Wedstrijddebuut van Knabstrupper Karel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Wedstrijddebuut van Knabstrupper Karel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:33

Nou, vandaag was het zover... Hier heb ik al heel lang naar uitgekeken; Mijn wedstrijddebuut op Karel.
Een kleine inleiding over hemzelf; Karel heet officieel Pathos aus der schützenden Hand en zijn vader
Pergamon aus der schützenden Hand. Voordat ik de vraag krijg; 'Horen Knabstruppers geen stippen te
hebben?'. Nee, die mogen ook een 'effen' kleur hebben Knipoog Karel is sinds een paar maandjes gecastreerd
en hij is 5 jaar. Hij is minder dan een jaar onder het zadel nu.

Vandaag startte ik voor het eerst met Karel in de B, en ik heb ook al een jaar geen wedstrijden gereden
dus ik was echt ontzettend zenuwachtig... Karel zelf vond het in eerste instantie niet eng. We laadden
hem af en hij keek echt zo rond van 'Goh, wat een leuk groot terrein hier!' Haha! Nou, hup, opgezadeld en
richting het inrijterrein van Exloo gestapt. Hij keek niet op of om, maar toen die op het inrijterrein zelf was
was het toch wel spannend. Snuiven en doen, bijna staan passageren haha. Na een tijdje ontspannen
aan het lopen en toen werd ik al omgeroepen... Nou hup, voorrijterrein op, allemaal even braaf en lief.
Hij had er erge schik in dat ie publiek had geloof ik! Tong uitsteken Eerste proef ging super, hij was braaf, liep netjes
zijn rondje en ik had bewust de rechtergalop niet gedaan, aangezien deze nog niet bevestigd is. De andere
proef ging ook super en daar heb ik de rechtergalop geprobeerd en dat resulteerde in een pony die bijna
weer op het inrijterrein zelf liep Haha! Het was wel erg grappig; Ik kwam langs mijn ouders, vriendin en
instructrice. Dus ik met een grijns; 'Doei!' en iedereen zwaaien haha. De jury zal wel gedacht hebben...
'Moet er niemand achteraan?'. Maargoed, ik weer met een dikke glimlach de ring ingereden en mijn volte
afgemaakt. Meer dan tevreden uit gaan stappen en Karel doodgeknuffelt.

Ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik geen winstpunten had. Toch gewacht op coupons en in de eerste
proef had ik 184 met 3 tweeën vanwege het 'niet-galop-gedeelte'. Maar nou was de rest dus
zo netjes dat ik het mooi kon compenseren. Andere proef had ik 2 drieën en had ik zelfs bij een drie
-2
omdat ik de baan uitging.en weeral had ik zo'n nette proef gereden dat ik vodoelde compensatie
punten had voor 185-2, oftewel 183. Ik was echt zielsgelukkig! Wat een debuut. Mijn ouders en ik gingen
er eigenlijk vanuit dat we wegkonden direct... Maar niets minder waar; Ik had nu zelfs al in de prijzen
gereden. En daar viel mijn mond helemaal van open. Echt asociaal! Van de 6 prijzen 2x vierde geworden.
Zo. Ik was echt supertrots op mijn mooie man. Wat een debuut, zeg... En wat ik nog wel het leukste
vond was wat er op mijn coupons stond;
'Jammer van de galop, verder keurige proef!' en 'Vriendelijk gereden + verstandig. Leuke combinatie!
Als de galop meer in balans is vliegen de punten je om de oren.'

Nou genoeg gezeurd, hier de foto's;

Afbeelding
Poging tot middendraf, voor zijn doen netjes. Het wegrijden gaat goed,
maar het verzameld houden is moeilijk. Toch goed voor een 7 dus ik was allang blij :]

Afbeelding
Ik denk gewoon een hoefslagje meepakken Haha!

Afbeelding
Zie glimlach; Zo blij met mijn ventje Lovers

Afbeelding
Gewone stap, let maar niet op mijn hoofd Huilen van het lachen

Afbeelding
Middenstap welke goed was voor een 8.

Nadia

Jitske

Re: Wedstrijddebuut van Knabstrupper Karel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:58

zoooooo wat is die veranderd zeg! kleine kareltje eindelijk volwassen Clown

maar hij ziet er echt super uit joh, ga zo door. en gefeliciteerd met je debuut Knipoog

x jitske

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 05:38

gefeliciteerd,wat een goede punten,ondanks de lage cijfers ertussen.

probeer wel je hakken mooi uit te drukken.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 06:20

Dankjulliewel. Hakken uitdrukken was vet lastig... nieuwe laarzen Huilen van het lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 06:30

Lage punten, en dan toch winst! Het beste wat je kan overkomen. Die fouten kun je herstellen, als je overal een 6 op hebt is het veel zwakker. Gefeliciteerd! Het is de eerste Knastrupper die ik zie, geen idee of hij dus rastypisch is, maar ik vind hem er erg leuk uitzien!

Op de middenstap had je een 8, maar voor mij zou je het neusje er echt wat meer uit mogen rijden. Wie weet wordt het dan een 9!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 06:31

Wat een leuk paard!
Lastig he die nieuwe laarzen, je zou een tijdje je beugels 1 gaatje korter kunnen doen, dan is het wat makkelijker om je hakken uit te drukken en zo je laarzen beter 'in te rijden' zeg maar. Je zadel zou ook nog iets verder naar achteren mogen, komt de schouder wat vrijer.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 12:25

Dankjulliewel allemaal Lovers
@ Amondi; klopt idd als je de foto zo ziet, maar op dat moment
pakte ik mn teugels al weer bij elkaar aangezien je volgens mij
direct erna weer aan moet draven.
@ Aslo; naar mijn idee zitten ze al zo kort, maar op de foto's
lijken ze juist weer lang... Pfft geen idee wat ik er mee aan moet
haha. Gewoon vaker er mee rijden denk ik. het zadel valt volgens
mij wel mee hoever die naar voren ligt. Zou voor mooi wel iets
verder naar achteren mogen idd, maar dat zijn centimeters.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:09

Knap hoor, dat je zonder dat de gallop bevestigd is, toch een proefje aandurft! En dat is je zeker goed gelukt Haha!, wat een verhaal zeg!
Ik zit te twijfelen of je je beugels korter zou moeten maken, maar ik zie aan andere foto's dat je je hak wel goed uit kunt drukken. Blijf daar op letten, want het toont een stuk netter als je ze uitgedrukt hebt Knipoog. Toen ik nieuwe laarzen had, ging ik van te voren traplopen, dan heb je er toch al een beetje vorm in Nagelbijten / Gniffelen. En verder gewoon doorzetten, als je je hakken niet uitdrukt door je nieuwe laarzen, komt er ook geen vorm in Knipoog. Verder geven je foto's een fijn beeld! Veel succes en plezier met je wedstrijden en training Lachen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 12:39

Dankjulliewel Lovers

@ Dorien; Nee, Karel deed niet vervelend. Hij is nu een ruin hè, dus
hij is niet meer zo erg Nagelbijten / Gniffelen

@ Edelweis; Wij hebben thuis maar één verdieping dus traplopen
is een beetje een lastige. Maar ik trek wel af en toe mijn laarzen
aan en dan zit ik er mee in de auto, of achter de computer ofzo.
En natuurlijk af en toe eens er mee rijden Knipoog