Miko [appaloosa] @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elske_

Miko [appaloosa] @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 17:54

Hoi!

Ik ga ook maar weer eens iets op HAW plaatsen, ben benieuwd!

Omdat ik de hele zomervakantie in België heb gezeten, heb ik de afgelopen maanden weinig kunnen rijden. Toen ik terug kwam raakte Miko kreupel en daardoor heb ik een tijdje gewacht voordat ik er weer op kon Lachen Van de week liep ie weer goed en gister ben ik er voor de eerste keer weer opgegaan. Deze foto's zijn van vandaag, de 2x dus. Hier graag rekening mee houden Lachen De martingaal hangt er om voor mijn eigen zekerheid en voor zijn soms onstuimige galop. Hij werkt eigenlijk nauwelijks in, hij hangt behoorlijk los.

De aandachtspunten: Aangezien ik een tijd niet heb gereden zijn er genoeg aandachtspunten. O.a. mn voeten, die wijzen vaak naar buiten. Ook mogen mn benen stiller liggen. Ik spande vandaag ook erg mn bovenbeenspieren, wat natuurlijk zorgt voor spanning. Heb ook even zonder beugels gereden op het eind, merkte dat het daarna ook weer beter ging. Verder knik ik mn polsen vaak in, waardoor mn handhouding een beetje vreemd is. Ook is het tempo ook een punt waar we aan werken. Het tempo is nog niet constant en ligt vaak te langzaam. Zodra ik 'm activeer is het goed en loopt hij super, maar na een tijdje zakt dat toch weer terug. Hij loopt hierdoor ook nogal eens op de voorhand, maar hier werken we aan! Galop is ook een aandachtspunt, maar daar zijn vandaag geen foto's van gemaakt. Ook werken we veel aan rechtrichten, op veel foto's is ook te zijn dat 'ie scheef loopt.

We zitten nu ongeveer op een B-nivo of misschien nog lager, maar we rijden geen wedstrijden.

1. Allereerst een instapfoto
Afbeelding

2. Behoorlijk fijn beengebruik voor Miko, maar jammergenoeg wel op de voorhand..
Afbeelding

3. Pasje vooruit op een schuine lijn.
Afbeelding

4. Sta-momentje.. Knipoog
Afbeelding

5.
Afbeelding

En nog wat stills uit een filmpje. Kwaliteit is niet heel erg goed Lachen Kwaliteit van het filmpje is dan ook niet goed genoeg om te uploaden Knipoog

6. Weer een lekker drafje!
Afbeelding

7. Probleemfoto: scheefheid Miko (buiging is niet correct..), op de voorhand en ik span mn bovenbenen aan.
Afbeelding

8. Probleemfoto 2: Lekker actief, maar vastgezette handjes..
Afbeelding

9. Nog een drafje, even terug in tempo.
Afbeelding

10. En nog een stapfoto:
Afbeelding

11. Drafje!
Afbeelding

11. En als afsluiter nog een hoofdfoto.
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van vinden Lachen Tips zijn van harte welkom, dr is nog genoeg om aan te werken!

Edit: foto bijgevoegd Lachen
Laatst bijgewerkt door elske_ op 14-09-08 18:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Lydia_

Re: Miko [appaloosa] @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:01

Ik vind joun pony echt prachtig, wat een heerlijk ding is het zeg! Haha!

Foto's zijn wat van mindere kwaliteit, dus ook minder te beoordelen maar ik vind joun handhouding soms wat storend, en het lijkt of hij wat sloom aan het been is. Lachen Probeer veel overgangen te rijden, en ook tempo wisselingen, dan let hij ook meer op jou en zou hij gelijk actiever zijn Lachen

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:52

Wow, hij ziet er goed uit zeg. Haha! Leuk dier is het toch. Ja Wil hem wel een keer meeten hoor. Haha!
Probeer voor je uit te kijken en idd op sommige momenten je handen wat minder vast te zetten. Lachen Ziet er wel al aardig fijn uit voor de 2e keer weer. Lachen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:22

He leuke pony zeg! Ik vind hem echt wat hebben.

Je zegt een paar keer dat hij wat op de voorhand loopt en zijn achterhand actiever mag gebruiken. Ik zie aan jouw houding dat jij ook een beetje 'op de voorhand loopt'. Je kijkt veel naar beneden en daardoor gaan je onderbenen automatisch iets naar achteren. Hierdoor worden je hulpen minder nauwkeurig (je zit hem namelijk een beetje te kietelen) en je helpt hem niet om lekker zijn achterhand onder te brengen.

Probeer zelf eens de beweging te maken van 'achterhand er onder' (kont/heupen naar voren, schouders naar achteren etc.) en die houding in je lichaam door te laten voelen tijdens je rijden. Wat er waarschijnlijk zal gebeuren is dit:

- je hoofd gaat omhoog en iets naar achteren (rechtop)
- je schouders gaan naar achteren
- je rug wordt recht
- je benen kunnen rustig ontspannen naar beneden hangen, zonder druk van je rug die ze naar voren of achteren duwt.

Hierdoor wordt de balans van jou en je paard beter en kun je hem gemakkelijker actief houden en maken. Succes!

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:43

Leuk paardje!! Haha!
Je hebt je benen op een paar foto's te ver naar achteren liggen en daardoor val je een beetje voorover. Misschien drijf je op die momenten, maar dat houdt dus wel in dat je dan met je benen een te grote "zwieper" naar achter maakt als je drijft. (Doe ik zelf ook wel eens, is ook moelijk Knipoog ) Je handen storen inderdaad wat, maar dat zei je zelf ook al.
Succes!!

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 21:13

Bedankt voor de reactie's! Handhouding wordt aan gewerkt, maar is moeilijk om het er weer uit te krijgen..

Klopt precies wat je zegt, Jethafa! Hier werk ik ook aan in mijn lessen Lachen Zal van de week eens kijken of ik je tips kan toepassen!

@ GekkeLot: Op welke foto's vind je dat? Ik vind dat eigenlijk alleen op foto 3 zo, maar hier moest ik waarschijnlijk net iets meer doorkomen om 'm te laten verruimen Lachen
@ Lianne: Je komt maar een keer langs hoor! Haha!

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:19

Wow, wat een lekker ding!!! hele leuke pony!!
het enige wat ik zie is bij die ene foto dat je benen naar achteren waren, en bij sommige foto's ook dat je ellebogen heel ver uit steken Knipoog

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:48

Elske, ziet er goed uit hoor! Ja
Miko is inderdaad leuk, ik kom hem echt eens meeten. Haha!

Probeer inderdaad wat meer voor je uit te kijken, dan zit je ook wat rechterop. En let op je handen, maar dat had je zelf al gezegd. Lachen

Mjiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:01

hey..
wat een moooi beestje..

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 11:37

Bedankt voor de reactie's Lachen

Vooruitkijken is moeilijk hoor, vind z'n hoofd zo mooi Vork