Sander (v. Jacorde) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Elizabeth

Sander (v. Jacorde) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 09:51

Hey,
maandag heeft een vriendin van mij foto's gemaakt.
groot verschil met half jaar geleden Lachen
heb de laatste tijd geen les meer gehad want hij kan de trailer niet in.
hier zijn we druk mee bezig.
ik ben met hem een paar B proefjes gestart en dat ging best goed.
wij zijn thuis lekker door aan het trainen. dit gaat af en toe ook niet zoals het hoort maar we doen ons best!

ik wil hem meer naar beneden krijgen zodat hij zijn rug ontspant.
daar ben ik dus druk bee bezig, ik heb mijn handen te ver uit elkaar dat weet ik zelf ook.
hij snapt nog niet wat ik bedoel als ik hem meer ruimte geef dar hij naar beneden komt dus help ik een beetje. af en toe haal ik mijn handen weer bij elkaar en geef ik hem ruimte.
hij reageerd steeds beter maar nog niet goed genoeg.
het is dus niet mijn eigen houding!

Afbeelding
Even oppakken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
veruimen (beetje scheef Knipoog )

http://i219.photobucket.com/albums/cc29 ... CN4816.jpg
soms willen we ook gewoon niet Duivel

Afbeelding

http://i219.photobucket.com/albums/cc29 ... CN4818.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i219.photobucket.com/albums/cc29 ... CN4860.jpg

Afbeelding

Afbeelding
fotograaf er even op Lachen

Bedankt voor het kijken!
Laatst bijgewerkt door __Elizabeth op 10-09-08 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

psvonv

Re: Sanders (v. Jacorde) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:58

Leuk paard en je bent lekker met hem aan het werk. In je rijden letten op:
- handen bij elkaar, dragen en in een vuist met je duim omhoog
- naar voren kijken, niet naar beneden
- ellebogen aan je lichaam houden
- met lichtrijden mag je minder hoog uit je zadel komen
- rijden met gebogen arm (is soepeler dan een rechte)

LauraLala

Re: Sander (v. Jacorde) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:02

Leuk paard en hij loopt ook mooi Lachen
Je moet er alleen op letten dat je je handen niet te ver uit elkaar zet en ze boven de schoft draagt ipv ernaast.
En je mag je teugels wel iets korter pakken

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 10:19

teugels korter en handen meer bij elkaar weet ik..
alleen moet ik proberen meer lengte in de hals te krijgen.
dit waren foto's van het begin van het rijden en na een half uur zakt hij naar beneden en kan ik mijn handen weer bij elkaar houden. en dan van achteren meer activeren.
daar heb ik geen foto's van want de de camera was leeg Knipoog
maar bedankt Lachen

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:36

tegels bij elkaar handen omhoog!! en rechtop zitten!. Verder leuk paardje

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:54

Ik mis op veel foto’s verbinding, wat wel een van de voorwaarden is om je paard fijner rond over de rug te laten lopen. Ik zou in eerste instantie dat maar even vergeten, je paard heeft helemaal niet zo’n beroerde hoofd-hals verbinding en als je hem fijner van achteruit aan het lopen hebt zul je daar ook niet zo’n moeite meer mee hebben.

Onderhoud contact met een soepele hand/arm. Op het moment dat je je paard meer activeert loopt hij tegen die verbinding aan en daarop geeft hij na.

Blijf goed op je eigen houding letten. Het is helemaal niet zo erg als je je hand eens een keer wat breder neer moet zetten, maar daarbij moet je wel zelf recht kunnen blijven zitten. Als je zo voorover gaat zitten als je nu doet kun je niet meer correct op je paard inwerken.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:29

ik vind dat hij in de galop een mooi
achterbeen heeft en mooi ondertreed

in de draf echter niet
voorwaarts rijden is de sleutel van nageefelijk rijden
dus laat hem in de draf eens lekker doorlopen op zijn eigen benen en de teugels /hoofd voor dat wat het is
dan komt dat allemaal vanzelf

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:39

Je kukelt nogal naar voren, probeer meer op je kont te gaan zitten, verdere commentaar geef je zelf en de andere bokkers al.

Leuk paardje en lekker blijven oefenen, komt vast goed.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:56

xElsjeeh schreef:
teugels korter en handen meer bij elkaar weet ik..
alleen moet ik proberen meer lengte in de hals te krijgen.
dit waren foto's van het begin van het rijden en na een half uur zakt hij naar beneden en kan ik mijn handen weer bij elkaar houden. en dan van achteren meer activeren.
daar heb ik geen foto's van want de de camera was leeg Knipoog
maar bedankt Lachen

Van achter naar voren werken hoor! Niet andersom, en hoe bedoel je meer lengte? Er is toch al genoeg lengte. Verder ziet het er goed uit hoor lekker blijven oefenen!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:35

Wat een leuk paard!

Ga mee met wat hierboven is gezegd over verbinding houden. Probeer meer contact te houden.
Verder vraag ik me af of je zadel wel goed ligt, op bijna alle foto's wipt ie los van de rug van achteren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:52

xElsjeeh schreef:
ik wil hem meer naar beneden krijgen zodat hij zijn rug ontspant.
daar ben ik dus druk bee bezig, ik heb mijn handen te ver uit elkaar dat weet ik zelf ook.
hij snapt nog niet wat ik bedoel als ik hem meer ruimte geef dar hij naar beneden komt dus help ik een beetje.

Dit is dus duidelijk te zien.
Helaas ben je dus teveel gericht op de voorkant.
Je handen breed en laag zetten, daar wordt je sterker van en ga je ongewild je paard in de krul zetten. Op sommige foto's zie je namelijk ook een knikje in de hals.(valse knik al is het niet zó erg) Op sommige foto's de 3e en 4e van onder ziet het er een stuk beter uit.

