achterhand rijden . . .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baccie

achterhand rijden . . .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 16:21

hei
Mijn paardje trekt enorm hard op aan zijn voorhand en er word vaak gezegt dat hij meer op zijn achterhand moet lopen ( weet nu even geen voorbeeld :d ) . Maar hoe laat je ook al weer een paard op zijn achterhand lopen ?

welmoedz

Re: achterhand rijden . . .

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:55

PiieterLY schreef:
Niet zo negatief,
Als zei dat nou niet weet.
hoeven jullie nog niet zo te reageren.

Helemaal mee eens!
Probeer veel overgangen te rijden, veel wendingen en goed op de volte oefenen!
Als ik jou was zou ik les nemen, die kan je vast wel verder helpen Knipoog

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:06

pfff wat kinderachtig om zo te reageren...
laten we het leuk houden. er word een vraag gesteld, daar kan dan toch ook normaal antwoord op gegeven worden.

nu even over de vraag, hier mijn antwoord:
ik zou veel figuren (zoals voltes, gebroken lijntjes ect) gaan rijden. en heeeeeeel veel overgangen, denk dat je dan al wel verschil gaat merken. merk je het niet goed of lukt het niet helemaal, vraag dan desnoods iemand met veel ervaring om aanwijzingen te geen of neem lessen bij een gediplomeerde instructeur/instructrice. heel veel succes!!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:20

saskiakefie schreef:
als je dat niet weet vind ik raar dat je dan een eigen pony hebt Lachen

Toen ik 13 was had ik ook nog nooit van achterhand gehoord, pas toen ik op eigen paarden ging rijden kwam ik erachter.
Als je in haar profiel kijkt is ze 12, misschien heeft ze nog niet zo sirieus gereden voorheen?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:40

saskiakefie schreef:
MAAR HOE LAAT JE OOK AL WEER EEN PAARD OP ZIJN ACHTERHAND LOPEN?

wat een vraag.. Nou wat denk je zelf?

Wat is dit voor een rotpost? Verward Aan de foto in je profiel te zien heb jij daar namelijk ook nog meer dan genoeg problemen mee hoor!

Of wat dacht je dat ze bedoelde? Dat ze wou weten hoe je een paard op zijn achterbenen kunt laten lopen ofzo.. Ja hoor, tuurlijk..

TS; Een paard krijg je meer op de achterhand door ten eerste een goede constante en tevens rustige aanleuning, contact houden dus, blijf onder het rijden netjes vooruit rijden, waardoor je het paard naar ja hand toe rijd.
Wat ook een zeer goed helpt is door veel te schakelen: Overgangen van draf naar stap, van stap naar draf, van draf naar bijna stap en dan wegrijden in middendraf, etc, etc..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:32

saskiakefie schreef:
als je dat niet weet vind ik raar dat je dan een eigen pony hebt Lachen

was jij niet degene met de vragen over schouderbinnenwaarts en schoudervoor? Wel ermee bezig zijn aan de lange lijnen, maar het verschil niet weten Lips are sealed En dan hier zo'n grote mond opzetten maar voorlopig nog geen zinnige tip van je gezien

Dan zie ik liever TS, die het gewoon komt vragen.

@TS: heb je les en wat moet je dan doen? In zijn algemeenheid werkt het idd goed om veel overgangen te rijden en dan wel kort en flitsend. Vertel ook eens wat meer over je paard? Is hij erg vlug en wil hij te hard of sloft hij juist?
/add
ik zie dat ik al eerder op je heb gereageerd (te hoog springen). Zo te lezen heb je ook nog wat moeite met tempocontrole en impuls. Dan zijn veel overgangen zeker zinnig.

Baccie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:49

thanks voor al de tips ga het denk woensdag uitproberen hopelijk lukt het omdenduuur

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:43

Baccie schreef:
thanks voor al de tips ga het denk woensdag uitproberen hopelijk lukt het omdenduuur

Heel veel succes. Je hebt toch een instructeur om je er mee te helpen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:37

Moderatoropmerking:
Off topic reacties zijn verwijderd. Graag alleen nog serieuze reacties hier.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:40

Zou idd les gaan nemen want dit leg je niet zomaar uit. Wij kunnen zo niet zien wat je goed en fout doet en daarop aanwijzingen geven.

idd toen ik vroeger begon met rijden wist ik dit ook allemaal niet gelukkig kreeg ik al snel goed les waardoor je dat leert.

Veel mensen kopen tegenwoordig te snel een paard/pony en dan kennen ze de basis nog niet. Ze denken dat paard rijden makkelijk is en dus el ff leert. Je komt er wel al gaat het de nodige tijd en geduld kosten.

Succes.