrapt te worden!
(even voor de duidelijkheid)

(ik ga woensdag weer foto's maken als het dan mooi weer is. want deze foto's zijn al even geleden.)
heb overgens foto's van stap en draf en 1 van galop want de foto's vand e galop waren vervaagd dus das niks om neer te zetten zal proberen in de fotos van woensdag betere galop te kunnen laten zien!

Hier een paar foto's (niet op volgorde)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
me halthouden (ben ik echt trots op!)
*Gewoon eindelijk stilstaan en rustig blijven en netjes staan ook nog es..ipv draaien en rond kijken*

me galop foto.. was de enige die een beetje te zien is.. Bloos
Afbeelding

Punten waar ik de vorige keer op moest letten:
* rechtop zitten
* relaxter
* teugels wat langer
* hakken uitdrukken (is nog steeds een kunst)
* handen niet te laag.
*minder druk op teugels.

Commetaar deze keer van mezelf..
(eerlijk gezegd ben ik al heel erg tevreden over mezelf.)
* recht vooruit kijken.
* iets meer vragen af en toe.
* en nog wel wat dingetjes denk ik... Bloos

hoe het a.u.b aardig dit soort topics zijn echter voor tips!!

Katja

Re: Op naar verbetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:19

Ik vind het eigenlijk best een prettig beeld om naar te kijken. Je aanleuning lijkt aardig ontspannen maar het lijkt er op dat je paard wat actiever en ruimer mag gaan lopen.
Veel tempowisselingen kunnen je daarbij helpen.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 22:22

Haha ja dat klopt dat ben ik er nog vergeten bij te zetten!
Daar zijn we idd mee bezig om te verandere
Meneer denkt dat als ie netjes loopt ook wat rustiger mag..
(mag ook wel maar de activiteit is er dan idd een beetje van af)
Dus dat komt goed;)
Dank je wel!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:24

Het ziet er netjes uit Lachen
Je moet alleen proberen dat het paard soms niet teveel op de voorhand gaat lopen.
Je zit meestal wel netjes rechtop Lachen

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:09

Ja mijn eerste indruk was ook alsof het paard niet echt actief is.
Verder heb je een beetje een stoelzit houding, probeer je benen naar achteren te brengen! Lachen
En je benen aan het paard houden.
Verder inderdaad wat relaxter zitten Knipoog

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:11

vind het best leuk om naar de kijken.. maar denk erom dat het paard achter ook actief blijft

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:15

Let erop dat je je benen bij je houdt en niet afsteekt. Voor de rest vind ik dat je best een nette houding hebt, je zit mooi rechtop.
Je paard ziet er inderdaad uit alsof hij niet heel erg actief loopt. Zoals gezegd kan je dat oplossen door heel veel overgangen en schijnovergangen. Hij lijkt op sommige foto's ook op de voorhand te vallen, probeer hem meer vanuit die achterhand te rijden.

Over het algemeen vind ik het wel een heel ontspannen en aangenaam plaatje om naar te kijken.
Hoe oud is hij?

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:34

Mientjeuh schreef:
Let erop dat je je benen bij je houdt en niet afsteekt. Voor de rest vind ik dat je best een nette houding hebt, je zit mooi rechtop.
Je paard ziet er inderdaad uit alsof hij niet heel erg actief loopt. Zoals gezegd kan je dat oplossen door heel veel overgangen en schijnovergangen. Hij lijkt op sommige foto's ook op de voorhand te vallen, probeer hem meer vanuit die achterhand te rijden.

Over het algemeen vind ik het wel een heel ontspannen en aangenaam plaatje om naar te kijken.
Hoe oud is hij?

Ja dat klopt allemaal :p
Hij valt soms erg op de voorhand en zijn druk bezig met overgangen rijden,
En actiever maken..
Maar soms is hij echt niet vooruit te branden..
das wel eens gek want hij is super actief als hij niet onder het zadel loopt..

