Voor het eerst: Vie en Kimberly

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Voor het eerst: Vie en Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 10:51

Een week of twee geleden kreeg ik de vraag van mijn stalgenootje Patty of ik haar paard niet af en toe bij wou rijden. Dat wou ik natuurlijk wel. Haha! Dus zo gezegd zo gedaan, ik rijd nu Kim af en toe, als Patty een dagje geen tijd heeft.

Kim is een dravermerrie van 13 jaar. We zitten nog een beetje in de verkenningsfase, want ik ken Kimberly dus nog helemaal niet goed. Ik zorg ervoor dat ze die dag beweging krijgt, hou haar beetje soepel, rijd veel figuren en overgangen om haar lekker actief te houden. Dit alles, laat ons zeggen, op B niveau. Lachen

Mijn houding is niet zo super. Mijn poep is ook een klein beetje groter dan die van Patty, dus ik zit niet helemaal lekker in het zadel. Dat buiten beschouwing gelaten moet ik heel erg gaan letten op mijn handhouding. Ik moet erop letten dat ik mijn binnenhand wel opzij doe, maar niet op mijn been ga leggen. Clown Verder heb ik de ene keer wel een nette knik in mijn ellebogen en de andere keer niet, moet er dus op letten dat mijn handhouding wat constanter wordt. En mijn tenen gaan soms nog naar buiten, maar dat is al een heel stuk verbeterd, net zoals het naar voren vallen (vroeger reed ik constant zo Bloos ). Dus ik mag niet klagen. Haha!

Nou, genoeg gepraat, hier de foto's.

Tweede keer dat ik haar reed:

Afbeelding
    Rustig aan beginnen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
    Richting halsstrekken.

Afbeelding

De dag erna:
    Afbeelding
    Van hand veranderen geloof ik.

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog ééntje van de held op sokken. Je weet, of je weet niet, dat ik ábsoluut geen springheld ben. Zaterdag ging Patty springen en ja, ik moest er ook aan geloven. Dit was voor mij al hoog. Clown
Maar ik ben er heelhuids over geraakt. Kim zette wel een beetje vroeg af, dus ik was niet helemaal mee met mijn handen. Die moeten meer meegeven.
    Afbeelding

Al bij al vind ik het er zeker niet slecht uitzien. Rekening houdend met het feit dat ik haar nog niet zo vaak gereden heb.
Kim is een fijn paardje, dus ben blij dat ik haar af en toe mag bij rijden. Thx Patty! OK dan! Knipoog

Commentaar is ok, maar zeg er ook bij waar ik aan kan werken, hoe ik dat kan doen. Ik ben altijd heel blij met tips. Haha!

Ulfeino

Re: Voor het eerst: Vie en Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:04

Heel leuk paardje, je zou zo niet zeggen dat het een draver is Lachen
Wat me aan je houding opvalt zijn je handen, je houdt ze veel te ver uit elkaar en je teugels zijn te lang, waardoor je handen zo nu en dan bijna tegen je buik aankomen, daarnaast gaan ze mee omhoog met het lichrijden.
Je ellebogen tegen je lichaam aanhouden.
Je komt met het lichtrijden erg hoog uit je zadel.
Verder ziet het er niet slecht uit, jullie moeten natuurlijk ook nog aan elkaar wennen.
Heel veel succes samen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:08

Hee Sylvie, wat een leuk paardje Lachen Die moet ik ook even snel zelf bewonderen *LOL*

Alleen je bekende probleem, je handen die je op je benen zet, probeer toch echt je handen boven het zadel te houden, neem anders je teugels een stukje korter, zodat je dit probleem niet meer hebt Lachen

Verder lijkt het net alsof je vrij kort zit, klopt dit? Anders kan je misschien een gaatje langer gaan zitten en verbetert dit je zit ook weer..

Maar toppie hoor, ben trots op je Lovers

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:47

hee sylvie!
ziet er erg goed uit Lachen
alleen soms lijkt het alsof je met lichtrijden wat
ver uit je zadel komt, maarja, kan natuurlijk ook een
momentopname zijn! succes, jullie zijn een leuk stel

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:16

Leuk paardje zeg!

Je moet idd zorgen dat je je handen niet te breed zet. Ik denk dat je je teugels ook iets korter kan pakken, want nu zet je ze een beetje op je bovenbenen.

Ook lijkt het alsof de pony wat op de voorhand loopt. Probeer hier ook op te letten. Succes!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:20

Ik vind het er goed uit zien! Ik denk dat je beugels wel heel wat gaatjes langer mogen, dan zul je ook beter in het zadel passen!

Verder sluit ik me aan bij het commentaar hierboven, wat betreft je handen. Veel succes samen!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 16:04

Ja die handen hé, dat is echt een ramp. Nagelbijten / Gniffelen Ik denk dat het idd al heel wat scheelt als ik de teugels korter doe, ik heb dan ook geen idee waarom ik altijd met van die lange teugels rijd, heb dat bij meer paarden. Clown

Op de foto's van de dag erna zitten de beugels een gaatje langer. Als ik ze nog langer doe, heb ik echter veel minder steun en wiebel ik alle kanten op. (Ik heb nu soms al het idee dat ik dat heel erg heb.) Moet nog even zoeken hoe en wat, maar ik zit op dit moment liever korter mét steun, dan langer en wiebelig, dat rijd niet zo lekker. Clown

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:59

Probeer je teugels korter te pakken en dan je hand meer voor het zadel.
Achter je hand aan rijden.
Verder sluit ik me aan bij de rest, enne leuk paardje

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:14

let op je handen
maar let er ook op bij het opzadelen dat je het zadel
niet te ver naar voren legt
ligt nu net iets op de schouders

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:25

Probeer eens wat beter op de houding van je handen te letten.
Je hebt ze vaak in een ''kippenpootje'' en daardoor zet je ze op slot en hou je dus onbewust vast.
Verder valt het mij op dat je ze geregeld bijna op je bovenbenen legt, je handen, dit is een zeer terugwerkende houding, probeer daarom je handen eens wat meer naar voren te dragen en daarbij niet op slot te zetten.
Afentoe heb je d neiging om je bovenlichaam naar voren te gooien, probeer hier op te letten dan komt dit paard ook wat eer van de voorhand af, of thans dan word het makkelijker Haha!

En je zou idd niet zeggen dat het een draver is!

Succes met dit leuke paardje Knipoog

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:45

Wat leuk dat je dit paardje bij mag rijden!

Ik vind dat het er netjes uitziet, Kimberley is niet de makkelijkste merrie om te rijden!

Wat me wel opvalt is dat ze wat op de voorhand loopt, dit komt denk ik ook wel een beetje door haar bouw. Probeer goed je balans te vinden en van achteren naar voren te rijden. Dan komt het helemaal goed.

Je hebt haar iig goed aan het lopen.

Pattytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:19

Jajaja dat is nou mijn paardje,
graag gedaan hoor sylvie, want het heb een reden dat jij erop mag en dat is omdat je goed rijd en ik vind dat je een hoop lef heb, want niet iedereen durft op haar te stappen , Tong uitsteken

Oja een tip, als je haar korter pakt, loopt ze gelijk een stuk beter op de achterhand Sylvie!
Want als je de teugels wat te lang doet bij der, trekt ze je een beetje uit het zadel, xxx