Ulany @ B wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Claire

Ulany @ B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 21:33

Hoi,

Ulany is een 7-jarige KWPN merrie. Ik heb haar nog niet lang, tijdens de vakantie zijn we er eventjes tussen uitgeweest en nu rijd ik er weer 3 weekjes op. We zijn al veel meer vooruit gegaan sinds voor de vakantie. Toen was het alleen maar staken, hoofdschudden, en 'huppelend' galoperen. (Met hele kleine sprongetjes galoperen).
We zijn eigenlijk met de standaard dingen bezig, beetje laten nageven, (mijn handen ontspannen... ) , Lekker ontspannen te rijden, en veel overgangen en nette figuren te rijden. Af en toe nemen we ook een sprongetje mee. Het moeilijke vind ik mijn houding, ik zet mijn handen soms vast, en zet ze te breed. Galop is niet onze beste gang, ze wil soms te hard, waardoor ik haar in ga houden, en zij kort gaat galoperen.

Dit was ons eerste B wedstrijdje. Het was onderling. Uiteindelijk ben ik derde met 182 punten geworden!

Eigen commentaar:
-Handen dichter bij elkaar zetten
-Rechtop zitten!
-Tenen meer naar binnen.
-Voeten meer naar achter.. Grr... (heb nu al mijn beugels een gaatje langer gedaan, dan kan ik ze beter naar achter doen.. Haha! )
-Handen meer ontspannen
-Soms nog voor me kijken

Veel kijkplezier!

Het losrijden
Afbeelding
Stappen

Afbeelding
Stappen

Afbeelding
Middendraf (ik heb de neiging om dan naar voren te zitten. In middendraf was ze toen ook tegen de hand, ik hield haar te veel in, nu gaat dat veel beter! En mijn benen!)

Afbeelding
Galopje

In de proef

Afbeelding
Binnenkomen in draf

Afbeelding
Doorzitten

Afbeelding
Galop (hier zijn mijn benen echt erg.. Bloos )

Afbeelding
Begin halsstrekken

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
En groeten Haha!
Laatst bijgewerkt door _Claire op 13-09-08 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Re: Ulany @ B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:48

Oke, ik zal wat tips geven Knipoog

Wat me als eerste opviel waren je handen. Die zet je vast op het zadel, wat nooit een fijn gevoel kan geven in de mond en voor jou ook niet. Doe die een stukje naar voren en wel 10, misschien in het begin 20 cm boven het zadel. Je houdt ze veelste laag, waardoor de rest van je houding er meteen aan gaat. Laat staan hoe dat voor je paard moet voelen. Handen dragen dus.

Nu kan het volgende punt best met elkaar samenhangen. Je zit te ver achterin je zadel, waardoor je benen naar voren gaan. Maar je beugels zijn volgens mij ook te kort. Doe die twee, drie gaten langer en ga voorin het zadel zitten. Bijna waar nu je handen zitten. Groot voordeel is dat je die dan ook daar niet meer kan vast zetten Vork
Met langere beugels gewoon je been laten hangen, dan draait je teen vanzelf naar de juiste plaats. Met je kuit drijven, niet je hak. Ik zelf zou met deze houding geen sporen dragen, maar weet niet hoe dat verder in je rijden werkt.

Als je dus je handen draagt, meer voorin het zadel gaat zitten en je beugels langer doet, schiet de rest van je houding ook al de goede kant op.

Maar ik denk dat ik ook wel weet waar je handhouding vandaan komt. Probeer minder te focussen op het aan de teugel rijden en meer op het voorwaarts rijden en terug rijden op je zit met rustig teugelcontact. Vanuit daar kan je meer gaan werken aan het loslaten van de rug waardoor je paard correct nagevelijk kan lopen. Want op de afgroet foto schiet haar hoofdje zo te zien al weer ophoog, omdat je daar pas je hand op de juiste hoogte houd. De halsstrekfoto vind ik de enigste foto waar ze nog wat ruimte krijgt om echt rond te worden.
En maak je geen zorgen over de breedte van je handen. Liever wat breder dan zo laag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mag ik vragen wat er op je protocol over houding stond?

Veel oefenen, veel les en veel plezier!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 21:53

Hoi,
Ik moet nu ook heel erg oefenen op mijn handen, ik moet ze veel meer hoger dragen van mijn instructrice, daar ben ik nu mee bezig, deze wedstrijd was nu een week geleden, en ik ben al veel meer mijn handen hoger gaan dragen, al zeg ik het zelf. Beugels heb ik ook al langer gedaan, zit veel lekkerder. Bedankt voor de tips, ik zal eraan werken!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 21:57

mijn foto's werken niet meer :s

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:47

Moet je ze even opnieuw uploaden, het best kan je dat doen
bij Imageshack.us Knipoog

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 16:58

imageshack.us doet bij mij heel raar, met rapport verzenden ofzo... en dan sluit hij internet af... Boos!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:04

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:38

Omdat de foto's het niet meer doen, hier een slotje. Je mag een nieuw topic openen met deze foto's als je ze geüpload krijgt.