Sinds afgelopen week heb ik weer eens een nieuwe nuk met me haf .
Tja .. ze blijven je verassen heh

Tijdens het longeren als hij overgangen moet maken van stappen na draven en gallop
begint hij opeens vreselijk te bokken .
Het gekke er van is dat hij het alleen de 1ste 10 minuten doet eigenlijk , daarna komt het nauwelijks meer voor.
Waar hij ook een nuk van heeft is om dan met een noodgang na de entre' van de bak te rennen .. nu gaat hem dat niet lukken
want eigenwijs dat ik ben hou ik hem binnen het circeltje waar we longeren .
Maar als ik daar zo over nadenk .. doet dat vermoeden dat hij wil vluchten , of zie ik dat heel verkeerd ?
Had ook al een beetje op zijn gedrag gelet als hij dit doet .. maar de oortjes staan rechtovereind , en hij hinnikt de sterren van de hemel als hij het doet , want voor mij zoveel betekend ..dat hij er al met al toch wel schik mee heeft .
Nouja .. ik vind het i.i.g heel raar want , eerst deed hij het heelemaal niet dus waarom nu ( aanleiding loos ) opeens wel .
Zelfde grapje gaat trouwens ook op met draven langs de de wegen waar we altijd lopen , eerst ging dat steeds prima en heel voorspelbaar , nu wil hij ook steeds bokken als we een stukje gaan rennen ( draven dus !
) .owhja .. misschien wel makkelijk om er bij te vertellen dat ik op dit moment even niets anders doe dan longeren en wandelen met hem . want rijden gaat niet omdat ik me zadel nog niet heb. misschien barst hij gewoon van de energie ?
nouja , ben erg benieuwd wat jullie er van denken.
vind het opeens een stuk minder leuk om met hem te gaan wandelen ( wil staan rijden
) als hij zo onvoorspelbaar doet.