Reneetjuh85 schreef:Wat bedoel je precies met breed springen? Bedoel je dat ie vroeg af zet en laat neerkomt en dus eigenlijk niet omhoog komt? Je kunt een drafbalk voor een hindernis leggen zodat hij hulp krijgt bij het afzetten. Verder weet ik ook niet hoever je met dressuur bent. Als hij geen goede (ontwikkelde) achterhand heeft wordt springen ook al moeilijker. Ik ken je paard niet maar er zijn ook dieren bij die niet snel onder de indruk zijn en dus beter springen als de hindernis wat hoger staat... Maar je kunt je paard dus in ieder geval al helpen door er 1 of meerdere drafbalken voor te leggen en als laatste tip (Ik weet niet of je dit al doet) wil ik je meegeven dat als je gaat springen is het slim om een grondbalk en/ of een schuine balk onder de hindernis te doen (dus maar aan 1 kant opgehangen) zodat ze beter kunnen inschatten hoe hoog een hindernis is. Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Ik bedoel dat tie niet hoog springt maar heel ruim
, Ik heb geprobeerd met een balk eronder ging wel beter , (deze foto is van paar weken geleden)
Ik ben wel redelijk ver, Op L niveau. Maar ik rijd niet veel wedstrijden.
Bedankt voor de tip !