Tinker Harvey @ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Tinker Harvey @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 20:57

Hallo allemaal,

Sinds kort rijd ik een tinker voor iemand anders.
Hiervoor heb ik zelf een sensibel springpaard gehad maar wegens omstandigheden heb ik haar weg moeten doen.
Het is dus totaal anders rijden voor mij, maar ik vind dat ik daar juist erg veel van leer.
Harvey rijd niet op een bepaald niveau en de eigenaresse is gewoon recreatie ruiter.
Ik ben bezig met hem voorwaarts krijgen dmv veel overgangen/schijnovergangen.
Eigen tips:
- hakken beter uitdrukken waardoor ze ook beter op 1 plek blijven.
- mag soms wat meer een knik in m'n armen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een charmant sta moment Bloos
Afbeelding

Kathmandu

Re: Tinker Harvey @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:16

Dit moet wel een flinke overgang voor je zijn geweest, Mara!
Probeer erop te letten dat Harvey niet teveel in je hand gaat hangen. Dit kun je oplossen door veel te schakelen in alle gangen, dus schijnovergangen, maar ook overgangen naar de verschillende gangen flitsend achter elkaar te rijden. Daarbij komt dat je paard dan steeds meer gaat activeren in de achterhand. Met het commentaar over je houding van jezelf ben ik het eens. Veel plezier met dit paardje! En als je het leuk vindt, kom ik graag een keertje gezellig bij je langs Lachen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 05:45

Dat voorwaartse dmv schakelen zijn we mee bezig. Het lijkt op de foto of hij hangt maar hij is eigenlijk helemaal niet zwaar in de hand. Natuurlijk ben je altijd welkom om 's een kijkje te nemen. Haha!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 15:59

Nog meer? Bloos

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:03

het ziet er goed uit, maar probeer inderdaat wat meer
knik in je armen te krijgen en op sommige foto's nog iets rechter te gaan zitten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 16:13

dankje ik zal er op proberen te letten.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:51

wat een geweldig mooie tinker

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:45

Hee, daar is ons Tinkertje Haha!
Toen ik de titel las, dacht ik; of het is toeval, een Tinker die ook Harvey heet, of het is hem echt. Tong uitsteken Want ik wist namelijk niet dat jij ook op Bokt zat, haha.
De foto's zien er goed uit, hij loopt al lekker ontspannen bij je! Ik denk dat ik je donderdag wel zie als je 's avonds gaat. Knipoog Morgen denk ik ff buitenrijden met Harv, haha.

xx Michelle

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 05:46

ILOVE_TARA schreef:
Hee, daar is ons Tinkertje Haha!
Toen ik de titel las, dacht ik; of het is toeval, een Tinker die ook Harvey heet, of het is hem echt. Tong uitsteken Want ik wist namelijk niet dat jij ook op Bokt zat, haha.
De foto's zien er goed uit, hij loopt al lekker ontspannen bij je! Ik denk dat ik je donderdag wel zie als je 's avonds gaat. Knipoog Morgen denk ik ff buitenrijden met Harv, haha.

xx Michelle

Ja, het is Harvey Tong uitsteken. Ik vind het wel balen dat ik niet op de dag kan komen, ik zou ook graag op buitenrit gaan. Haha! Maar dat komt wel weer als ik op school zit.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 06:56

Dat zal inderdaad wel een hele omschakeling geweest zijn, fijn sportpaardje naar breed recreatiepaard. Dat maakt het natuurlijk niet minderfijn. Op foto 2 en 3 valt hij wat op de voorhand, dit kun je oplossen door schakelingen te rijden en overgangen, maar zo te horen ben je daar al mee bezig. Balkjes draven is inderdaad ook erg leerzaam. Veel succes met hem!

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:42

Iid wat een omschakeling.. Let goed op je houden lekker rechtop zitten been iets naar voren hakken naar beneden. Als je les neemt word je er goed op gewezen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:13

Ja, het probleem is alleen dat er daar nog niemand is die les geeft dus ik moet eerst een instructice van buitenaf zoeken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:39

Chaelle schreef:
Dat zal inderdaad wel een hele omschakeling geweest zijn, fijn sportpaardje naar breed recreatiepaard. Dat maakt het natuurlijk niet minderfijn. Op foto 2 en 3 valt hij wat op de voorhand, dit kun je oplossen door schakelingen te rijden en overgangen, maar zo te horen ben je daar al mee bezig. Balkjes draven is inderdaad ook erg leerzaam. Veel succes met hem!

Ik loop die balkjes ook zodat hij zijn achterbenen wat meer gebruikt. Haha!