Marijke 3 jarig friese merry nu paar weekjes ohz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Marijke 3 jarig friese merry nu paar weekjes ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:18

Marijke is nu een paar weken onder het zadel. En ik ben eht super trotse baasje!!! Het ging allemaal. Super ze heeft vanaf de eerste keer dat er iemand op ging 1 bokje gegeven. Ze is eers bij Gert geweest omdat ik het zelf niet aandurfde om er de eerste keer op te stappen. We gaat steeds meer vooruit we draven nog wel aan de longeerlijn. Maar dat gaat al steeds beter. Stappen doen wel al los. En ze is echt een schot. Wees een beetje lief voor me. Ik weet dat ik de voeten te ver in de beugels heb en mn hakken niet uit druk maar dat komt omdat ik een handicap heb aan mn eene been waardaar ik mn hak niet uit kan drukken.

Afbeelding
De eerste dag

Afbeelding
Dag 2

Afbeelding
Dag 3

Afbeelding
Dag 4
( Ik weet het mn armen. De ellebogen bij mn lichaam houden.)

Afbeelding
Paar weekjes later

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door appiesjappie op 14-09-08 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jethafa

Re: Marijke nu paar weekjes ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:28

Leuk dier!! Ik vind het inrijden van die meneer er wat woest uit zien, maar dat ligt misschien net aan de foto's. De 'eerste keren' die ik heb gezien waren ook niet allemaal heel keurig.

Verder als tip. Je kunt je ene hak niet uitdrukken, maar missschien kun je wel je beugels wat langer maken (als je dat al durft). Het geeft je houding echt een boost denk ik, want je zit nu best wel in een stoelzit.

Probeer wat trotser op je prachtige friesje te zitten. Qua armen helpt het als je jezelf op z2 niveau indenkt. Dan ga je meteen je armen zo gek hoog houden, en dat is vervolgens niet gek maar heel netjes Lachen

Succes met je knapperd!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:31

Ik heb mn beugels nu al een paar dagen wat langer gemaakt. En het zit inderdaad beter. Dit zijn fotot van 2 weken terug. Maaar ik had eerz oeits vna ik wil goed druk op de beugels houden. Ik zal er denken o mde handen wat hoger te houden

appiesjappie

Re: Marijke 3 jarig friese merry nu paar weekjes ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:47

maar nog bedankt voor de tips

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 06:29

Tja, wat moet ik hier nu van zeggen. De eerste 2 foto's schrik ik eigenlijk wel van. Ik zie nl. een ruiter die een paard dat net ohz is, op een jippieajee achtige manier de bak door jaagt. Op de andere foto's zit je zelf (neem ik aan?), maar op 1 foto na sta je op elke foto stil, dus das wat lastig rij technisch commentaar geven Knipoog. Wel zie ik op 3 van die foto's een verkeerde armhouding, wat jezelf dus ook al aangaf. Wat me ook opvalt is dat het zadel te klein voor je is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 06:38

De gene die haar zadelmak gemaakt heeft is Gert van den Hof of niet? Ja

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 07:06

leuk dier..maar vooral foto 1 vind ik een ontzettend raar beeld geven ,maargoed dat ben jij niet dus daar heb je niks aan,
hoe groot is de fries?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:25

Ik denk dat die eerste foto een beetje een verkeerd beeld geeft. Ben niet zo en fan van de manier waarop de paarden bij hem zadelmak worden gemaakt, maar hij is zeker geen waardeloze ruiter en zo lijkt het op die foto wel.
Voor de rest beugels ietsje langer maken en zou idd voor een iets groter zadel kiezen.
Leuk paardje

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:05

Momentopnames! Je weet nooit wat er gebeurde dat hij zo deed.
Dus niet allemaal in de aanval want je weet het niet.
Verder je gaat de goeie kant op hoor! Lachen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:10

Jethafa schreef:
Probeer wat trotser op je prachtige friesje te zitten. Qua armen helpt het als je jezelf op z2 niveau indenkt. Dan ga je meteen je armen zo gek hoog houden, en dat is vervolgens niet gek maar heel netjes Lachen

Dat zou ik eigenlijk niet doen. Mij is altijd geleerd dat je bij jonge paarden net een lagere handhouding moet aanhouden, want hoe hoger je je handen houdt, hoe strenger de inwerking. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze haar armhouding moet veranderen in de zin van een knik in haar armen. Probeer je armen niet gestrekt te houden, maar ze in je elleboog te plooien.

Knap paardje heb je! Zit haar neusriem niet te laag? Of misschien vertekent dat met het halster eronder...

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:13

Ik sluit me aan bij de rest dat de eerste 2 foto's er nogal overtrokken uit zien.
Ik vind dat jij met veel meer rust en respect overkomt en zo hoort het ook bij een jong paard. Je ziet vaak iets naar voren gebogen ten gevolge van je armen. Ik denk dat die betert als je je ellebogen probeert mooi in een knik te houden, dit corrigeert de rest van je houding dan ook wel.

brave_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:26

wat een mooi paard!!
hoe groot is ze?

commentaar kan/ga ik niet geven, want ik heb daarvoor zelf te weinig ervaring met rijden..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:32

Vind die gert nogal een waaghals Haha! zo zonder cap voor eerst op zo'n paard, maar goed moet tie ook zelf weten. Lijkt wel of die nog niet goed balans weet te houden, misschien daardoor steun zoekt met dehand...

Vind jou er zo te zien wel goed me om te gaan, maar je rug alleen niet te hol en denk aan je knik zoals al vaker gezegd. Misschien als je je beugels wat langer doet dat het zadel ook weer fijner zit??