Wanneer je er voor zorgt dat hij fijn aan je been is, jij je handen op de juiste plek houdt en zorgt voor een lichte constante aanleuning, zal je paard vanzelf correct zakken

succes!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:57

#Ymke# schreef:
Wat een leuk paard!

Ga mee met wat hierboven is gezegd over verbinding houden. Probeer meer contact te houden.
Verder vraag ik me af of je zadel wel goed ligt, op bijna alle foto's wipt ie los van de rug van achteren.

Volgens mij zit er achter echt iets niet goed met je zadel Verward het ziet er namelijk heel vaag uit

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:03

LauraLala schreef:
#Ymke# schreef:
Wat een leuk paard!

Volgens mij zit er achter echt iets niet goed met je zadel Verward het ziet er namelijk heel vaag uit

volgens mij valt het wel mee hoor Lachen het zadeldekje zit ook helemaal in je zadel omhoog getrokken, niets ergs aan, juist goed, denk dat het daarom wat raar uitziet.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 17:31

zadel ligt goed hoor Knipoog
ik heb idd mijn dekje naar boven getrokken (voor en achter) op advies van meerdere mensen.
en ik werk juist van achter naar voor alleen als hij zijn rug vast houd heeft dat geen zin. ik zal dus eerst zijn rug los moeten krijgen. daarvoor rij ik hem meer naar beneden zodat zijn bovenste halsspier langer word. en hij dus ook zijn rug los kan laten. ik kan wel meer contact gaan maken en van achter meer ertegen aan rijden maar dat werkt averechts bij hem.
ik wil dus meer rust in hem en dat de bovenste spieren langer worden. daarna kan ik ik er meer tegen aan rijden.
maar ik wil graag tips en comentaar, ik train momenteel alleen maar ik weet wel dat hij de laatste drie maanden erg snel vooruit gaat! dus ik zal wel iets goed doen Clown

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:11

Ik zie wel dat je dekje omhoog getrokken is, maar toch zie ik er iets raars aan.

Van achter naar voor rijden moet bij elk paard, maar dan moet je wel contact houden anders verlies je alles wat je er achter in rijd.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 19:39

ja dat snap ik ook wel..
maar je kan wel van achter naar voor rijden maar als zijn rug niet los is heeft dat geen zin, dus zal hij eerst zijn rug moeten ontspannen daarna kan ik pas goed van achter naar voor rijden.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:22

probeer je handen hoger en dichter bij elkaar te houden en op je kont blijven zitten... denk dat het plaatje er dan al heeeeeeeeel anders uitziet !

plus dat doordat jij naar voren zit, je paard eerder op de voorhand valt/gaat lopen... en dat is zonde, want in de galop zie je dat hij best opwaardse bewegingen heeft....

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:39

xElsjeeh schreef:
ja dat snap ik ook wel..
maar je kan wel van achter naar voor rijden maar als zijn rug niet los is heeft dat geen zin, dus zal hij eerst zijn rug moeten ontspannen daarna kan ik pas goed van achter naar voor rijden.

Tuurlijk niet, ontspanning o.a is juist een doel van het achter naar voren rijden. Als jij contact houd en lekker voorwaarts en actief rijd gaat ie uiteindelijk vanzelf ontspannen. Losgooien lost imo helemaal niks op, het enige wat je dan doet is een beetje "rondhobbelen" zonder dat je uiteindelijk echt iets verbeterd.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:52

xElsjeeh schreef:
ja dat snap ik ook wel..

Dit is idd onzin, sorry.
Gewoon actief rijden en aan de voorkant niet klooien. Lekker figuren rijden en dan wordt deze vanzelf los...

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 20:11

figuren rijden die ik natuurlijk wel.. maar een gespannen paard (en dan heb ik het nu over sander) kan je niet ontspannen krijgen om er alleen tegen aan te rijden. natuurlijk doe ik wel wat van achter naar voor maar zal tog zijn spieren moeten ontspannen om eronder te kunnen komen. en ik ben echt de enige niet die dat zegt'. en een paard krijg jij echt niet ontspannen om er alleen er tegen aan te rijden je moet ook toegeven. en idd ik heb de teugels mis te lang. maar ik doe ook niet anders als mijn best.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:53

Ik zie je op de foto's veel linksom rijden (kan toeval zijn hoor). Op de foto's heb ik het idee dat hij niet op 2 teugels loopt. Op foto 6 zie ik bijvoorbeeld dat je alleen op je buitenteugel rijdt. Probeer hem eerst op 2 teugels evenveel te laten nageven (dus echt een goede aanleuning en niet alleen naar het plaatje kijken). Het is niet makkelijk om dat voor elkaar te krijgen, maar uiteindelijk kan je hem dan wel makkelijker je hand laten volgen. Goede oefening daarvoor is wat meer op de binnenhoefslag rijden en op de rechte stukken proberen je handen voor je te dragen en daarbij gelijke druk op je teugels te creeren. Schouderbinnenwaarts rijden kan daarbij ook helpen. Succes in ieder geval!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:21

linksomrijden is toeval. ik probeer zo veel mogelijk af te wisselen.. Lachen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:22

Rijtechnisch commentaar is al gegeven, maar als ik het goed zie heb je elastische bandages om zonder onderlappen. Klopt dit?? Dat is echt funest voor je paard zijn benen!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:46

nee zelf het tegenovergestelde! ik heb daar fleecebandages met onderlappen Knipoog ik doe er altijd onderlappen onder.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:49

Sla me als ik het fout heb Haha! , maar op sommige foto's lijkt het alsof je spoor wat hoog zit of niet? Lachen