Valessa @ dressuurwork (newforest)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Valessa @ dressuurwork (newforest)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 13:17

hey,
gister heb ik mijn pony valessa weer gereden, en ik ben best tevreden Lachen
1 jaar (dacht dat het al veel langer was..) geleden heb valessa ingereden, nadat mijn andere pony verkocht was.
we konden niks met haar beginnen en ze liet je alle hoeken van de bak zien, met opstappen en het gewoon proberen te rijden.
een hele moeilijke tijd was dat, maar wat ik er voor terug heb gekregen, doet me zo goed!
ondanks dat valessa me zo afentoe de vloer laat kussen, ben ik knettergek op dat peerdje Haha!
een tijdje geleden had ik bijna mijn nek gebroken, en was ik doodsbang voor haar, en nu gaat het weer super!

valessa is een 8 jarige newforest (ster) merrie.
die nu een jaar onder het zadel is.
we rijden gewoon b dressuur.
valessa is een merrie met pit en loeisterk, soms dus best moeilijk te rijden.
we werken aan ontspanning en vetrouwen.
maar alle tips zijn welkom!!!

ik open geen topic om te laten zien hoe goed we zijn (want dat zijn we niet Clown ), maar om commentaar te krijgen, en dan ons rijden te verbeteren.
comentaar is meer dan welkom, houdt je niet in!! Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nou brand los! Knipoog

Mercedesss

Re: Valessa @ work (newforest)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:23

ergens is de zon al onder...

Bij jou zo te zien, wat een donkere foto's!
Van wat ik kan zien is ze inderdaad erg sterk en ben je daardoor iets te streng met je handen. Probeer veel overgangen te rijden, daar wordt ze misschien iets rustiger van. Verder wel een leuk dier!

Pallatin

Re: Valessa @ work (newforest)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:26

je foto's zijn eigenlijk te donker om te kunnen zien hoe je pony loopt, dus echt veel zinnigs is er niet over de zeggen. het valt me wel op dat jij niet altijd rechtop zit, met het lichtrijden kom je naar voren. De derde foto van onderen vind ik niet zo fijn, het lijkt alsof je je handen laag en breed vast zet. Houd ze rechtop en boven de schoft.

Binckydenice

Re: Valessa @ dressuurwork (newforest)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:28

Op de derde laatste foto is duidelijk te zien dat je veel te grof met je handen bent.

Je houding moet ook nog erg aan geschroeft worden, je benen stil houden, hakken naar beneden, naar voren kijken, handen omhoog, niet naar voren vallen...

Ga eerst eens naar ontspanning toe rijden voordat je haar "aan de teugel" (voor zover het er op lijkt) wilt rijden.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:30

Ten eerste: knap dat je ondanks de moeilijkheden in het begin toch hebt doorgezet met je pony!

Je foto's zijn nogal donker, maar wat ik ervan kan zien:
-Je pony loopt vaak achter de loodlijn. Ik kan het niet echt goed zien op de foto's maar je lijkt nogal veel druk op je teugels te hebben. Probeer zachter te zijn met je handen en haar wat langer te laten worden in de hals.
Je zegt dat je pony loeisterk is, juist dan is het belangrijk dat je niet teveel druk neemt. Je pony is altijd sterker dan jij en het moet geen trek-partij worden. (niet dat het dan nu is, maar wel iets om in de gaten te houden)
-Je zegt dat je al veel werkt aan ontspanning, en eerlijk gezegd, dat is ook nodig...Je pony ziet er soms wat rennerig uit. Houd een rustig tempo aan. Veel belonen als het goed gaat, en zelf rustig blijven zitten Lachen Als ze wel te hard gaat lopen probeer dat dan met je zit op te vangen, niet met je hand.
-Je handen houd je niet op één plaats. Soms heb je ze wijd, dan weer niet en vaak houd je je handen ook plat. Je handen horen dicht bij elkaar boven de manenkam.
-Met lichtrijden lijk je nogal naar voren te gaan in je sta-moment. Je moet gewoon recht omhoog komen, niet naar voren.
-Op de laatste foto van de galop ga je staan. Probeer meer op je kont te blijven zitten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, veel succes nog met je pony!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 13:46

