Beenprobleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anke_Amigo

Beenprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 08:43

Hoi allemaal,

Ik ben nu een paar maanden heel hard met mijn houding bezig, ik vond het altijd gewoon leuk om wat aan te kliederen, maar ben er nu echt serieus mee bezig. Ik ben een heel eind, maar loop echt tegen wat problemen aan bij mijn benen.

Mijn oude houding was hakken omhoog, op mijn tenen in de beugels staan, tenen naar buitengedraaid en ik spande mijn liesen (?), mijn bovenbenen.

Nu ben ik zover dat ik grotendeels mijn tenen redelijk naarvoren, naarbinnen heb, mijn hakken meestal redelijk uitgedrukt, ik probeer te ontspannen boven en hou mijn kuiten tegen het lijf van mijn paard, maar nu komt het grootste probleem, ik veer niet mijn mijn hakken/enkels. Dus met de stap gaat het redelijk, met de galop gaat het redelijk, maar met de draf ga ik echt staan in de beugels waardoor ik mijn benen/kuiten afzet van het paard. Daar is dus geen vering. Als ik bij veel ruiters kijk hangen hun benen ook in de draf stil en steken ze hun benen niet af als ze gaan staan, maar bij mij wel.

Ik heb geen idee hoe ik dit moet voorkomen of wat ik moet doen om mijn benen stil en tegen het paard aan te kunnen houden.
Hebben jullie tips voor mij?

Casarell

Re: Beenprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:55

Dit is een kwestie van ontspannen in de benen en gaan zitten op je kont..
Rij maar eens een paar keer zonder beugels, leuk is het niet, maar wel zeer leerzaam..

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 09:00

Bedankt voor je tip!

Ik heb 3x zitles gehad, dus zonder zadel en met zadel maar zonder beugels. Dat helpt inderdaad en gaat ook goed, maar zodra de beugels weer aangaan ben ik het weer kwijt. Het heeft me wel goed geholpen met het langer maken van mijn benen, maar niet met het afsteken in de draf.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:04

Je kan ook een keer zitles doen met beugels.... en gewoon je benen laten hangen..

Moeilijk te beoordelen vanaf hier.. kan niet precies zien waar je moeite mee hebt, en waar het probleem zit..

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:25

Het klinkt alsof je nog steeds een beetje "op je bovenbenen" rijdt. Probeer je been zo los mogelijk te houden en je enkels aan het paard. Enne, er bestaat ook zoiets als teveel je hakken uitdrukken hoor. En juist dan kan je niet meer veren. Hou je voeten heel gewoon horizontaal en kom niet te ver uit het zadel. Dus niet echt gaan staan, maar iets met je bips naar voren en uit het zadel. Laat het paard je omhoog duwen in plaats van zelf te gaan staan, snap je het verschil? Het is even omdenken, maar het werkt echt.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 09:35

Bedankt allebei.

Ik ga inderdaad echt staan, dus misschien moet ik dat punt wat jij zegt (omhoog laten duwen) op gaan zoeken. Ik snap wel wat je zegt, maar kan het helaas niet voelen Knipoog En je hebt ook gelijk, ik span nogsteeds te veel

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:08

Anke_Amigo schreef:
Bedankt allebei.

Ik ga inderdaad echt staan, dus misschien moet ik dat punt wat jij zegt (omhoog laten duwen) op gaan zoeken. Ik snap wel wat je zegt, maar kan het helaas niet voelen Knipoog En je hebt ook gelijk, ik span nogsteeds te veel

Ga er dan maar eens als een zoutzak opzitten en draven, en zelf niet teveel doen, laat je omhoog werpen door je paard.. hou je benen ontspannen..

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 13:17

femmefatale1 schreef:
Anke_Amigo schreef:
Bedankt allebei.

Ga er dan maar eens als een zoutzak opzitten en draven, en zelf niet teveel doen, laat je omhoog werpen door je paard.. hou je benen ontspannen..

hihi, daar zal mn knollie niet blij mee zijn, maar ik ga het eens proberen!