De titel klinkt misschien drastisch, maar ik wil graag een juiste reactie van bokkers horen die tegen hetzelfde aanlopen met hun halfblinde paard.

Mijn paard is blind aan zijn linkeroog en aan zijn rechteroog heeft hij ook een beschadiging.
Hij heeft dit als 2 jarige op de hengstenweide opgelopen waarschijnlijk door een ooginfectie.

Ik heb hem als 4 jarige zadelmak gemaakt en toen hij 5 was zijn we begonnen met springen van kleine hindernissen.
Op de lesweek is hij in volle galop door een oxer gegaan en toen hebben we een half jaar niet meer gesprongen, de schrik zat er bij ons beiden goed in.

We hebben het voorzichtig weer opgepakt en met koninginnedag ons eerste BB wedstrijd gereden, een weigering op de dubbel, omdat we nog nooit een dubbel met 2 galopsprongen hadden geoefend.
Dat gaat nu erg goed verder.
Ik merk wel in het dagelijks rijden dat hij geen diepte ziet.
Dus heuvel op en af lukt ons gewoon niet, hij weet niet hoe hoog/ laag hij zijn hoeven neer moet zetten.
Geen probleem voor ons overigens.
Ik rijd momenteel dressuurwedstrijden met hem en ben van plan als het goed gaat om volgend jaar B te starten.
Mijn hart ligt ook een klein beetje bij SGW.
Wie heeft ook een halfblind paard en wat doe jij er mee?
En waar loop je in het dagelijks leven zoal tegen aan?
Ik ben reuze benieuwd naar reacties van "lotgenoten"
edit: Mijn paard staat samen met 3 anderen op de weide van 8.00 uur t/m 18.00 uur en hij kan zich daar uitermate prima vermaken.
's Nachts staan ze hier op stal. Dan kun je ook duidelijk zien dat hij links niks ziet, dat oog wordt helemaal wit.
Niet echt een mooie foto, maar het gaat om zijn ogen