Charlie @ Dressuurwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

Charlie @ Dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 16:55

Meet Charlie...
Afbeelding

het verplichte paspoortje:
* Charlie Vd. Doorndonck (Flamenco desemilly x Boy de la Barre)
* Springefokt
* 6jaar
* Een ruin van 1.72m
* We starten B1 met momentaal 13 WP (LRV België) Maar tijdens mijn wekelijkse privélessen nemen we de SB, Travers, en zijn we begonnen met apuyeren in draf)
* Charlie start ook B-Springen met Alizeeetje hier op bokt (Tevens fotograaf van dienst Haha!)
* Wat wij meer moeten leren is op wedstrijd te leren rijden zoals thuis, ik moet meer met mijn schouders naar achter, verder moeten we erg hard oefenen op onze linkergallop, deze is een stuk zwakker als onze rechtergallop.

Vandaag was de grond erg zwaar, het lijkt mss niet zo meteen op de foto's maar Charlie had het vaak lastig, en dit uitte zich door steun te zoeken in mijn handen. Ik heb vandaag onder het tempo gereden, maar toch actief, omdat ik dit beter vond aangezien de grond zwaar lag.
Tijdens mijn proef durft hij redelijk lang worden, omdat het "simpele" oefeningen zijn terwijl wanneer wij thuis oefenen veel afwisseling hebben zoals Sb enzo dan wordt hij daar lekker los van en actief.

Mijn omstaanders vonden dat ik goed gereden had, ik heb mijn proef zonder voorlezer gereden, dan concentreer ik me veel meer , alleen weet ik meteen na men proef niet goed heo ik gereden heb, maar ik had wel een goed gevoel Haha!

1.van hand veranderen in middendraf:
Afbeelding
2.Middencirkel:
Afbeelding
3. Zelfde middencirkel:
Afbeelding
4. Halsstrekken:
Afbeelding
5. Idem:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ED8Z8CK8.jpg
6. middendraf ( valt een beetje uit elkaar...)
Afbeelding
7. Aanspringen gallop
Afbeelding
8. Begin middencirkel:
Afbeelding
9. vervolgen lange zijde (hier durft hij vaak uit zijn gallop vallen)
Afbeelding
10. Halthouden Bijnaaa vierkant
Afbeelding
11.Middencirkel:
Afbeelding
12.afgroeten
Afbeelding
13. Tevreden Lachen
Afbeelding

Tips en opbouwende opmerkingen zijn welkom Lachen
Afbeelding
ByeBye!!

watdanhe

Re: Charlie @ Dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:56

Mooi beesie! Heb geen enkele verstand van dressuur.. wel van springen.. maar voor zover ik weet ziet het er goed uit...

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:00

Zag er heel goed uit Vicky Haha!!
De bodem lag idd érg zwaar maar jullie hebben het toch netjes gedaan.
Benieuwd naar de puntjes Haha!!!!

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:01

Ziet er leuk uit.
Let alleen af en toe op je binnenhand.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:05

hey
Ik vond het netjes gereden! Dat lang worden was echt alleen in de middendraf, voor de rest was je aanleuning netjes en stil!
Ondanks de slechte bodem goed gereden! OK dan!

ik zie er trouwens net een Michelin manneke uit met die 2 broeken en 2 jassen aan *LOL*

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:06

Jeetje wat een slechte bodem! Kan me voorstellen dat je paard steun bij jou zoekt. Vind het er dan ook niet helemaal lekker uitzien. Niet lekker door de bovenlijn en hij wil, zo aan de foto's te zien, maar slecht buigen om je binnenbeen. Ik snap dan ook niet zo goed dat je met les al met travers en zelfs appuyementen bezig bent. Als ik zo naar de foto's kijk, vind ik de basis nog niet goed genoeg om daar mee bezig te gaan. Is niet hard bedoeld, maar ben het gewoon niet zo eens met de enthousiaste reacties van hierboven!

Overigens wel heel knap dat je zo'n proef uit je hoofd doet, daar ben ik altijd veel te zenuwachtig voor Tong uitsteken

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:07

rindin schreef:
Jeetje wat een slechte bodem! Kan me voorstellen dat je paard steun bij jou zoekt. Vind het er dan ook niet helemaal lekker uitzien. Niet lekker door de bovenlijn en hij wil, zo aan de foto's te zien, maar slecht buigen om je binnenbeen. Ik snap dan ook niet zo goed dat je met les al met travers en zelfs appuyementen bezig bent. Als ik zo naar de foto's kijk, vind ik de basis nog niet goed genoeg om daar mee bezig te gaan. Is niet hard bedoeld, maar ben het gewoon niet zo eens met de enthousiaste reacties van hierboven!

