Iwan@Harich losrijden M2-dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

barcaseig1

Iwan@Harich losrijden M2-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 10:50

Hier een aantal foto's van Iwan en mij, tijdens het losrijden in Harich, 23 augustus 2008.
Voor mijn gevoel begint het steeds lekkerder te lopen. Iwan bouwt vlak voor de proef vaak een stukje spanning op, waardoor ie dan niet goed aan het been is. Daar zijn we druk mee bezig een oplossing voor te zoeken. Ik ga nu voor de proef een rondje om de baan met lange teugel en dan oppakken. Dan gaat het redelijk goed.
Het nadeel is ook dat Iwan een paard lijkt dat super kan bewegen, maar zijn beweging is niet erg bijzonder, waardoor in de proeven eigenlijk alles moet kloppen om een winstpunt te kunnen rijden.
De eerste proef was Iwan weer iets kijkerig en gespannen en de tweede was ie lekker ontspannen, maar liep de galop iets minder. We hadden 175 en 177 punten, waar we 5e en 7e mee eindigden (van de 19 starts). Helaas weer net niet, maar toch niet helemaal ontevreden. We gaan de goeie kant op!

Hier de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn mischien niet super duidelijk, maar ik hoor graag wat jullie er van vinden!
Alvast bedankt!

SjoosJarig

Re: Iwan@Harich losrijden M2-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:36

Leuk paard! Toch opzich nette punten, volgende keer beter toch Knipoog

barcaseig1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 13:43

Dankje!!

Het waren idd best nette punten, maar ben bijna wel weer even toe aan een winstpuntje.
Afgelopen zaterdag in Sonnega liet Iwan me de eerste proef volledig zitten met z'n kijkerige gedrag (158-2 punten) en de tweede proef was ie wel ontspannen en hadden we 175 punten. Foto's daarvan staan op www.jw-fotografie.nl (baan 21-24, 15.00 uur tot eind).
Het moet op wedstrijd allemaal nog net even ontspannener gaan lopen...

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:57

Haha ik moest even goed kijken. Ik heb ook een Iwan in de M2 lopen (ook bij de Welleruiters) en ik dacht al ik ben toch niet in Harich geweest? Ik vind het er niet verkeerd uitzien op deze foto's trouwens. Ik vond het in de M2 wel moeilijk om te scoren, soms wist ik niet meer zo goed wat ze nu wilden zien. Meer verzameld en dan de andere jury toch niet zo verzameld. Succes verder met Iwan.

barcaseig1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 14:34

Haha, grappig! Er zijn idd 2 Iwan's bij de welleruiters, maar die van jou heeft nog wat achter z'n naam toch?

Deze foto's zijn dan ook tijdens het losrijden gemaakt. Ik had eigenlijk foto's van tijdens de proef moeten hebben want dan is ie vaak gespannener, maar ja die had ik niet..

Ik krijg ook vaak opmerkingen over ontspanning en verzameling. Aan de ene kant klopt dat wel, maar aan de andere kant wordt er in de proeven niet veel verzameling gevraagd. Best lastig ja, die M2..

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:49

Nee er wordt ook bijna geen verzameling gevraagd en toch kreeg ik vaak op mijn briefje dat het meer verzameld moest. Nu heb ik best een grote Fries dus dan lijkt het misschien ook allemaal wat groter en hectischer. Mijn Iwan heeft inderdaad nog een stukje achternaam: Iwan fan 'e Beijema State.
Mijn andere paard bouwt in een proef ook spanning op en dan wordt het wat kort in de beweging en strak. Het is alleen wel lastig om dat af te laten vloeien.
Ik ben bezig om een dressuurclinic te organiseren voor de welleruiters, dus misschien kan je daar nog wat tips krijgen.

barcaseig1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 08:44

Hergen van Hall toch? Lijkt me leuk en leerzaam!

Verder niemand op- of aanmerkingen??

Kijk voor duidelijkere beelden van deze foto's in mijn profiel.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 14:29

Hey Sjoukje!!

Ook op bokt! Leuk!!
Lees hierboven ook iets leuks van de clinic?! Haha!

Groeten Geertje