MireilleSmit;
haha ja het was half 9 toen ik aan het rijden was, dus het was al best donker.
ik ben idd veels te streng, voor haar.
en ik doe dan ook heel erg mijn best, om haar zo mijn mogelijk in haar mondje te zitten.
maar zoals je ziet, lukt me dat nog niet heel erg goed.
bedankt voor je berichtje! ik zal zeker meer overgangen rijden Lachen

Pallatin;
ik heb idd moeite met rechtop zitten met lichtrijden, ik zal er aan gaan werken! Ja
en ik heb niks anders te zeggen op je commentaar dan; je hebt helemaal gelijk!
ik ga mijn best doen, het te verbeteren! Lachen

Binckydenice;
ik ben idd te grof met mijn handen, klopt helemaal.
m'n benen houdt ik volgens mij wel stil, krijg er iig met rijden nooit commentaar over.
maar de rest wat je zegt klopt 100% Ja
ik rijdt haar wat aan de teugel omdat ik bij valessa de teugels niet losser kan laten, en als ik haar dan voorwaarts rijdt gaat ze uit zichzelf aan de teugel..

brigitta1987;
heeeeel erg bedankt voor je comentaar! k heb er zeker wat aan, en ga er keihard aan werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:50

Niet veel mensen durven toe te geven dat ze te streng zijn in hun handen. Complimenten dus dat je dat wel doet Lachen Toegeven dat je een probleem hebt is de eerste stap naar het oplossen Lachen
Heel veel succes met je pony, als je hard gaat oefenen komt het allemaal goed Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 13:55

ik durf het wel toe te geven, het is gewoon zo.
want ik zie het op de foto's Lachen
er is heel veel wat nog niet goed is met ons, en dat weet ik zelf, maar alles is op te lossen.
dus waarom zou ik dingen die waar zijn gaan ontkennen.
ik wil er wat aan doen, en ik denk dat het dan al minder erg is..
dan het te ontkennen en gewoon door te gaan Lachen

maar bedankt Haha!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:59

Ik vroeg me af of je ook begeleiding hebt? Een pony inrijden en doorrijden zonder hulp is namelijk bijna niet te doen. Ook heb ik de foto waar ik toch wel van 'schrok' even wat lichter gemaakt:
http://i60.photobucket.com/albums/h24/m ... led1-1.jpg
Wat vind je er zelf van? Je hebt gelukkig al veel goed commetaar gekregen, dus dat ga ik niet alles herhalen. Mijn tip:
Rij op je zit, ik kan het niet beoordelen vanaf een foto, maar of ze durft het bit niet aan te nemen (waardoor ze achter de teugel gaat lopen) of je trekt vreselijk hard.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 14:04

ik heb begeleiding Ja
en het is niet zo dat ik nooit jonge pony's heb gereden/ingereden/doorgereden hoor Lachen (heb een paar jaar op een handel en africhtingsstal gereden) maar ik rijdt haar niet helemaal alleen.
als ik tegen problemen aan loop, helpt mijn zus (werkte op manege, gaf les)

die foto is idd vreselijk te zien, maar ik trek haar daar niet naar beneden volgens mij.
valessa heeft soms dat ze haar hoofd helemaal tegen haar borst aandrukt (verzet denk ik)
maar ik ga er aan werken, dat het niet vaker voorkomt Ja

ze is een ''ingereden'' door een beginner (ik heb haar opnieuw ingereden, omdat ze levensgevaarlijk was geworden en ze snapte ook niks)
en dat ging er niet zacht aan toe, trekken enzo..
dus ze is best wat angstig voor het bit soms.
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 10-09-08 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:07

Oké, fijn. Ik vind het goed dat je alles zo beleefd beantwoord en je niet bang bent om fouten te bekennen!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:11

Ik zie geneens een pony Huilen van het lachen
Maar in ieder geval knap dat je toch doorgezet hebt!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 14:25

haha de volgende keer laat ik wel foto's maken als het licht is Clown
dankje Lachen

mooney;
bedankt Lachen
ik had gerekend op comentaar, (eigenlijk nog wel meer als dit) maar als je durft toe te geven dat je iets heel erg fout doet, laat je meteen zien dat je het verbeteren wilt Lachen
en dat wil ik heel graag, vandaar dat ik ook zei dat niemand zich moet inhouden Lachen