Dus zo gezegd zo gedaan, ik rijd nu Kim af en toe, als Patty een dagje geen tijd heeft.Kim is een dravermerrie van 13 jaar. We zitten nog een beetje in de verkenningsfase, want ik ken Kimberly dus nog helemaal niet goed. Ik zorg ervoor dat ze die dag beweging krijgt, hou haar beetje soepel, rijd veel figuren en overgangen om haar lekker actief te houden. Dit alles, laat ons zeggen, op B niveau.

Mijn houding is niet zo super. Mijn poep is ook een klein beetje groter dan die van Patty, dus ik zit niet helemaal lekker in het zadel. Dat buiten beschouwing gelaten moet ik heel erg gaan letten op mijn handhouding. Ik moet erop letten dat ik mijn binnenhand wel opzij doe, maar niet op mijn been ga leggen.
Verder heb ik de ene keer wel een nette knik in mijn ellebogen en de andere keer niet, moet er dus op letten dat mijn handhouding wat constanter wordt. En mijn tenen gaan soms nog naar buiten, maar dat is al een heel stuk verbeterd, net zoals het naar voren vallen (vroeger reed ik constant zo
). Dus ik mag niet klagen. 
Nou, genoeg gepraat, hier de foto's.
Tweede keer dat ik haar reed:

Rustig aan beginnen...

Richting halsstrekken.

De dag erna:

Van hand veranderen geloof ik.

En dan nog ééntje van de held op sokken. Je weet, of je weet niet, dat ik ábsoluut geen springheld ben. Zaterdag ging Patty springen en ja, ik moest er ook aan geloven. Dit was voor mij al hoog.

Maar ik ben er heelhuids over geraakt. Kim zette wel een beetje vroeg af, dus ik was niet helemaal mee met mijn handen. Die moeten meer meegeven.

Al bij al vind ik het er zeker niet slecht uitzien. Rekening houdend met het feit dat ik haar nog niet zo vaak gereden heb.
Kim is een fijn paardje, dus ben blij dat ik haar af en toe mag bij rijden. Thx Patty!

Commentaar is ok, maar zeg er ook bij waar ik aan kan werken, hoe ik dat kan doen. Ik ben altijd heel blij met tips.

Ik denk dat het idd al heel wat scheelt als ik de teugels korter doe, ik heb dan ook geen idee waarom ik altijd met van die lange teugels rijd, heb dat bij meer paarden.