Hij is 10 jaar. Lachen

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:27

goed bezig daantje!!!!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:37

Ik blijf het altijd moeilijk vinden om iemand iets te vertellen over zijn of haar zit, die op een veelzijdigheidszadel rijdt. Ook hier weer vind ik TS niet echt lekker op het paard zitten. De benen liggen niet op de plek, de amazone komt te hoog uit het zadel enz. Ben ik nu de enige die daar last van heeft?
Verder ziet het algehele plaatje er eigenlijk heel ontspannen uit, maar zoals gezegd, ik erger me dan aan de houding van de amazone en vooral de beenligging. Schouder, heup en hak horen op 1 lijn te liggen en dat zie ik hier niet terug.
( wat een zeurpiet he?? ik weet het!!!)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:40

Je bent goed bezig, commetaar geef je zelf al!
Het is geen makkelijk paardje heb ik zo'n idee van..klopt dat.
En dan bedoel ik niet in de zin van stout maar moeilijk om haar lekker over de rug ontspannen te laten lopen(heeft zijn bouw niet echt mee en is ook wat op de voorhand gebouwd) Maar je gaat zeker de goede kant op!Probeer je knieen wat meer gebogen te houden met het staan in het lichtrijden. Dan blijf je ook op dat punt wat meer balans houden! Haha! Succes
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 15-09-08 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:41

Ben het met je eens aerdenhout wat betreft haar houding, moet nog het e.e.a. aan gebeuren maar het is niet extreem belabberd ofzo (absoluut niet). Probeer je paard wat actiever te laten lopen, dan zal de aanleuning ook prettiger worden en zal hij wat minder uit elkaar gaan lopen: geeft al meteen een fijner en minder sloffig/rommelig beeld. Teugels mogen dan waarschijnlijk ook wel wat korter.

Nee ik vind het niet verkeerd, maar er zijn nog een hoop verbeterpuntjes (ach ja wie heeft die niet..).

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:54

aerdenhout1 schreef:
Ik blijf het altijd moeilijk vinden om iemand iets te vertellen over zijn of haar zit, die op een veelzijdigheidszadel rijdt. Ook hier weer vind ik TS niet echt lekker op het paard zitten. De benen liggen niet op de plek, de amazone komt te hoog uit het zadel enz. Ben ik nu de enige die daar last van heeft?
Verder ziet het algehele plaatje er eigenlijk heel ontspannen uit, maar zoals gezegd, ik erger me dan aan de houding van de amazone en vooral de beenligging. Schouder, heup en hak horen op 1 lijn te liggen en dat zie ik hier niet terug.
( wat een zeurpiet he?? ik weet het!!!)

dat ik niet helemaal lekker zit op het zadel klopt..
Maar ik kom eigelijk weinig uit het zadel..(met het lichtryden dan wel ja maar heb soms me beugels te kort zitten..)
weet ook ni waarom eigelijk...

maar aan me zit ben ik heel veel al verandert.. en mag idd nog beter worden Knipoog

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:56

Redrumfox schreef:
Ben het met je eens aerdenhout wat betreft haar houding, moet nog het e.e.a. aan gebeuren maar het is niet extreem belabberd ofzo (absoluut niet). Probeer je paard wat actiever te laten lopen, dan zal de aanleuning ook prettiger worden en zal hij wat minder uit elkaar gaan lopen: geeft al meteen een fijner en minder sloffig/rommelig beeld. Teugels mogen dan waarschijnlijk ook wel wat korter.

Nee ik vind het niet verkeerd, maar er zijn nog een hoop verbeterpuntjes (ach ja wie heeft die niet..).

