Bokken tijdens overgangen met longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponny_power

Bokken tijdens overgangen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:33

Hoi Mensen.

Sinds afgelopen week heb ik weer eens een nieuwe nuk met me haf .
Tja .. ze blijven je verassen heh Nagelbijten / Gniffelen

Tijdens het longeren als hij overgangen moet maken van stappen na draven en gallop
begint hij opeens vreselijk te bokken .
Het gekke er van is dat hij het alleen de 1ste 10 minuten doet eigenlijk , daarna komt het nauwelijks meer voor.

Waar hij ook een nuk van heeft is om dan met een noodgang na de entre' van de bak te rennen .. nu gaat hem dat niet lukken
want eigenwijs dat ik ben hou ik hem binnen het circeltje waar we longeren .
Maar als ik daar zo over nadenk .. doet dat vermoeden dat hij wil vluchten , of zie ik dat heel verkeerd ? Nors opkijken

Had ook al een beetje op zijn gedrag gelet als hij dit doet .. maar de oortjes staan rechtovereind , en hij hinnikt de sterren van de hemel als hij het doet , want voor mij zoveel betekend ..dat hij er al met al toch wel schik mee heeft .

Nouja .. ik vind het i.i.g heel raar want , eerst deed hij het heelemaal niet dus waarom nu ( aanleiding loos ) opeens wel .

Zelfde grapje gaat trouwens ook op met draven langs de de wegen waar we altijd lopen , eerst ging dat steeds prima en heel voorspelbaar , nu wil hij ook steeds bokken als we een stukje gaan rennen ( draven dus ! Tong uitsteken ) .

owhja .. misschien wel makkelijk om er bij te vertellen dat ik op dit moment even niets anders doe dan longeren en wandelen met hem . want rijden gaat niet omdat ik me zadel nog niet heb. misschien barst hij gewoon van de energie ? Kwijl

nouja , ben erg benieuwd wat jullie er van denken.
vind het opeens een stuk minder leuk om met hem te gaan wandelen ( wil staan rijden Bloos! ) als hij zo onvoorspelbaar doet.
Laatst bijgewerkt door ponny_power op 14-09-08 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

horse_girl

Re: Bokken tijdens overgangen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:35

Als hij geen pijn heeft in zn rug en de evt. bijzet niet te strak staat ofzo, lijkt me dat hij gewoon heel veel energie heeft en zich verveeld met alleen stappen en longeren.

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:39

kan heel goed hoor.

had hem dinsdag ook eerst even de paddock flink achter ze vodden gezeten .

geloof het of niet , maar dat vind hij prachtig Haha!

toen ik daarna ging longeren was er eigenlijk niets aan de hand.

maar dan nog vraag ik me af waarom hij dat eerst niet deed.

hij kan overigens weinig pijn hebben , longeer hem gewoon aan de halster , die zit ruim zat en de lijn heb ik nagenoeg spanningloos tijdens longeren.

voor de rest heeft hij ook geen lichamelijke gebreken waar hij pijn aan zou kunnen hebben tijdens het lopen ( tenminste voor zover ik weet )

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:11

Het is een paard die heel erg graag voor je wildt werken waarschijnlijk zijn dit vreugde bokjes
Last van zijn rug lijkt mij sterk heeft ie nog nooit gehad

Hoop dat je er iets mee kan

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 16:24

Bedankt voor de reacties.

Ti's inmiddels al weer een beetje minder geworden , misschien omdat ik de afgelopen dagen extra veel met hem gedaan heb.

t kan idd ook gewoon een vreugde bokje zijn .. kweet het niet. ik hou het gewoon even in de gaten.

hoop dat het een beetje een moment opnaame was *LOL*

Had er eerlijk gezegd een beetje de P in , omdat ik nu net op het punt sta met hem te gaan rijden . heb weken hier na uitgekeken .. en nu zijn eindelijk me spullen er bijna allemaal krijgen we dit opeens. t'is/was echt irritant , want begon net echt goed vertrouwen in hem te krijgen omdat die zich zo keurig gedroeg de afgelopen weken Ja

@Shenabell .. ken jij nitro soms ergens van ? "hij heeft nooit last van ze rug gehad zeg je " .. of lees ik dat soms in een verkeerde context Tong uitsteken

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:30

Hij heeft bij mij op stal gestaan vandaar

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:33

Bokken tijdens longeren wil niet zeggen dat ze bokken tijdens het rijden. Mn vz paardje bokte ook altijd (staat nu stil vanwege blessure) met longeren maar met rijden nooit. Ik heb graag dat ze bokt met longeren, dan hoeft het tijdens het rijden niet!

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 17:59

haha . ja daar zit wat in.

maar aangezien mijn ervaring momenteel nog redelijk te wensen over laat vond ik het maar een rot gedachte dat die het ook met mij er op zou doen.

@ Shenabell .. owh ok .. had ik het toch goed gelezen Nagelbijten / Gniffelen
Heb ik jou toevallig nog gezien of gesproken toen ik daar was ?

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:36

ponny_power schreef:
@ Shenabell .. owh ok .. had ik het toch goed gelezen Nagelbijten / Gniffelen
Heb ik jou toevallig nog gezien of gesproken toen ik daar was ?

Nee dat kan niet ik was er toen niet
Laatst bijgewerkt door ShenaBell op 17-09-08 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:48

Doe Claudia de groeten van mij.

Zie haar vast & zeker snel weer Vork