Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Romyv schreef:Hoe geef je bij je paardje aan dat je je teugels weer 'op maat' wilt gaan pakken dan?
Ik weet eigenlijk niet of ik het aangeef. Contact is er sowieso, ik maak me alleen zwaar om te voorkomen dat ze wegdraaft (wat dus niet werkt, hoewel ze verder vrij goed op mijn zit reageert)Romyv schreef:Op het moment dat ti in stap al tegen de draf aan zit met halsstrekken, kan je daar uit opmaken dat je paardje gigantisch op der voorhand valt. Wanneer je dan op welke manier dan ook de druk verhoogd, zal ze tegen de hand komen zoals je merkt..
Probeer eens met instappen met een lang teugeltje figuren te rijgen op je been en zit hulpen en uiteindelijk daarin te schakelen (probeer eens halt te houden zonder iets met je handen te doen!) als je dit lukt heb je namelijk meer tempocontrolle in stap, waardoor je ietse overhoudt.
Wanneer je je teugels op maat wilt maken maak je jezelf lang en zwaar om der iets terug te laten komen in tempo, hierbij je je been erbij om der achterbeen actief te houden.. dan komt je paardje vanzelf iets omhoog met der hoofd en kan jij teugels oppakken..
Romyv schreef:Ik strek mn armen altijdjes uit tijdens het halsstrekken zodat wanneer ze omhoog komt ik eerst mn ellenbogen meer buig en niet gelijk mn teugels hoef te verpakken.. En dan verpak ik ze omstebeurt