Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SuzannePerla schreef:dat is nu eens typisch een jong paard;) Ze kunnen maanden goed aanspringen en dan in een keer niet meer weten hoe het moet. Je moet gewoon blijven volhouden tot hij in de goede galop is, dus iedere keer als hij in de verkeerde galop springt meteen terugpakken en weer opnieuw aanspringen totdat hij in de goede zit en dan een tijdje laten galopperen. maar als je met het probleem blijft zitten zou ik als ik jou was eerst gewoon terug naar de basis gaan. lekker stappen en draven tot die goed bevestigd zijn en dan die galop pas weer
veel succes!
Ik rijd juist express een paar sprongen door, eventueel rijd ik zels even naar de andere hand.erleyne schreef:SuzannePerla schreef:dat is nu eens typisch een jong paard;) Ze kunnen maanden goed aanspringen en dan in een keer niet meer weten hoe het moet. Je moet gewoon blijven volhouden tot hij in de goede galop is, dus iedere keer als hij in de verkeerde galop springt meteen terugpakken en weer opnieuw aanspringen totdat hij in de goede zit en dan een tijdje laten galopperen. maar als je met het probleem blijft zitten zou ik als ik jou was eerst gewoon terug naar de basis gaan. lekker stappen en draven tot die goed bevestigd zijn en dan die galop pas weer
veel succes!
Tot je een slimmerik treft die elke keer verkeerd aanspringt, zodat hij niet zo lang achter elkaar hoeft te galopperenIk rijd juist express een paar sprongen door, eventueel rijd ik zels even naar de andere hand.
Er zijn allerlei 'trucjes' om een jong paard wat te helpen bij het in de goede galop aan te springen. Maar dat hangt wel sterk af van je eigen timing, en kan je dus het beste samen met een goede instructeur doen. Sowieso slim om op het verkeerde been licht te gaan rijden, en niet te veel stelling te vragen. Juist door stelling te vragen, maak je het je paard makkelijker zijn buitenvoorbeen voor te plaatsen. Je kan je paard beter juist recht houden. Ik rijd zelf altijd graag een beetje op de kant van de bak af, zodat je je paard dwingt om de schouder naar binnen te plaatsen, maar dat vraagt wel wat stuurmanskunst en snelle reactie.

" Hij zei dat hij tijd had, maar na een 20-tal keer geprobeerd te hebben, zei hij: "Weet je wat? We gaan nu eerst verder met de les, dan ga ik met jou na de les verder met die galop."
En ik ga natuurlijk iets proberen uit te zoeken om toch maar rechts aan te galoppperen...
Op recht zitten heb ik extra gelet omdat ik dat eerst ook vermoedde maar misschien moet ik dat icm verkeerde been lichtrijden ook nog eens proberen!
Pas is de ostheopaat teruggekomen voor controle en nu was eigenlijk alles nog prima in orde.