Ja klopt allemaal;)
Me teugels mogen inderdaad korter.. maar heb juist geleert om met langere teugels te ryden omdat ik ze aan t begin heel erg te kort had waardoor ik me vast zette,.. Ik kan m ook weer niet te kort pakken...(iets korter mag wel)
maar als ik dat doe dan gaat ie zich snel opkroppen..
Dat is best lastig af en toe..

en dit is ook om verbeter puntjes te horen Knipoog

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 21:01

MiniMouse schreef:
En dan bedoel ik niet in de zin van stout maar moeilijk om haar lekker over de rug ontspannen te laten lopen(heeft zijn bouw niet echt mee en is ook wat op de voorhand gebouwd) Maar je gaat zeker de goede kant op!Probeer je knieen wat meer gebogen te houden met het staan in het lichtrijden. Dan blijf je ook op dat punt wat meer balans houden! Haha! Succes

makkelijk is hij niet nee..
Hij is een tyd mager geweest.. en bleek een rampen gebit te hebben (heb hem sinds febr 08) nou alles verholpen daaraan en om..
En nu idd kan hij nog lkr op de voorhand vallen en is niet op de voorhand gebouwt..(overbouwd)
Staat keurig recht in de lijn..

verders bedankt voor je commetaar Knipoog

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:05

D_MR schreef:
MiniMouse schreef:

makkelijk is hij niet nee..
Hij is een tyd mager geweest.. en bleek een rampen gebit te hebben (heb hem sinds febr 08) nou alles verholpen daaraan en om..
En nu idd kan hij nog lkr op de voorhand vallen en is niet op de voorhand gebouwt..(overbouwd)
Staat keurig recht in de lijn..

verders bedankt voor je commetaar Knipoog

Hij heeft een hoog kruis..
Dat bedoelde ik meer, daarmee bedoel ik dat hij wat moeilijker is hem wat meer op zijn achterhand te rijden en dus wat gauwer op de voorhand komt...Maarrr ik kan het natuurlijk ook heeelemaal verkeerd zien Bloos

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 21:08

Citaat:
minimouse:
Hij heeft een hoog kruis..
Dat bedoelde ik meer, daarmee bedoel ik dat hij wat moeilijker is hem wat meer op zijn achterhand te rijden en dus wat gauwer op de voorhand komt...Maarrr ik kan het natuurlijk ook heeelemaal verkeerd zien Bloos

ow ja dat kan wel.. Clown
dit is een standfoto van hem.. weet niet of je hier dat selfde ziet?? Bloos Haha!
Afbeelding

xx

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:17

jep..mijn vermoeden word bevestigt Bloos pff gelukkig..Toch vind ik hem wat op de voorhand tonen..
vervelend he..kan ik hem niet in real life zien haha..Plezier!!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 21:25

MiniMouse schreef:
jep..mijn vermoeden word bevestigt Bloos pff gelukkig..Toch vind ik hem wat op de voorhand tonen..
vervelend he..kan ik hem niet in real life zien haha..Plezier!!

haha :p
Ach ja :p
jij wint dan denk ik :p
haha
ik heb daar niet zo super verstand van..:p

je mag best een keer komen kijken haha..
ben alleen druk met school op t moment.."

en miss ga ik over een tydje wedstryde ryden..kom je anders daar maar keertje kijken;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:21

Das goed..doen we!! Haha!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:23

Ik denk dat je de voorkant nog even moet laten en vooral bezig moet zijn op het actief rijden van je paardje, lekker voorwaarts en daarna pas neerwaarts gaan rijden.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:32

maykie schreef:
Ik denk dat je de voorkant nog even moet laten en vooral bezig moet zijn op het actief rijden van je paardje, lekker voorwaarts en daarna pas neerwaarts gaan rijden.

ja dat hebben we ook een tyd gedaan maar hij zet zijn rug hol als we hem laten lopen met gewoon hoofd omhoog daarom moeten we hem iets vragen anders krijgt ie last van zijn rug.
En zoveel verschil in tempo hadden we toe niet,
Maar hij krijgt tegen woordig ander voer en dat moet wat energie geven..

(hij krijgt op t moment 2 kilo sportbrok per dag,een half meusli, en iets van appels of wortel erbij en dan 3 x per dag hooi en op de dag in t weiland staan.)dus die energie mag er onderand wel eens komen..