Lady Turiba @ voor de eerste keer weer springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_V

Lady Turiba @ voor de eerste keer weer springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 18:21

Hee!

Vandaag ben ik, sinds lange tijd, weer een keer gaan springen met Lady Turiba. De reden dat we dit lange tijd niet hebben gedaan is omdat ze van springen zo vrolijk wordt dat ze niet meer te houden is.

Tuub is nu bijna een jaar van mij en mijn zusj. In het begin hebben we veel problemen met haar gehad. Ze had ernstige rugklachten, hiervoor is een osteopaat geweest en dat heeft ontzettend goed geholpen. Daarbij is ze vroeger in de krul gereden en de twee jaar voordat we haar kregen is ze gereden met haar neus in de lucht. Allemaal niet erg goed voor haar dus.
Na eerst een half jaar weinig tot eigenlijk niets vooruit te gaan bij de instructrice, zijn we bij iemand anders les gaan nemen. Er zit al heeel veel verbetering in het rijden en de ontspanning wil al veel meer erin komen.

Een niveau rijden we niet echt, we zijn meer bezig met de basis.

Problemen die ik tegen kom in het rijden:
- Tuub zet zich rechts heel makkelijk vast
- Ze gaat graag HARD, maar dan ook echt hard.

Daarnaast kom ik bij het springen ook nog een probleem tegen, en dat is mijn vreselijke houding. Ondanks dat ik er vandaag op heb gelet, ziet het er nog vreselijk uit. Hiervoor wil ik dus heeeel graag tips!

Eerst even een foto van bijna een jaar geleden:
Afbeelding

Nu van vandaag. er zijn geen foto's van het longeren en losrijden, omdat de fotografe er toen nog niet was Knipoog .

1. Laag beginnen:
Afbeelding

2. Tussendoor natuurlijk wat draven, ik moet zeggen dat ik echt tevreden ben met dit beeld. Het geeft aan de we al een stuk vooruit gaan!
Ik mag wel veel meer contact houden, en die achterhand hea... tja..
Afbeelding

3. Na dat lage kruisje, hebben we nog een wat hoger kruisje gesprongen. Omdat het zo ontzettend goed ging, Tuub rende absoluuut niet ze was zo rustig!, werd het tijd voor een stijltje.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Nog hoger!! Jaa we durven het Haha!
Ongeveer 90cm
Afbeelding

8.
Afbeelding

Ik ben zo ongeloofelijk trots op Tuub!
Normaal rende ze als een gek door de bak heen als we gingen springen, zo rustig als vandaag heb ik haar nog niet meegemaakt, zeker na een dag stilstaan en een lange tijd niet springen hadden we dit dus echt niet verwacht!!

Fijn dat je ons topic hebt gelezen en bekeken,
Laat je nog een berichtje achter?

Tips zijn van harte welkom!

××

lonniejj

Re: Lady Turiba @ voor de eerste keer weer springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:25

Ziet er goed uit!

Let alleen wel op je handen, die zet je vast zodra je over de hindernis gaat.
En op de enalaatste foto lig je te plat op tuubje lijkt net!

Maar verder ziet het er echt super uit! Haha! Je ziet de vooruitgang echt heel goed!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:27

Ze springt erg netjes.

Maar jij moet echt op je handen proberen te letten.
Met springen is het wel de bedoeling dat je meegeeft Knipoog Nu zet je je handen helemaal vast voor je zadel.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:31

Hey!

Ziet er goed uit, zit zeker verbetering in! Volgens mij vindt Tuub het springen best leuk? Haha!

