Gisteren ben ik weer met Amigo aan de weer geweest. We hebben volgende week een wedstrijdje (onofficieel) en zijn dus bezig met een beetje trainen..
Ik heb erg veel moeite met los te laten op voornamelijk de linkerhand. Doordat ik erg veel bezig was met opgericht rijden, ging ik teveel in zijn mond zitten. Ik ben dus nu weer aan het werken met het los laten en met lager te rijden (dan zit ik minder in zijn mond, helaas wel nog iets teveel). Ook ben ik aan het werken met minder te drijven om voorwaards te houden, dus minder onnodig mijn been eraan te houden.
Het hangen is veel minder geworden (deed hij eerst echt ontiegelijk erg), en gisteren heeft hij het echt niet gedaan. Het kan op de foto's nogsteeds zo lijken, maar op een of andere manier verkramp ik mijn hand. (zie ook bij de loslaatfoto zometeen, dan is mijn hand nogsteeds zo gespannen terwijl de teugel zelf loshangt).
Ook mijn beugels zijn te kort (lijkt nog erger als ik mijn hak optrek, zie uitdraaffoto), dus daar moet ik nog even mee spelen.
Ik weet overigens dat Amigo te dik is. Hij word niet heel veel gereden en staat 24/7 op wei. We (eigenaresse en ik) voeren verder niet bij, hooguit een appeltje of een handje bix na het rijden. We proberen hem zoveel mogelijk beweging te geven als we kunnen.
Ook heb ik sinds kort les (2 achter de rug, tot nu toe voornamelijk met voorwaardse bezig geweest), dus er word sowieso aan het een en ander stevig gesleuteld!
Hier de foto's:

Lang laten draven op de volte.

..

Hier had ik iets meer been mogen geven, zodat hij meer omhoog zou gaan.

Zie mijn verkrampte hand
.. Hier had ik meer contact mogen houden, maar was voor mij ook even een bevestiging dat hij lekker op zijn eigen benen loopt en dat ik echt goed losliet met mijn binnenhand.
Even van hand veranderen.. zit hier erg apart..
Halverwege wilde ik toch weer nog meer oppakken, omdat ik dacht dat ik bewuster reed.. maar toch zie ik achteraf dat ik weer teveel in zijn mond heb gezeten:

Oef.. te diep.

Weer die strenge binnenhand..

Weer.. *zucht

Galopje. Been mag er wel aan (hij moet meer sprong gaan maken), maar niet zo opgetrokken..(ga ik ook minder diep van zitten)

Uitdraven..
Hmm.. kom maar op met het commentaar!

Psst: Thanks to Anouk (Bastin@bokt) voor de foto's!
]
Probeer gewoon tussen de oren van je paard te kijken, en alles is top 

En idd doe ik mee met de Maarssense Paardendagen