Silver 1e keer @ bokt @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Bolly

Silver 1e keer @ bokt @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 08:50

Nou eindelijk foto's van mij en Silver!
even wat korte informatie.
Silver is een 18 jarige ruin.
hij heeft vroeger Z2 dressuur en Z springen gelopen.
hij heeft hoefkatrol gehad in z'n voorbenen en toen hebben ze een zenuwsnede laten doen.
ik rij silver nu bijna een jaar en het gaat steeds beter. ik heb ook 1 keer in de week priveles met hem.
we rijden op B niveau.
We zijn in de training vooral bezig met de goede stelling en hem lekker ontspannen te laten lopen.
Ook zijn we veel bezig met de galop(hier zijn helaas geen foto's van)
De eerste paar foto's loopt hij erg laag. Dit doe ik altijd met losstappen, hij word hier lekker los van Lachen
verbeterpunten zijn:
-handen rechtop en dichter bij elkaar
-m'n benen niet te ver naar achter leggen.

Dit is silver z03
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nestle

Re: Silver 1e keer @ bokt @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:01

ziet er leuk uit Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:03

leuk paard

je houdt je handen echt veel te breed,en je armen te 'strak',probeer je armen ontspannen en in een knik te houden.

succes

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:09

Het is een mooi paard hoor, leuk dat jullie zo vooruit gaan. Lachen

Je moet echter wel echt letten op je handen, deze kantelen constant om en je hebt ze vaak veel te dicht op je bovenbenen.
Bovendien heb je ze veel te breed staan. Probeer je handen daarom meer te dragen en ze een stuk dichter bij elkaar te plaatsen.
Je armen behoren overigens een knik te hebben, dus maak je teugels over het geheel iets korter en let goed op de knik.
Je benen moeten inderdaad vaak een stukje meer naar voren, probeer ze netjes op of vlak achter de singel te houden, daar liggen ze goed.

Voorderest vind ik het er heel leuk uitzien, ga zo door. Lachen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:16

Wat een leuk paard is Silver!
Vind jullie een leuke cominatie Lachen.

Verder ben ik het eens met Blinnii, je moet goed je handen letten, deze moeten hoger en bij elkaar. Zo krijg je ook een knik in je armen.
Over je benen, die moeten zoals gezegt, naar voren.
En je tenen mogen op sommige moment meer naar binnen Lachen.

Je kunt zien dat jullie er plezier in hebben, super!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:51

Leuk paard, prachtig setje ook!

Pas op met het lang en laag, hou wel contact.
Als je 'm oppakt mag je de teugels nog wel wat korter, wat je op een draffoto ziet, is dat je door de lange teugels erg gaat terugwerken op je binnenhand. Ik ken het probleem donders goed hoor! Ik ben er zelf ook een van de binnenhand (stomme rotmanege van vroeger!), maar met kortere teugels heb ik er minder last van. Het is ook niet eens nodig op een Z2 paard (rij er zelf ook een, geen commentaar op jou persoonlijk).
Handen wat hoger.
Verder heb je van opzij gezien een keurige zit, maar op foto 7 een stralende vrouw, die wel behoorlijk scheef is. Zo te zien komt dat vanuit je heupen, die lichtelijk scheef staan, waardoor je schouders gigantisch scheef gaan.
Concentreer je eens op je eigen zit, wanneer je paard goed loopt, dan voel je vanzelf of je recht zit. Vraag anders iemand vanaf de grond toe te kijken.
Jullie zijn een onwijs leuke combinatie om naar te kijken, het plezier straalt er gewoon vanaf! Ga zo door, werk aan je verbeterpunten en dan ziet het er de volgende keer alleen maar beter uit! Haha!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 16:57

Bedankt iedereen!
@janine1990: wat bedoel je wat niet nodig is op een Z2 paard? het scheef zitten komt ook grotendeels door het zadel, ik rij nu op een ander zadel waar ik meteen al een stuk beter en makkelijker op zit.

@ iedereen: van mn handen ben ik me bewust. hier werk ik al aan Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:59

Terugwerken op de binnenhand, nu ik het teruglees zie ik dat het er wel erg krom staat Bloos
Ik doe het zelf heel erg, in plaats van voorwaarts oplossen. Jij bent nog niet half zo erg als ik een half jaar geleden nog was Knipoog
Dat kan heel goed, scheef zadel is niet erg handig. Goed dat je nu een ander zadel hebt! Top!
Laat je snel weer foto's zien? Jullie zijn echt een leuke combinatie om naar te kijken.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 17:37

ooh zo! haha nu snap ik het.. ja ik werk wel terug met mn binnenhand maar het lijkt denk ik ook wel erger doordat ik mn teugels nogal snel te lang laat worden Bloos
er komen vast snel weer meer foto's!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:45

Leuk ik ben benieuwd naar nieuwe foto's. Haha!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:46

Leuk stel zijn jullie!
Moest lachen om de 4e foto....lijkt bijna of de oortjes van je paard gaan afvallen.
Eindelijk eens een ruiter die geen geld zoekt in het zand.....maar nu doet het paard het Knipoog
Nee hoor zonder gekheid, het ziet er lekker ontspannen uit en jullie plezier spat van de foto's.
Het lijkt alleen op sommige foto's of je je adem inhoudt en daarmee een spanning opbouwd. Weet dat de ademhaling niet te zien is vanaf een foto, maar desondanks is dat wel het idee dat ik kreeg.
Blijf zelf ook ontspannen op dit mooie dier!

Nena_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:56

Super leuke foto's Judith!! Haha!! je verbeterpunten heb je inderdaad al zelf genoemd, maar verder ziet het er echt netjes uit!
Ik vind hem trouwens voor zijn 18 jarige leeftijd er nog erg goed uitzien! Haha!!
Nog veel succes!!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:58

ziet er leuk uit! mijn puntjes zijn ook al genoemd:D ik vind ook dat je iets beter op je handen moet letten, maar verder ziet het er goed uit vind ik!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:01

Ziet er mooi uit! maar ben het eens met die handen, niet te breed. Ga zo door Tong uitsteken

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:05

Ik vind het er niet zo vriendelijk uitzien. Het lijkt alsof je haar in een krul trekt door je handen breed te zetten. Daarbij loopt ze ook nog te diep..

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 07:55

ik weet dat hij te diep loopt af en toe;)
m'n handen zijn gewoon slecht.. daar ben ik me van bewust.
heb gister met rijden veel op m'n handen gelet en toen ging het al een stuk beter Knipoog