Wie kan ons helpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Wie kan ons helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 19:05

Mijn merrie is 5 jaar oud. En is als 3 jarige merrie ingereden door mij.
Nu heb ze 2 veulens gehad en dus ook het rijden op een laagpitje is geweest. ja we reden lekker buiten en zo maar niet dressuren.

Nu rijden we haar alweer een tijdje in de bak.

Maar nu zijn we een beetje met de galop bezig maar ze valt in 2 stukken zeg maar..
Hoe krijgen we de galop er beter onder dat ze de achter hand er beter onder zet en van voren de sprong beter maakt...

wat raden jullie ons aan.

RosaNur

Re: Wie kan ons helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:13

Training stukje bij beetje oppakken, veel overgangen , ook longeren met veel overgangen, leg eens wat balkjes neer voor de balans, zorg voor veel variatie in de training , vooral die overgangen zijn belangrijk omdat je haar hiermee heel netjes aan je benen krijgt en je hiermee de achterhand er beter onder krijgt zo kan je je goed voorbereiden op de overgang naar galop.

Je kunt als je les hebt het beste aan je instructeur vragen om hier veel aandacht aan te besteden.

Succes

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 19:26

Ja we rijden veel overgangen en de draf gaat ook super maar de galop valt ze gewoon uit elkaar ze vindt het moeilijk...

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:04

Doe korte stukjes galop, tussen de 5 en 10 passen, ga terug in draf, wacht tot de draf stabiel is en galopeer weer aan voor 5 of 10 passen. Op die manier veel overgangen rijden: terug naar draf voordat je paard uit elkaar kan vallen. Zo train je haar conditie en bouw je de spieren op. Het zal wel een paar weken duren voordat je langer kunt galoperen op een goede manier! Dit los je niet op met een paar dagen, spieren opnieuw opbouwen kost tijd.