kapstok benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daynici

kapstok benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 23:00

hoi,
Ik zit met een klein groot probleempje; ik heb namelijk kapstokbenen zoals ik ze zelf maar even zal noemen ze steken echt een heel eind vooruit,
terwijl ik zelf echt wel weet hoe het hoort, maar dan ben ik zo druk met andere dingen bezig onder het rijden dat ik mn benen voor het gemak vergeet.
dus mijn probleem is hoe blijf ik eraan denken dat ik mn benen normaal moet houden maar ook met mn gedachten bij het paard en de overige oefeningen kan blijven houden ,
ik ga ook zo gauw mogelijk met mn paard lessen, maar ik wil eerst van mn kapstokbenen af want dat is echt geen gezicht Haha! zag ik vanavond wel op de foto's.

MilesNF

Re: kapstok benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:01

Ik heb niet zo gauw een goede tip, maar ik zou niet wachten met les totdat je geen kapstokken meer hebt. Juist naar les gaan om goed te leren zitten.

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 23:07

om eerlijk te zijn zit ik ook een beetje met vervoer naar de les mn zus wil wel met mee rijden maar ja we kunnen hem moeilijk in de kofferbak stoppen Haha!

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 23:16

en nou dat ik toch zo op dreef ben heb ik eigenlijk nog best wel een tweede probleempje namelijk waslijntjes, Bloos
ik heb al extra andere teugels gekocht van die rubberen springteugels maar toch presteer ik het om die teugels steeds los te laten hangen Tong uitsteken ik weet het les les en nog eens les maar heeft iemand nog tips voor mn problemen zodat ik er al thuis mee aan het werk kan

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:19

Ik zou juist les nemen om van die kapstokbenen af te komen.
Mijn eerste lessen zijn ok heel erg op mijn houding gericht, en ik heb daar bijzonder veel plezier van.

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:52

Ten eerste zou ik gaan lessen voor de kapstokjes. En wat ik zelf ook gedaan heb is sporenbandje om je beugel en je singel, zo kun je niet alle kanten op met je benen en het zorgt er ook voor dat je je tenen niet te ver naar buiten doet.
S6 verder

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:59

Inderdaad is les de meest geschikte oplossing maar ik begrijp ook wel dat je voor vervoer nog een oplossing moet vinden. Je kunt in ieder geval een vriendin of je zus vragen soms mee te gaan en dan te vragen of ze je willen melden als je dus waslijntjes crieert of kapstokken hebt. Verder heb ik altijd geleerd om mezelf regelmatig te controleren. Gewoon bijvoorbeeld om de paar minuten. Dan bedoel ik niet stil staan voor een spiegel maar in je hoofd alles nalopen. Hoe heb ik mijn handen? Op de goede plek en op maat? Hoe heb ik mijn benen? Op de plek en tenen naar voor? En zo kun je het hele riedeltjes afmaken. Je zult er toch zelf aan moeten werken. Hopelijk heb je snel les Lachen Succes!

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 20:48

iedereen bedankt voor de tips Haha! ik ga mn best doen

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:47

Ik zou niet niet naar les gaan omdat jou benen er met rijden ''niet uitzien'' met les word daar vast wel wat van gezegd en tot die tijd gewoon steeds aan denken als je opstapt en overgangen maakt en firugren rijd enzo

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:51

kun je geen prive lessen thuis nemen?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:53

Misschien helpt het ook als je er toch steeds zelf aan denkt. Toen ik net begon werd het zoo vaak tegen ons gezegd, uiteindelijk doe je het vanzelf, zonder na te denken, dat met de teugels is precies hetzelfde Lachen Ik heb daar ook nog een beetje last van Clown
Succes!

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 22:22

vandaag heb ik weer gereden mat alle goede adviesen bij me Bloos , en ik moet eerlijk zeggen dat het super ging.
ik heb namekijk de afgelopen dagen de forums nog is effe dieper door gespit en daar kwam ik ook nog een advies tegen dat je af en toe in de verlichte zit moet gaan zitten en dat helpt dus wel heel goed ook de hele tijd mn gedachten er bij houden ging mij ook eigenlijk nog wel aardig af.
ik heb natuurlijk mn waslijntjes probleem ook effe aan gepakt Vork , ik moest van mezelf gewoon elke keer het leertje van de teugel voelen in mn hand in plaats van het rubberen gedeelte, en om eerlijk te zijn ging het rijden nou ook veel fijner ik en mn paard hadden het zweed al op tijd los en hij schuimde ook flink, Haha!
als het goed is (en mn zus hoeft niet te werken) ga ik volgende week woensdag weer voor het eerst naar les naar mn vroeger clubbie,
ik wou ook nog even zeggen voordat iedereen denkt dat ik maar wat aanmodder dat mn zus mij de laatste tijd ook wel vaak les geeft alleen ze durft mij niet teveel te zeggen want ze weet dat ik soms erg eigenwijs kan zijn Duivel tegenover haar(maar dat is allen wat andere dingen betreft en dus niet als het om paarden gaat want dan sla ik haar jarenlange ervaring liever niet in wind)
en elke keer wanneer ik alleen aan het rijden ben en er eeen bekende van mij ook in de bak aan het rijden is vraag ik altijd even om een lesje van diegene maar toch heb ik nog nooit van iemand gehoort dat ik mn benen zon eind naar voren heen steek terwijl ik het eigenlijk duidelijk heb kunnen constateren op de foto's

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:43

Je moet proberen om je en keer te focussen enkel op je zit !
Schouders achteren , rechte rug , bekken los en natuurlijk de BENEN !

Laat je paard maar doen , houd goed contact maar voor de rest let je puur op jezelf , dat is de eerste regel! Je zal zien dat je paard vanzelf goed gaat lopen als jij je zit verbeterd .