De paarden zijn zo verschillend van elkaar dat je ze niet kan vergelijken. Qua karakter, exterieur, beweging. Hier hoef ik dus ook geen commentaar op als: die vind ik leuker!
Unique DS: Unique is een 7 jarige Jazz merrie en momenteel drachtig van Sandreo. Eerder reed ik met teveel spanning en teveel met mijn hand. Hierdoor ging ze op de kop lopen en werd niet actief van achter. Tijdens de lessen zijn we alleen maar bezig met actief van achter rijden en vooral mijn houding. We zijn L1 +2 dressuur en hebben besloten een tijdje te stoppen met wedstrijden, zodat we alles eerst goed voor elkaar hebben...

Zarthan: Zarthan is een 4 jarige ruin van de hengst Prestige. Van de zomer hebben we 4 wedstrijden gereden en 3 winstpunten. Zarthan is heel anders dan Unique. Hij is een heel makkelijk paard en heel koel in het hoofd. Alleen wil hij nog wel eens te diep lopen...

Te diep, maar wel mooi over de benen!

Nog 2 van afgelopen concours:

Verder weet ik dat ik aan mijn houding moet werken: rechtop zitten, vooruit kijken, minder streng in mijn hand. Maar met m'n nieuwe lessen wordt daar genoeg op gehamerd