Veel succes nog! gaat vast goedkomen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 18:15

Bedankt voor de tips en complimentjes. De beugels zijn inmidddels al een gaatje langer. Dus het zadel zit ook meteen al heel anders. De teugels zijn inmiddels ook een beetje langer zodat de knik in mn armen terug. Allemaal spanning denk ik. Ik heb mn handen ook nog steeds laag. Gert heeft het mij ook zo aangleerd. Bij een jong paard. Gert weet heus wel wat hij doet. Hij maakt al jaren paarden zadelmak en weet vast waar hij mee bezig is. En dat galopje lijkt op sjeeezen maar zo hard ging ze echt niet. Hij wilde alleen even kijken of ze makkelijk kon aanspringen inde galop

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:17

wel grappig dat gert zelf dan de handen hoog heeft Knipoog

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:36

het leuke is dat iedereen zijn reacctie al klaar heeft zonder zelf ooit gert te zien hebben gereden of mischien ook wel maar vroeger ging het er best ruiga an toe tegen woordig niet hoor Knipoog

gert gaat erop zitten het paard mag rennen bokken enz hij houdt hem niet tegen daarna geeft het paard zich over aan gert
hij rijdt ook altijd met sporen, dit omdat de hulpen zo duidelijker zijn inplaats van een lompe beenhulp te geven geeft hij hem een spoortje
geen bit heeft het paard in..het paard halt laten houden wordt gedaan door een touw halster als gert aan de touwen trekt wordt er omde neus van het paard een touw strak gespannen wardooor hij gaat stoppen dus niks geen geweld in de mond.

mooi paard heb je:)!
heb je ook daar op het grasveld/weiland gereden? heb een paard geziendie erg opde joune lijkt namelijk Knipoog!!!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:40

Hoe men ook over Gert mag denken, hij durft meer dan ik ooit zal durven in ieder geval!
Ik hoop dat je veel plezier zult hebben van je paardje, je ziet er heel blij uit!
Succes en we zien graag een topic over hoe het over een paar maanden gaat! Knipoog

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:42

Tja ik kan er weinig op zeggen, Je hebt een leuk paard. Maar ik wil gert niet weer bij mijn paarden hebben. Dat is wat ik erover kwijt wil.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:52

leuk paard!!
Die foto's van gert zijn misschien niet heel mooi maar ik zie wel een paard dat op eigen benen loopt en vooral best wel lol heeft! Ik heb goede ervaringen met hem. Een vriendin heeft een "onmogelijke" ruin naar hem gebracht omdat we er zelf weinig mee konden en een professionele stalling ook niet (waar we normaal ook goede ervaringen mee hebben) en Gert heeft totaal geen problemen met hem gehad!
Kan me alleen aansluiten bij de rest wat betreft de lengte van de beugels en stoelzit. Je hebt zelf weinig rijfoto's dus daar valt weinig van te zeggen. Lekker door blijven gaan, ben benieuwd naar de volgende foto's!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:06

_Charlotte_ schreef:
het leuke is dat iedereen zijn reacctie al klaar heeft zonder zelf ooit gert te zien hebben gereden of mischien ook wel maar vroeger ging het er best ruiga an toe tegen woordig niet hoor Knipoog

Iedereen ordeelt ook over een paar foto's die geplaatst worden. Het verhaal over de manier waarop Gert rijd wordt in de beginpost niet vermeld dus er word van de foto's afgegaan. Met jouw uitleg erbij wordt het een stuk duidelijker, maar deze informatie was voorheen niet bekend..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:17

_Charlotte_ schreef:

gert gaat erop zitten het paard mag rennen bokken enz hij houdt hem niet tegen daarna geeft het paard zich over aan gert
hij rijdt ook altijd met sporen, dit omdat de hulpen zo duidelijker zijn inplaats van een lompe beenhulp te geven geeft hij hem een spoortje
geen bit heeft het paard in..het paard halt laten houden wordt gedaan door een touw halster als gert aan de touwen trekt wordt er omde neus van het paard een touw strak gespannen wardooor hij gaat stoppen dus niks geen geweld in de mond.

mooi paard heb je:)!
heb je ook daar op het grasveld/weiland gereden? heb een paard geziendie erg opde joune lijkt namelijk Knipoog!!!

Dankjewel nee ik heb niet op eht gras gereden.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:20

Gert doet inderdaad niks eerst met het bit in dat komt later pas. En de eerste keer heeft hij zelfs al een buitenrit met haar gemaakt. Dus echt super!! Hoe als hij met de paarden om gaat. En ze had er inderdaad super veel plezier in

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:27

Ziet er leuk uit als jij er op zit! Eerste 2 foto's zien er erg onvriendelijk uit, maar dit zullen dan wel momentopnames zijn. Ik schrok iig wel even bij het zien van de eerste foto Knipoog .
Maargoed wij kennen hem verder niet, hij zal het wel heel goed doen maar ik kan alleen maar oordelen vanaf deze foto's Lachen
Succes met Marijke!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:17

dankjewel!!

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:01

Hoi hoi , wat een prachtig friesje. Als je de tips van de bokkers van harte neemt en naar je instructeur luistert gaat het zeker goedkomen.
En wie meer over de werkwijze van Gert wil weten ....ga eens naar Ermelo bij een instructierondje zadelmak maken daar zie je hij hier mee omgaat. Het ziet er wat wild uit maar het paard mag paard zijn en er zeker geen gepluk en getrek.Ook altijd fijn voor het paard Pling

Heel veel plezier met Marijke