Overigens wel heel knap dat je zo'n proef uit je hoofd doet, daar ben ik altijd veel te zenuwachtig voor Tong uitsteken

Charlie kan echt heel goed buigen hoor...Zal misschien aan mijn foto's liggen Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:09

Rindin: ik denk dat de foto's een ander beeld geven dan de werkelijkheid. Ik was erbij en vond het erg netjes.
Ok er zijn nog hier en daar wat spanningen, maar met deze bodem en in klasse B1 vind ik dit nog wel kunnen Lachen

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:12

Het ligt niet aan de foto's, die vertekenen niet zo erg dat je paard ineens slecht buigt. Het woord "momentopname" vind ik altijd een beetje een uitweg zoeken, dus dat gebruik ik hier ook niet. Het zou kunnen dat hij door de slechte bodem gewoon echt niet lekker zichzelf kon zijn en dat ie daardoor niet lekker kon buigen, daar kan ik me alles bij voorstellen.

Maar, ik weet niet hoe het in Belgie zit, met welke klasse in Nederland is B1 te vergelijken? Ook gewoon met de B hier? In dat geval vind ik het sowieso wat ver vooruit gerekend om nu al met travers en appuyeren bezig te zijn! Maar dat zijn we dan misschien gewoon oneens!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:15

Foryourneeds schreef:
Rindin: ik denk dat de foto's een ander beeld geven dan de werkelijkheid. Ik was erbij en vond het erg netjes.
Ok er zijn nog hier en daar wat spanningen, maar met deze bodem en in klasse B1 vind ik dit nog wel kunnen Lachen

Als B1 met B overeenkomt vind ik het ook absoluut niet slecht! Begrijp me niet verkeerd.
Ik geef alleen aan dat ik er niet zo goed bij kan dat travers en appuyeren al aan de orde
zijn. Ik denk dat je in de lagere klasses met de basis bezig moet zijn, ik geloof ook dat
er daarom klasses zijn die om de basis vragen (B & L).

Van de foto's te zien vind ik deze combi daar nog lang niet klaar voor.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:17

ziet er wel goed uit vind ik Lachen
jij had precies die ring vlak naast de bomen die vol bladeren lag Nagelbijten / Gniffelen
ik dacht nog, hopelijk moet ik daar niet in Vork
ben benieuwd naar je punten
enne kim, je zag er echt uit als een michelin-mannetje Huilen van het lachen

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:22

Rindin: Thuis rijden wij gewoon beter, dat is toch logisch toch wanneer je les hebt, rijd je automatisch beter, is bij mij het geval toch.
Mijn lesgeesfter zou heus die dingen mij niet aanleren moesten wij dit niet aankunnen.
En ik moet gewoon meer leren rijden zoals ik thuis rijd, meer door durven vragen, en mijn benen niet vergeten wat ik vaak op wedstrijd heb...
De basis zit er goed in hoor geloof mij, maar enkel moet ik die tonen door te durven rijden.
Troost u mijn lesgeefster werkt heel hard op de basis... Lachen

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:25

Dat ie thuis beter loopt dan op wedstrijd begrijp ik. Daar is ieder paard weer anders in. Maar zolang je in de lagere klasses zit, zou ik het lekker bij de oefeningen houden die in de betreffende en misschien 1 tot 2 klasses verderop worden gevraagd. Dan heb je altijd een training die aansluit bij je proeven en misschien, door het trainen van oefeningen uit het L, een kleine voorsprong op de rest. Ieder zijn eigen manier van trainen, maar ik ben het niet eens met je instructrice Lachen

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:38

Charlie wordt ook altijd door mijn lesgeefster altijd bereden dus hij beheerst deze oefeningen wel. Wanneer ik dan hem overneem, leert ze mij hoe hem goed aan mijn been te houden, en goed leren doorbuigen, wat hij vroeger eennorm moeilijk vond het was gewoon vroeger onmogelijk met buiging in het lichaam te rijden, door veel longeren is dat verbeterd en door vw-nw te rijden, we ondervonden dat hij door Sb en Travers heel los door komt en soepel door zen lichaam is. En dat apuyeren is door toeval ontstaan... Maar hij blijkt bij mijn lesgeefster dat geen enkel probleem te ondervinden Lachen

Tijdens zaterdag-les de dag voor wedstrijd, oefenenen wij deze oefeningen minder, en komen we terug op de oefeningen in de proef.

