Unique (V. Jazz) & Zarthan (v. Prestige) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien

Unique (V. Jazz) & Zarthan (v. Prestige) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 10:07

Ik zat even te twijfelen, maar toch een topic van 'mijn' twee paardjes. Ik heb ze toch geplaatst omdat ik sinds 3 weken een nieuwe instructeur heb en wil kijken naar de vooruitgang. Deze foto's zijn gemaakt vóór mijn nieuwe lessen.
De paarden zijn zo verschillend van elkaar dat je ze niet kan vergelijken. Qua karakter, exterieur, beweging. Hier hoef ik dus ook geen commentaar op als: die vind ik leuker!

Unique DS: Unique is een 7 jarige Jazz merrie en momenteel drachtig van Sandreo. Eerder reed ik met teveel spanning en teveel met mijn hand. Hierdoor ging ze op de kop lopen en werd niet actief van achter. Tijdens de lessen zijn we alleen maar bezig met actief van achter rijden en vooral mijn houding. We zijn L1 +2 dressuur en hebben besloten een tijdje te stoppen met wedstrijden, zodat we alles eerst goed voor elkaar hebben...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zarthan: Zarthan is een 4 jarige ruin van de hengst Prestige. Van de zomer hebben we 4 wedstrijden gereden en 3 winstpunten. Zarthan is heel anders dan Unique. Hij is een heel makkelijk paard en heel koel in het hoofd. Alleen wil hij nog wel eens te diep lopen...

Afbeelding

Te diep, maar wel mooi over de benen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog 2 van afgelopen concours:
Afbeelding

Afbeelding

Verder weet ik dat ik aan mijn houding moet werken: rechtop zitten, vooruit kijken, minder streng in mijn hand. Maar met m'n nieuwe lessen wordt daar genoeg op gehamerd Tong uitsteken

Zwelgje

Re: Unique (V. Jazz) & Zarthan (v. Prestige) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:02

Leuke paarden hoor! Let ook op je onderbenen. Die verhuizen zo nu en dan naar voren Knipoog

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:32

Leuke paarden, ziet er niet slecht uit, verbeterpunten heb je zelf al aangegeven en inderdaad je onderbenen, daarnaast mag je best wat trotser kijken/zitten en voor je uit kijken.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:02

Ik zou beiden paarden heel veel korte tempowisselingen rijden (niet te lange stukken zeker voor Unique niet vanwege hete karakter) zodat je betere aanleuning krijgt van achteruit naar voren en dat hij meer je hand durft op te gaan zoeken en wat meer druk krijgt zodat neus naar voren kan gaan en niet te makkelijk te los gooit en erachter kruipt.
Het zelfde geld voor Zarthan, zeker die moet de neus eruit, komt ook beetje door je strenge hand, durf vanachter uit naar voren te rijden en dan je hand mee te volgen naar voren op moment dat je wat aanleuningsdruk voelt komen.
Niet teveel naar beneden kijken, dna blijf je ook wat rechterop zitten. Wel leuke paarden hoor. Succes hiermee.

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:57

Bedankt voor de berichten! Mijn benen, klopt inderdaad. We zijn heel hard bezig met mijn houding!
Ook zijn we bezig met meer van achteruit te rijden! Dus daar wordt zeker aan gewerkt!
Verder bedankt voor de berichten!

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 08:15

Iemand nog tips?

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:29

Ik vind het er goed uitzien!
kan niet echt commentaar geven, haha
wel dat je goed moet blijven opletten,dat je rechtop zit!
maar dat ziet er op de foto's ook goed uit Lachen
veel succes nog met de nieuwe lessen!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:21

Erg leuke paarden, dat als eerste commentaar. verbeterpunten heb je zelf al aangegeven en die had ik ook gezien dus daarop geen commentaar, wel wil ik even zeggen dat ik blij ben foto's te zien waarop een bokker netjes zijn handen draagt! daar wordt ik zelf namelijk regelmatig op aangekeken (omdat ik nog wel eens te veel naar voren wil zitten....)
en bekijk hier regelmatig veel foto's waarop ik dressuur ruiters met hele lage of brede handen zie.
dus die handen zijn top!
succes met je nieuwe lessen en ik ben benieud naar nieuwe foto's !

i

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:41

Probeer trotser te gaan zitten, dus rug lang maken en borst naar voren! Denk jezelf een denkbeeldige horizontale lijn in van je schouder, heup en hak. Verder is Zarthan echt een gaaf beest, maar dat wist je al Knipoog Ook staat dit vachtje 'm beter dan dat lange Tong uitsteken Ben benieuwd hoe je nieuwe lessen uitpakken!

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:14

bedankt voor de reacties! RGBrink: bedankt voor het compliment. Fijn om te horen.
Landra: Dank je! Ik weet dat ik wat meer rechtop moet gaan zitten en mijn schouders meer naar achter. Maar als je je dat eenmaal verkeerd hebt aangeleerd, leer je het niet zo makkelijk meer af helaas!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:55

Ik krijg het idee dat met name het eerste paard een beetje met de handrem erop loopt.

kiwi06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:27

Wow, ten eerste: DAT EERSTE PAARD IS ECHT SUPER MOOI Tong uitsteken
voor de rest weinig commentaar, het ziet er mooi uit.
het lijtk alleen op sommige foto's dat je wat in elkaar gedoken zit (kan ook aan mij liggen )