Pittige jongedame @ work met tips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Pittige jongedame @ work met tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 21:29

Uit het vorige topic kreeg ik een paar fijne tips, ook via PB. En daar zijn we mee aan het werk gegaan. Lachen

Even in het kort over Pret:
Pret is een pittige jongedame met een hart van goud maar ze is nog een kleuter in het hoofdje! In haar eeuwige over enthousiasme gaan dingen nog wel eens niet zoals ze horen te gaan! Bovendien zoekt ze nog heel veel steun op mijn hand. Dat hebben we er vandaag uit proberen te rijden. Vond ze heeeeel moeilijk! Helemaal op eigen beentjes, af en toe kwam ze dus ook terug "hulp" zoeken, die kreeg ze dan ook gewoon even. Mijn kleine meid is al een flinke grote dame aan het worden en daar zou ze zich dus ook naar moeten gaan gedragen vanaf nu (lees: op eigen beentjes staan/lopen! Knipoog). Maar alles kost tijd. Lachen Missy begint een fijn achterbeentje te krijgen dat nu ook echt actief gebruikt word. Ze is al een stuk sneller voor mijn hulpen en blijft er ook relaxter onder hoewel ze nog altijd een heethoofd is. Maar Pret zou Pret niet zijn als dat niet zo was Knipoog De foutjes worden gecorrigeert met een glimlach. We zijn geen Z2 combinatie, dat weet ik ook wel, maar we gaan er iig heel hard aan werken om het te worden Haha!

We zijn weer iets wedstrijdgerichter aan het trainen gezien ik nu zondag wedstrijd heb. Minder diep dus hoewel ik zo nu en dan toch een paar passen even doorgevraagd heb. Lachen Het wisselen van houding maakt haar los en attent. Wederom heel veel overgangen en tempowisselingen, veel figuren en niet te veel gedoe kwa oefeningen (lees: geen SB of wijken)

Op dit moment rijden Pret en ik niveau 1 in Belgie. Het zal bij jullie L2/M1 zijn. Lachen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XOLJQA3P.jpg
Afbeelding
paar pasjes terug
Afbeelding
en weer wat vooruit
Afbeelding
weer terug en hier zoekt ze steun.
Afbeelding
Afbeelding
Andere hand wat schakelen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C4ZVOKYX.jpg
Heel even dieper instellenen. Een pas maar, daarna werd ze er meteen weer uit gereden. Lachen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-844CXRUL.jpg
Afbeelding
wat toont ze lekker groot Haha!
Afbeelding
Afbeelding
laatste foto verlies ik mijn evenwicht even Lachen
Afbeelding
Afbeelding
even stellen omdat ze even vastpakte op links
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KIWPMT7J.jpg
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-68U8MCW8.jpg
even voorwaarts rijden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S3JG6ZAU.jpg
leuk achterbeentje hier Ja
Afbeelding

Heb heel erg proberen te denken om mijn handjes Ja En ben eerlijk gezegd al blij met hoe mijn handhouding verbeterd is tov vorige foto's Ja

Waar ik tips voor wil. Hoe ik haar nog fijner van mijn hand af zou kunnen rijden, in overgangen terug heeft ze wel eens de neiging om volledig op mijn hand te gaan hangen. Als ik haar terug rijd in draf of galop doet ze dat dus ook. Dat is voor mij heel zwaar en ik heb dan de neiging om haar in binnenstelling te rijden zodat ze loslaat. Maar ze heeft helemaal niet vast, het voelt alleen zo omdat ze op mijn hand steun zoekt... Is dat gewoon een kwestie van tijd of "mis" ik wat?

anneliesdj

Re: Pittige jongedame @ work met tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 00:27

Ik denk dat je ook duidelijk moet zijn in hoeverre ze steun mag zoeken. Een iets zwaarder contact mag wel even maar ze mag je niet het zadel uit trekken, laat dan even heel kort de teugel 'los' om te controleren of ze niet echt 'hangt' en als signaal naar haar 'tot hier en niet verder'.

Denk ook om je been, druk netjes je hakken uit. En ik vind je zadel erg groot voor je, zowel in lengte van zweetblad maar ook de lepel lijkt me erg groot. Het zou mooier zijn (en waarschijnlijk ook lekkerder zitten) als je een kleiner zadel hebt.

Verder loopt ze keurig, hals zou ietsje meer lengte mogen, lijkt wat opgekropt soms maar zal ook door de bespiering komen. Ze heeft wel een heel lekker achterbeen gebruik, daar kan menig dressuurpaard een puntje aan zuigen.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:41

Punt 1: jullie zijn enorm vooruitgegaan kwa rijden.

Punt 2: let erop dat je niet teveel met je been terug gaat.
Terugnemen zijn we nu bezig met onze jonge hengst. Stel haar wat ronder in in het terugnemen. Daarnaast korte ophoudinkjes, dus niet zelf vast gaan pakken, das wat ik namelijk deed. Ik pakte terug en hij wilde ertegenin duwen, dus ik terugtrekken. Je moet de ophoudinkjes alleen voelen in je pols, niet je hele arm.
Succes!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:22

Probeer je hakken uit te drukken! Lachen
en nog wat gevangen met je hengel? Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 13:31

anneliesdj: Ze heeft inderdaad een heel fijn achterbeen maar ze was er nog een beetje lui mee in het begin Haha! Heb het nu lekker aan het werk gekregen! Ja Het zadel is niet extreem groot voor me, iets kleiner mag wel maar dan past het vrees ik niet meer op Pretje. Ik pas nl alleen maar ideaal in een 16 inch. Maar ik zit vrij stevig hoor... Lachen Hakken uitdrukken is idd een puntje waar ik aan moet werken Bloos
Ze mag inderdaad iets meer lengte nemen. Dat is mijn schuld Bloos Ik vind het moeilijk om in te schatten en te voelen wanneer ze fijn lengte neemt...

Jnien dankje! Dankje, ga ik zeker wat mee doen want ik denk dat ik ook zo ben Clown Ga ik dadelijk eens op letten Haha!

Mellanii: hahaha nee *LOL* Ik houd die zo omdat dat makkelijker is voor mij Haha! Dan ben ik zeker dat ik haar niet steeds aan tik *LOL*

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:42

Haha ja ik kan helemaal niet met zweep rijden daar niet van Tong uitsteken
Maar ziet er netjes uit!