Stil staan en niet meer vooruit willen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demi_Donna

Stil staan en niet meer vooruit willen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 14:08

Hallo

Ik plaats dit topic naar aanleiding over de pony van mijn vriendin.
Als ze aan het rijden is is ze echt snel maar niet echt moe na een uur.
maar op een gegeven moment als je stil ga staan op het midden of op de hoefslag maak niet uit, komt ze daarna niet meer vooruit.
Heeft iemand zijn pony dit ook zoja wat doen jullie of weet iemand er wat aan te kunnen doen?
Ze blijft dan gewoon echt stokstijf staan en als je schopjes geef luistert ze ook niet.
Ik hoop dat dit duidelijk is en iemand hier antwoord op weet?
Volgensmij hoort dit hier en zou dit anders verplaatst kunnen worden.

_Judje_

Re: Stil staan en niet meer vooruit willen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:09

Hoe lang wordt ze dan gereden? Als je zegt dat ze na een uur niet moe is? Mijn vorige pony deed dit buiten. Alleen ging hij dan ook wat achteruit, met zijn kont naar de sloot, net zo lang tot ik er wel af MOEST. Uiteindelijk was mijn geduld op en heb ik hem een enorme klap gegeven, toen schoot hij in draf vooruit. Ik heb hem dat pad in draf gehouden, aan het einde gelijk terug naar huis, voor hij weer de fout in kon. Hij heeft het daarna nooit meer gedaan.

Loopt ze ook niet verder aan de hand? En is er wel eens een tik geprobeerd? Misschien anders wat vaker halt houden tijdens het rijden, dat ze leert daarna weer netjes door te lopen? En dat ze vanuit stilstaan echt gelijk op het been moet reageren. Ik vind het wel apart dat ze binnen ineens niet meer wil. Mijn pony wilde gewoon niet van huis, hij had dan gewoon geen zin... geen idee waarom.... Maargoed, pas toen ik het wat minder vriendelijk (lees; best kwaad) vroeg deed hij het, en hij heeft het onthouden...

Mizzzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:16

Ja inderdaad, ik ben het gedeeltelijk eens met Judje. Maar alleen als het gevaarlijk word..( met de kont naar de sloot ) . Probeer eerst eens midden in de bak gewoon halt te houden en dan weer voorwaarts te rijden. Als dat lukt, ook een aantal keer op de hoefslag halt houden. Gewoon geduld. Als het gevaarlijk word met prikkeldraad of andere gekke dingen, denk ik dat een keer flink op z'n flikker geven wel verstandig is.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:19

Als ik mijn sporen niet om heb dan doet een fires waar ik op rij het ook! Gelukkig heb ik een zweep, dat als ze stil staat en niet meer vooruit wil,nadat ik haar aandrijf, ze een goeie zwaai krijgt met de zweep. Vork
Niet leuk, wel effectief!

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:01

Als je aan het rijden ben en dan bijv de rest gaat galoperen en je wilt even niet of je stapt en dan ga je even 2 tellen stilstaan maar dan daarna kan je schoppen wat je wilt maar dan komt ze gewoon echt niet vooruit en maar soms als iemand dan de teugel pakt en met een zweep gaat het uiteindelijk wel als je een tikje geef maar met zweep rijden we nooit.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:17

Zou ik dan maar is wel doen. Ik ben echt niet van het meppen, maar als andere dingen niet werken, kan een of een paar keer een tik geven wel helpen. Het is natuurlijk belachelijk gedrag, en dat mag je pony ook best weten. Maar rijdt ze haar alleen in de les dan? Of is het echt een eigen paard?

sharon11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:59

als ze echt niet meer vooruit wil mag je er best een zweepje bij pakken

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 19:52

Het is gewoon echt der eigen paard en zo snel dat ze is is geen zweep voor nodig maar toen ze niet vooruit ging meer toen k er op zat had ik ook een zweepje geleend van iemand anders.
Vind het alleen zo raar ineens echt niet meer vooruit willen maar binnenkort komt toch de DA en die kijkt der na.