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:25

leuke foto,s Haha! Haha! Haha!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:07

@rindin: B1 komt inderdaad overeen met jullie B proef, alleen hebben wij B1 en B2 (wat ongeveer dezelfde proeven zijn , alleen wat meer doorzitten en buig-oefeningen in de B2)
En ik snap wat je wil zeggen Bij foto 7 bijvoorbeeld, kantelt hij zijn hoofd wat en dat lijkt zo omdat je streng bent met je binnenhand. bij foto 3 lijkt hij zich ook wat strak te houden en lichtjes wat op zijn binnenschouder te vallen, foto 11 ook op de cirkel vind ik er dan véél beter uitzien.
Maar het zal wss zéker geen slecht nummer geweest zijn voor B1.
Maar ik snap echter wel dat ze de 'lichtere hogere' oefeningen al stilletjes aan wat gaan oefenen, van wijken en schouderbinnenwaarts te oefenen kreeg ik bij mijn paarden ook de buiging rond mijn been véél beter, natuurlijk wel opletten dat je deze oefeningen niet gaat forceren en verkeerd vragen (bv paard die stelling veinst door zijn hoofd te kantelen) en dat jij dit misschien niet voelt en daardoor een oefening op de foute manier gaat vragen.
Dat appuiement en travers zou ik ook nog éventjes achterwege houden aan de foto's te zien.
maar als je een ''goede'' instructrice hebt, zal deze je wss wel correct begeleiden. Wij zien ook enkel foto's en niet het geheel...

ilieben

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:56

Let er ook goed op dat je niet te veel naar beneden kijkt, je valt soms echt voorover.
En die bodem is ook niet echt om naar huis te schrijven zeg!
Succes verder

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:30

Beste foto's tot nog toe die ik van jullie gezien heb, jullie gaan echt vooruit op wedstrijd nu Haha!

Ik kan moeilijk inschatten hoe je thuis rijdt, dus ga daar dan niet op in Lachen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:19

Hey

FF voor Rindin, idd de proeven die jullie rijden zijn hetzelfde als degene die Ts rijdt. De proeven van de landelijke rijvereniging komen overeen met die van Nederland. Bij ons in Belgie heb je echter ook de proeven van de federatie en dat is meer zoals in duitsland (E, A, K ,M, zware M en dan lichte tour en zware tour).

Verder vind ik het niet zo slecht eruit zien, idd weinig door het lijf, maar heb vroeger zelf op lrv wedstrijden deelgenomen en kan je zeggen dat die dressuurpistes dikwijls echt triest zijn en je paard daar idd echt voor geen meter op kan lopen.
Ofwel zijn ze zwaar, ofwel glad, ofwel hard met zacht dooreen, dan weer op maisvelden met putten. In ieder geval, veel moed voor nodig om dit te doen.
Waar je wel aan moet werken is dus idd nog meer die lengtebuiging voor elkaar te krijgen en rechtrichten.
Veel succes nog

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:59

bedankt allemaal.
Voor de geintreseeren we zijn 4des beindigd Lachen

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:56

Karennnn schreef:
@rindin: B1 komt inderdaad overeen met jullie B proef, alleen hebben wij B1 en B2 (wat ongeveer dezelfde proeven zijn , alleen wat meer doorzitten en buig-oefeningen in de B2)
En ik snap wat je wil zeggen Bij foto 7 bijvoorbeeld, kantelt hij zijn hoofd wat en dat lijkt zo omdat je streng bent met je binnenhand. bij foto 3 lijkt hij zich ook wat strak te houden en lichtjes wat op zijn binnenschouder te vallen, foto 11 ook op de cirkel vind ik er dan véél beter uitzien.
Maar het zal wss zéker geen slecht nummer geweest zijn voor B1.
Maar ik snap echter wel dat ze de 'lichtere hogere' oefeningen al stilletjes aan wat gaan oefenen, van wijken en schouderbinnenwaarts te oefenen kreeg ik bij mijn paarden ook de buiging rond mijn been véél beter, natuurlijk wel opletten dat je deze oefeningen niet gaat forceren en verkeerd vragen (bv paard die stelling veinst door zijn hoofd te kantelen) en dat jij dit misschien niet voelt en daardoor een oefening op de foute manier gaat vragen.
Dat appuiement en travers zou ik ook nog éventjes achterwege houden aan de foto's te zien.
maar als je een ''goede'' instructrice hebt, zal deze je wss wel correct begeleiden. Wij zien ook enkel foto's en niet het geheel...

Ben het helemaal met je eens, daarom hoor je mij ook niet over de SB en het wijken enz.
Dat zijn juist oefeningen die ook goed kunnen meehelpen bij je basis, dus lekker mee
doorgaan, MITS je ze goed uitoefent.

@ TS: Ik heb je PB gelezen en begrijp wat je zegt. Ik geef hier alleen mijn mening en
daar mag je mee doen wat je wilt. Maar nu weet je wat die mening en is en dat ik daar
bij blijf. Succes verder met je paardje Knipoog

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:58

Ziet er al stuk beter uit Vicky! Het ziet er netjes uit, enkel idd opletten dat hij niet uit elkaar valt. Maar Charlie gaat er ook steeds beter uitzien. Ja