Wel moet je letten op je houding, dat je niet voor je paard uit gaat springen. Knipoog Dus niet te ver mee met je bovenlichaam, die mag best wat meer boven het zadel. Maar je handen mogen wel mee naar voren. (en daarbij tegelijkertijd je teugels iets korter nemen, anders hangen ze al helemaal los Lachen )
Voor de rest vind ik je erg dapper dat je zo hoog durft te springen. Tong uitsteken

Ga zo door!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:40

De dressuurfoto's hangen van mij af, de fotograaf Tong uitsteken
Woensdag heb ik het geprobeert, maar omdat alle paarden nogal druk waren wilde ik de flitser niet aanzetten, waardoor dus alles is mislukt.
Maar hopelijk heb ik snel tijd als ze een keer overdag rijd, dan komen ze zeker Lachen (als het weer een beetje meezit de komende tijd Tong uitsteken)

xLeyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:49

Ziet er netjes uit hoor!
Probeer alleen je handen wat meer naar voren te doen boven de sprong, maar dan wel zo dat je nog contact houd met dr mond. (teugels dus wat korter nemen!)
Verder zou ik mn beugels 3 gaatjes korter doen als ik jou was? Bloos Dan hoef je meteen niet meer zo op je paardje te "leunen". Je komt nu nl bijna niet uit je zadel boven de sprong! Haha!

Heel veel succes samen verder.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:03

ha ziet er goed uit!!
let wel op dat je niet zo ver naar voren gaat met je lichaam op de sprong, ipv dat handen iets meer naar voren dus vrijgeven en je boven lichaam wat meer terug houden, nu lig je er bijna op :p

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 18:04

Haaaii!

Iedereen echt heeel erg badankt voor de reacties!! Haha!

Tuub vind het springen inderdaad erg leuk! (soms sleept ze je ook mee naar de hindernis Clown )

Ja mijn houding.. ik ben me er gelukkig wel bewust van dat het niet al te best is, maar dat het zó erg was had ik eiig niet verwacht.. tot ik de foto's zag Nagelbijten / Gniffelen ..
Ik had serieus het gevoel dat ik voldoende mee kon geven,maar als ik zo naar de foto's kijk heb ik daar mijn twijfels bij.
De volgende keer zal ik mijn teugels & beugels korter nemen/doen zodat ik meer kan meegeven en beter kan gaan staan ipv naar voren te leunen Knipoog .

Kimmy,, tjah dressuurfoto's wil ik eiig ook heel graag Tong uitsteken binnenkort is tuub een jaar van ons en wil ik natuurlijk wel zien hoe we vooruit zijn gegaan, en bokt misschien ook Tong uitsteken . Maar idd het hangt van karin af of ik foto's heb,, duss.. kaa??¿¿
Tong uitsteken

Iedereen bedankt voor de tips, complimentjes en leuke reacties!! Haha!

××

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:07

Ik heb niet zo veel verstand van springen maar ik zie dat je pony er plezier in heeft!
probeer je handen wat verder naar voren te steken tijdens het springen, je houd ze nu bij je zadel maar leg ze verder naar voren halvewege de nek, dan zit je haar ook niet in de mond Lachen

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 15:24

Jaaa ze wordt er dolblij van Tong uitsteken
Vandaag heeft ze gesprongen met mijn zusje / de fotografe van zondag, ze deed het weer super!!

Badankt voor je berichtje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:23

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Zus. Jouw foto's heb ik ook gesplit, daar mag jij namelijk een eigen topic voor openen Lachen Het is niet de bedoeling om foto's van een andere ruiter te laten beoordelen in iemands topic.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 19:04

Hee!

@ Maya, ik had karin er eigenlijk toestemming voor gegeven, zodat er vergeleken kon worden. sorry ik wist niet dat het niet mocht!

Verder wil ik even zeggen dat we vandaag weer hebben gesprongen.
Ik heb op aanraden van xLeyx mijn beugels een stuk korter gedaan, en bleef een stuk beter zitten Tong uitsteken
We hebben deze keer de 1M gehaald en ik had het idee dat mijn houding nu ook al wat beter werd Haha! Al heb ik nog wel moeite met goed meegeven, maar ik ga iniedergeval niet zo achterlijk ver vooruit zitten Clown