Sinds kort zijn Boy en ik omgeschakeld. We reden vaak met stress, spanning en druk. Nu heb ik ongeveer een maand een nieuwe instructrice, Robijntjah hier op bokt. De stress en de druk achter het rijden zijn weg, gelukkig! De spanning af en toe, dat is voor ons allebei erg moeilijk. Ik moet aan veel tegelijk denken (en dat gaat natuurlijk mis
) & Boy moet nog leren wat de nieuwe gevolgen zijn van reacties.Op het moment zijn we vooral bezig met voorwaarts rijden & de impuls. In het begin was hij erg moeilijk aan het been te zetten. Ik voer hem nu supplement bij waardoor hij meer energie krijgt & dat is met het rijden wel te merken. Hij mag vaak nog actiever, maar verbetering is er al. Verder zijn we ook bezig met ontspanning (moeilijk!), rechtrichten, op de goeie kant dragen, lengtebuiging, achterhand. Véul dus
!Rechtrichten gaat (als hij ontspant) al wat beter, tips hiervoor zijn wel welkom

Ook voor de lengtebuiging en het dragen op de goede kant kan ik tips gebruiken! De overgangen rijden voor de achterhand doen we al, andere tips zijn wel welkom

Ik moet nog leren mijn handen op gelijke hoogte te dragen, elastisch blijven, polsen recht houden, schouders naar achteren, benen lang maken & een stukje naar achteren leggen.. Dus ik ben me er wel van bewust enzo
Tips mogen alsnog gegeven worden 
Hij was vandaag een beetje half/half. Hij was wel actief, maar de ontspanning en het durven miste een beetje. Aan het einde van de les heb ik hem toch even op zijn punt gezet en toen kwam het er wel uit

*geen cap vanwege de warmte & zonnebril vanwege de zon

Nou, de foto's dan maar?
[1]Loswerken. Wachten tot hij vraagt om ruimte & op zoek gaat naar mijn hand. Ondertussen wel mijn binnenhand op een elastische verbinding en buiging vragen

[2]Andere hand ook natuurlijk. Hij weigerd hier nog op zoek te gaan naar mijn hand, is er nog niet aan toe. Hij mag ook veel horizontaler..

[3]Beter al. Achterhand begint wakker te worden & hij begint iets te zakken.

[4]Drafje. Voor ons niet slecht, hij is al horizontaler dan een maand terug. Mijn buitenhand knikt duidelijk in (fout!) en beide handen mogen hoger.

[5]Lekker ruim, dat is voor hem best bijzonder. Hij vertrekt ook mooi van achteruit.

[6]Hier zie je dat hij mooi vraagt en durft.

[7]Stukje rekken en strekken

[8]Van voor netjes. Spier in de achterhand is wel netjes, maar imo mag hij nog verder ondertreden

[9]Weer mooi ruim & al mooier horizontaal

Dan gaan we naar de galop. Dit vind hij moeilijk. Zijn balans is gelukkig al zo verbeterd dat hij niet meer overspringt. Vandaag zijn we echt bezig geweest met het voorwaarts galoperen & mooi doorspringen. Ontspanning is natuurlijk wel belangrijk daarin, nagefelijkheid minder (daarvoor moet hij natuurlijk ook eerst voorwaarts zijn en mooi doorspringen).
[10]

[11]Waarschijnlijk net na een tikje, vandaar die staart

We oefenen hard, willen allebei graag, maar het valt nog niet mee
Tips, yes please! 

!!